Newsy

Sardynia cieszy się coraz większą popularnością wśród Polaków. W 2015 roku wyspę odwiedziło ponad 17 tys. polskich turystów

2016-01-05  |  06:30

Polacy pokochali Sardynię. Są na 11. miejscu spośród krajów, których obywatele odwiedzili w tym roku tę wyspę. Szczególnie popularne były wyjazdy typu city break, a więc pobyty 4–5 dniowe. Zwiększenie zainteresowania Polaków Sardynią wynika w dużej mierze z uruchomienia tanich połączeń lotniczych.

Włochy od lat cieszą się ogromną popularnością wśród polskich turystów. Z danych KPMG wynika, że kraj ten znajduje się na trzecim miejscu, zaraz po Chorwacji i Hiszpanii, jako preferowany kierunek wyjazdu. Według Banca d’Italia wydatki polskich turystów we Włoszech w 2014 roku wyniosły 624 miliony euro. Zdaniem ekspertów Polaków przyciąga przede wszystkim włoski styl życia oraz dziedzictwo kulturowe Włoch. O atrakcyjności tego kierunku świadczy także oferta pielgrzymkowa i gastronomiczna – z raportu firmy PizzaPortal.pl wynika, że kuchnia włoska należy do najbardziej lubianych przez Polaków.

– Zastanawiam się, dlaczego Polacy kochają Włochy. Myślę, że jesteśmy dosyć podobni pod względem sposobu myślenia, sposobu bycia i sposobu przeżywania pewnych rzeczy. Na przykład w biznesie to widać często, że jest łatwiej przyjeżdżać do Polski, żeby robić biznes, bo nie ma takich różnic kulturowych, które można spotkać w innych krajach – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Elisabetta Caprino, sekretarz generalny Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce.

W ostatnich latach coraz większą popularność zyskuje zwłaszcza Sardynia, do czego przyczyniło się m.in. uruchomienie tanich połączeń lotniczych do Cagliari. Z danych Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej wynika, że w pierwszych ośmiu miesiącach 2015 roku na Sardynię przyjechało 17 tys. Polaków. Sprawia to, że Polska znajduje się na 11. miejscu pośród krajów, których obywatele odwiedzili w tym roku Sardynię. Wśród Polaków szczególnie popularne są zwłaszcza wyjazdy typu city break średnia długość pobytu polskich turystów to 5 dni.

Morze na Sardynii jest naprawdę piękne i jest porównywalne do mórz, które są bardziej znane w Miami czy na Karaibach. Natomiast jest blisko, to są dwie godziny lotu i można np. na weekend wpaść i mieć właśnie taki klimat.  Dobre jedzenie, myślę, że lepsze niż na Karaibach – mówi Elisabetta Caprino.

Zdaniem ekspertów Polaków na Sardynię przyciągają wspaniałe plaże, dobry klimat, piękna przyroda, kuchnia, architektura oraz możliwość uprawiania sportów wodnych. Przeżywająca wyraźny wzrost zainteresowania ze strony turystów wyspa coraz bardziej uwzględnia zapotrzebowania przyjezdnych i dopasowuje je do rosnących potrzeb polskiego rynku. Resort turystyki stawia m.in. na rozwój pól golfowych, stadnin konnych, tras do wycieczek rowerowych.

Sardynia jest też bardzo charakterystyczna, bo rzeczywiście jest to morze, ale w środku są góry, więc idzie się zupełnie do innego świata, jak się wchodzi do środka Sardynii. I są pasterze, owce i zupełnie inne atrakcje, które też warto zwiedzić czy obejrzeć – mówi Elisabetta Caprino.

Nie tylko Polacy coraz chętniej jeżdżą na Sardynię. W 2015 roku wyspa zanotowała dwucyfrowy wzrost ruchu turystycznego – w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku liczba przyjazdów wzrosła o prawie 24 proc, a liczba pobytów o 35,5 proc.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

Prawo

Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.