Newsy

Ubezpieczyciel nie pomoże w razie epidemii. Mimo wykupionej polisy

2014-08-26  |  06:10
Mówi:Małgorzata Morańska
Funkcja:specjalista ds. PR i marketingu
Firma:Europ Assistance Polska
  • MP4
  • Ponad dwie trzecie Polaków podróżujących za granicę kupuje ubezpieczenie turystyczne – wynika z badania firmy Europ Assistance. To szczególnie istotne, gdy celem podróży są egzotyczne kraje. Odpowiednia polisa gwarantuje bowiem pomoc również w przypadku chorób tropikalnych. Trzeba jednak pamiętać, że ubezpieczyciel ma prawo odmówić pomocy w przypadku braku obowiązkowych szczepień lub wystąpienia epidemii.

    Udając się do krajów, w których jest wysokie ryzyko zarażenia chorobami tropikalnymi, trzeba się zaszczepić – mówi agencji Newseria Biznes Małgorzata Morańska z Europ Assistance Polska. – Wykaz obowiązkowych szczepień znajduje się na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia.

    W przypadku gdy osoba ubezpieczona zapadnie na chorobę tropikalną, na którą nie została zaszczepiona mimo takiego obowiązku, ubezpieczyciel ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania i pomocy. Może się przy tym powołać na rażące niedbalstwo ubezpieczonego.

    Odpowiedzialność ubezpieczyciela jest wyłączona również w przypadku, gdy turysta udaje się do kraju, w którym panuje epidemia. Jeśli zapadnie na daną chorobę, musi liczyć się z tym, że ubezpieczyciel odmówi mu pomocy.

    Jeżeli w kraju, w którym panuje epidemia, ubezpieczony zachoruje na inną chorobę lub ulegnie wypadkowi, może oczywiście liczyć na pomoc ubezpieczyciela i zwrot kosztów powrotu do kraju – mówi Morańska. – Musi się jednak liczyć z ograniczonymi środkami. Obecnie transport do i z krajów dotkniętych epidemią Eboli jest ograniczony. Załogi samolotów nie chcą tam latać, obawiając się o swoje bezpieczeństwo. To bywa poważnym problemem w realizacji pomocy na terenie krajów objętych epidemią.

    Jak informuje przedstawicielka Europ Assistance Polska, w razie zachorowania trzeba zadzwonić do koordynatora pomocy, który zorganizuje leczenie na miejscu bądź transport powrotny do kraju. W zależności od wysokości sumy ubezpieczenia pokryte zostaną wszystkie lub tylko częściowe koszty leczenia i transportu.

    Podróżowanie do miejsc, w których zachorowanie na choroby tropikalne jest bardzo wysokie, wymaga wykupienia polisy o wysokich sumach ubezpieczenia – wskazuje Morańska. – Tylko wtedy ubezpieczony może mieć zagwarantowany pełny zwrot kosztów leczenia bądź transportu powrotnego do kraju. Towarzystwo zazwyczaj dysponuje także listą zaleceń, których powinien on przestrzegać w sytuacji zagrożenia.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.