Mówi: | Łukasz Żuchliński, dyrektor Działu Telesprzedaży, Medicover Sławomir Żurek, starszy kierownik projektów, Medicover Sebastian Okonis, kierownik Zespołu Telesprzedaży, Medicover |
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Raport Deloitte Digital „Pacjent XXI wieku – szanse, wyzwania i możliwości” wskazuje, że Polacy są otwarci na profilaktyczne rozwiązania cyfrowe. Rośnie popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych. 76 proc. osób monitoruje za ich pomocą swój stan zdrowia. Z ubiegłorocznych danych resortu zdrowia wynika, że niemal połowa Polaków (48 proc.) używa IKP. Nadal najczęściej korzystamy z e-recept i e-skierowań, ale coraz częściej sięgamy po inne usługi e-zdrowia, takie jak umawianie się na szczepienia czy załatwianie online formalności. E-receptę, e-skierowanie czy IKP zna 94 proc. osób.
– Polacy są otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych. Z roku na rok widzimy wzrost zainteresowania usługami, które są dopasowane do stylu życia, czego dowodem może być również skokowy, rosnący wzrost zainteresowania usługami telemedycznymi – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Łukasz Żuchliński, dyrektor Działu Telesprzedaży w Medicover. – Wiemy, że klienci oczekują od nas szybkiego, samodzielnego wyboru polisy oraz zakupu online, a nowe rozwiązanie, które proponujemy, całkowicie na te potrzeby odpowiada.
Medicover Ubezpieczenia wprowadza nowoczesną cyfrową platformę sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych – portal ubezpieczeniamedicover.pl. Nowy system pozwala użytkownikom na szybki i intuicyjny wybór oraz zakup polisy zdrowotnej w trzech prostych krokach.
– Budowa platformy ubezpieczeniamedicover.pl to kamień milowy naszej strategii cyfryzacji usług medycznych. Celem jest stworzenie nowoczesnego, dostępnego i spójnego ekosystemu usług zdrowotnych. Chcemy, by nasi klienci mogli w pełni zarządzać swoim pakietem medycznym – szybko, wygodnie i bez barier. To zmiana technologiczna, ale także jakościowa – redefiniujemy standard obsługi klienta w branży ubezpieczeń zdrowotnych – mówi Krzysztof Świetlik, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu w Medicover.
– Jesteśmy przekonani, że nowa platforma wpłynie pozytywnie na zwiększenie zainteresowania usługami i ubezpieczeń Medicover. Widzimy już dzisiaj pierwsze efekty – automatyzacja procesów spowodowała, że klienci pozytywnie oceniają nasze nowe rozwiązanie. Doceniają możliwość samodzielnego wyboru zakresu opieki, łatwość obsługi, uproszczoną ścieżkę zakupową i szybką aktywację ubezpieczenia – przekonuje Łukasz Żuchliński.
Użytkownicy platformy mogą samodzielnie dobrać pakiet usług medycznych do swoich indywidualnych potrzeb, porównać dostępne opcje i rozpocząć formalności. Mogą również zdalnie wykupić ubezpieczenia dla bliskich. Zintegrowane płatności online pozwalają natychmiastowo sfinalizować transakcję przez system Przelewy24. Użytkownik może korzystać z usług medycznych Medicover już kilka minut po opłaceniu składki. System eliminuje papierowe dokumenty i przyspiesza cały proces.
– Od momentu wystartowania platformy Ubezpieczeniamedicover.pl obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania sprzedażą online, jak też samej sprzedaży. To pokazuje nam, że klienci w dzisiejszych czasach oczekują prostych rozwiązań, które nie wymagają długiego kontaktu z klientem czy też dopełnienia skomplikowanych formalności – tłumaczy Sebastian Okonis, kierownik Zespołu Telesprzedaży w Medicover.
Jak podkreśla, dużą zaletą jest pełna transparentność serwisu – klient od razu widzi, co kupuje, co obejmuje pakiet i ile to kosztuje.
Projekt NESP, w ramach którego powstała platforma, to kolejny krok w stronę cyfryzacji sprzedaży, ale także transformacja sposobu, w jaki klienci indywidualni korzystają z ubezpieczeń zdrowotnych. Pokazuje, że zakup polisy może być prosty, szybki i zrozumiały – nawet w branży, która często uchodzi za skomplikowaną.
– Klient zyskuje wygodę i szybkość działania, co przekłada się na jego doświadczenia przy zakupie ubezpieczeń zdrowotnych. Z kolei działowi sprzedaży pozwala się to skupić na czynnościach ważniejszych, czyli doradztwie klientowi i pomocy w doborze pakietu medycznego. Jeżeli chodzi o korzyści dla obu stron, to z pewnością automatyzacja procesu ogranicza liczbę błędów, co wpływa na doświadczenia klienta – przekonuje Sebastian Okonis.
Projekt NESP został zintegrowany z kluczowymi rozwiązaniami technologicznymi Medicover, m.in. automatycznym systemem oceny ryzyka medycznego, cyfrową bazą danych klientów oraz platformą płatności online.
– Budowa platformy od strony technologicznej wymagała precyzyjnej koordynacji kilku jednostek technologicznych, biznesowych i operacyjnych. Całość wymagała integracji kilku aplikacji, formularzy self-service, aplikacji do zarządzania ryzykiem medycznym, zbudowanej na platformie Webcon, aplikacji do zarządzania kontraktami. To wszystko zamknęliśmy w płatnościach online, korzystając z platformy Przelewy24. Od początku do końca planowaliśmy zmianę, mając na względzie jej użyteczność, stąd bardzo intuicyjny interfejs, a formalności są ograniczone do niezbędnego minimum – wskazuje Sławomir Żurek, starszy kierownik projektów w Medicover.
Jak podkreśla Krzysztof Świetlik, platforma sprzedaży online to kolejne rozwiązanie cyfrowe, w które Medicover zainwestował w ostatnich latach, obok nowej aplikacji Medicover OnLine czy systemów zdalnych konsultacji.
– W planach mamy dalszą automatyzację obsługi klienta, digitalizację procesu odnowienia polisy oraz rozwój personalizowanych ofert w oparciu o dane behawioralne. Stawiamy na rozwój systemów wspierających customer experience, bo wierzymy, że technologia powinna realnie ułatwiać życie naszych klientów – dodaje dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu w Medicover.
Popularność prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce rośnie. Jak podaje Polska Izba Ubezpieczeń, w 2024 roku korzystało z nich 5,39 mln osób, o 12,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Suma składek wzrosła w ciągu 2024 roku o 35 proc. do 2,3 mld zł. Nie bez znaczenia są tutaj pogarszające się statystyki dotyczące kolejek do specjalistów. Fundacja Watch Health Care w swoim barometrze wskazuje, że średni czas oczekiwania pacjentów w ochronie zdrowia wzrósł do rekordowych 4,2 miesiąca z 3,5 miesiąca przed rokiem.
Czytaj także
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-05-30: Środowisko medyczne chce większych kar za napaść na pracowników ochrony zdrowia. Zjawisko agresji słownej i fizycznej się nasila
- 2025-05-30: Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
- 2025-05-23: Maciej Rock: Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne
- 2025-05-13: Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku
- 2025-04-29: Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych
- 2025-05-30: Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-15: 400 gmin w Polsce nie ma na swoim terenie apteki i sytuacja co roku się pogarsza. Samorządowcy apelują o zmiany w prawie
- 2025-05-09: Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.