Mówi: | Małgorzata Morek |
Funkcja: | dyrektor franczyzy Grupy Hotelowej Orbis |
Orbis: dużo więcej hoteli dzięki franczyzie
Orbis powiększa sieć hoteli poprzez umowy franczyzowe. Cel na ten rok to dodatkowe 10 nowych obiektów, a do 2015 roku w sieci ma być ich w sumie 90. Franczyzobiorcy korzystają nie tylko z doświadczenia Orbisu, ale również z rozpoznawalności marek, dostępu do systemu rezerwacyjnego grupy Accor oraz z niższych kosztów działalności, które daje współpraca z tak dużym partnerem w biznesie jakim jest Accor.
Pozyskiwanie do sieci już istniejących hoteli przez umowy franczyzy to strategia największych graczy branży hotelowej na świecie. Grupa Hotelowa Orbis w ubiegłym roku podpisała 8 umów tego typu.
– W wyniku długoletniego partnerstwa pomiędzy Orbisem jako franczyzobiorcą, a Accorem, jako franczyzodawcą oraz poprzez przekazane nam przez Accor know-how, mogliśmy poznać i docenić walory franczyzy. Dzisiaj jesteśmy gotowi do pełnienia roli franczyzodawcy, czyli wspierania niezależnych hotelarzy, oferując gotowe rozwiązania, które pomogą im zwiększyć rozpoznawalność i poprawić wyniki operacyjne – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Małgorzata Morek, dyrektor franczyzy Grupy Hotelowej Orbis.
W planach Orbisu do końca 2015 roku jest powiększenie sieci do 90 hoteli. Duża część spośród nich będzie prowadzona w oparciu o umowy o zarządzanie i franczyzę. Głównym atutem grupy jako franczyzodawcy jest doskonała znajomość rynku hotelowego w Polsce, know-how międzynarodowych marek, takich jak Ibis, Mercure, Novotel czy Sofitel, a także wiedza na temat rynku dostawców towarów i usług.
– Dostarczamy naszym partnerom pewnych i sprawdzonych rozwiązań, które pomagają w obniżaniu kosztów działalności. Mają oni dostęp do wybranych przez nas dostawców produktów i usług, z którymi negocjujemy specjalne warunki handlowe, wykorzystując efekt skali. To samo dotyczy szerokiego zakresu szkoleń, które proponujemy franczyzobiorcom. Są one prowadzone bądź przez naszych ekspertów, bądź przez firmy, które świadczą tego typu usługi i od dawna współpracują z Orbisem – wymienia Małgorzata Morek.
Zdaniem Małgorzaty Morek dodatkowym atutem Orbisu są klienci korzystający z sieci hoteli.
– Ponad 200 tys. Polaków, którzy są posiadaczami karty lojalnościowej LeClubAccorhotels i bardzo często korzystają z naszych hoteli, odwiedza również hotele naszych partnerów franczyzowych – mówi dyrektor franczyzy Grupy Hotelowej Orbis.
Orbis zaprasza do współpracy wszystkich właścicieli hoteli, których obiekty spełniają warunki franczyzy, m.in. związane z bezpieczeństwem. Hotel, który zostaje włączony do sieci przechodzi adaptację do standardu konkretnej marki. Drugim kluczowym warunkiem jest lokalizacja. Grupa Orbis najprężniej rozwija sieć w dużych miastach i miejscowościach wypoczynkowych. Przybywa też hoteli w krajach nadbałtyckich.
– Fakt przyłączenia do sieci oznacza dla franczyzobiorcy większą rozpoznawalność oraz pozycjonowanie jego obiektu jako hotel pierwszego wyboru, w stosunku do innych hoteli, działających niezależnie w danej miejscowości . Rozpoznawalna, międzynarodowa marka kojarzy się gościom ze standardem i jakością na odpowiednim poziomie oraz z poczuciem bezpieczeństwa pod każdym względem, a fakt częstszego wyboru, wpływa na wzrost wskaźnika frekwencji oraz pomaga w osiągnięciu lepszego poziomu średniej ceny za pokój – podkreśla Małgorzata Morek.
Przedstawiciele branży zwracają uwagę, że polski rynek jest bardzo atrakcyjny dla sieci hotelarskich ze względu na niski wskaźnik tzw. „usieciowienia”: zaledwie 7 procent obiektów działa w ramach sieci międzynarodowej. W USA wskaźnik ten wynosi 70 procent, a w Unii Europejskiej – średnio 30 procent.
Czytaj także
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-11-27: Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-12-09: Firmy nie znają korzyści z wdrażania zrównoważonego rozwoju. Swój ślad węglowy mierzy tylko co piąta firma
- 2024-11-13: Europejscy rolnicy przeciw umowie UE i Mercosur. Obawiają się zalewu taniej żywności z Ameryki Południowej
- 2024-11-20: Branża wiatrakowa niecierpliwie wyczekuje liberalizacji przepisów. Zmiany w prawie mocno przyspieszą inwestycje
- 2024-11-04: Resort rolnictwa chce uporządkować kwestię dzierżawy rolniczej. Dzierżawcy mają zyskać dostęp do unijnych dopłat
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-16: Polskie firmy dostrzegają korzyści z gospodarki obiegu zamkniętego. Wciąż jednak ich wiedza jest niewystarczająca [DEPESZA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.