Newsy

PZU: 5 mld zł z ubezpieczeń zdrowotnych w ciągu 5 lat

2012-04-12  |  06:55
Mówi:Dariusz Krzewina
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:PZU Życie S.A.
  • MP4

    Grupowe ubezpieczenie lekowe to sposób PZU na tańsze leki, ale też na zdobycie pozycji lidera na rynku ubezpieczeń zdrowotnych. Dzięki nowemu rozwiązaniu ubezpieczony zapłaci za lekarstwa nawet o 80 proc. mniej.

    Ubezpieczenie lekowe jest oferowane jako ubezpieczenie grupowe, finansowane przez pracodawców dla swoich pracowników (tzw. ubezpieczenie sponsorowane). Kierowane jest zarówno do dużych przedsiębiorstw, jak również do małych i średnich firm. 

    Cena ubezpieczenia wyniesie ok. 50 zł na osobę. Limit wydatków objętych ubezpieczeń to 2,5 tys. zł rocznie, z czego PZU pokryje 80 proc. Dofinansowaniem zostaną objęte prawie wszystkie leki na receptę. Karta rabatowa dla ubezpieczonego będzie honorowana w 1,8 tys. aptekach.

     - Jest to pierwszy taki produkt na rynku - podkreśla Dariusz Krzewina, prezes PZU Życie. - To produkt, który stanowi część naszej strategii, jeśli chodzi o ubezpieczenia zdrowotne i będą następne. Nasz cel, to jest 5 mld z ubezpieczeń zdrowotnych w 5 lat.

    Ubezpieczyciel kieruje nowy produkt do wszystkich, niezależnie od wieku czy stanu zdrowia.

     - Jesteśmy przekonani, że ten produkt pozwoli nam zająć zdecydowane miejsce lidera, jeśli chodzi o ubezpieczenia zdrowotne na polskim rynku - zapewnia Dariusz Krzewina.

    Aby osiągnąć pozycję lidera PZU Życie nie ograniczy się tylko do tego produktu.

     - Równolegle chcemy rozwijać ubezpieczenia ambulatoryjne i szpitalne, również myślimy bardzo poważnie o ubezpieczeniach stomatologicznych. To jest bardzo trudny kawałek rynku ubezpieczeniowego, natomiast potencjał tego segmentu jest bardzo duży, więc w tej chwili zdecydowanie zaczynamy o tym myśleć - mówi Artur Smolarek, dyrektor zarządzający ds. ubezpieczeń zdrowotnych w Grupie PZU.

    Jednak na tym etapie prac nie chce mówić o formie nowych produktów.

     - Forma ubezpieczeń grupowych pozwala na uniknięcie ryzyka antyselekcji, więc to jest najbardziej preferowana forma ze strony ubezpieczycieli, natomiast będziemy myśleli na pewno o indywidualnych ubezpieczeniach - dodaje Artur Smolarek.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.