Newsy

UPS: Dobre perspektywy dla polskiego eksportu. Polska w jednej lidze z Niemcami i Wielką Brytanią

2014-10-02  |  06:35

W tym roku eksport może być o 8-9 proc. większy niż w 2013 roku – wynika z prognoz resortu gospodarki i KUKE. Kolejne dwanaście miesięcy ma być jeszcze lepsze. KUKE prognozuje wzrost eksportu o 11,1 proc. Na rosnącej sprzedaży zagranicznej mogą też skorzystać firmy kurierskie. Globalna firma UPS chce być partnerem zarówno dla małych i średnich firm, jak i dla dużych eksporterów. Zapowiada jednoczesny rozwój lokalnych przesyłek.

Widzimy również wzrost i dobre perspektywy dla eksportu. Mamy do czynienia z dynamicznie rozwijającą się sprzedażą z Wielkiej Brytanii i Niemiec. Jestem pewna, że Polska będzie z nimi grać w jednej lidze, jeżeli tylko utrzyma się wzrost, jaki obserwujemy rok do roku. Widzimy dużą, potencjalną siłę tego rynku – zaznacza Cindy Miller, prezes zarządu UPS Europe.

Prognozy dla wzrostu eksportu na ten rok są optymistyczne mimo poważnych komplikacji na Wschodzie. W 2015 roku eksperci oczekują jeszcze większych wzrostów. Szansą dla polskich firm może być również podpisane porozumienie o wolnym handlu między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi.

W ramach tego porozumienia Polska ma ogromną szansę, by zaistnieć na rynkach pozaeuropejskich. Już dziś polskie firmy dobrze sobie radzą poza granicami, bo oferują jakość, jakiej potrzebują odbiorcy – twierdzi Cindy Miller. – Uważam, że Polska jest na dobrej pozycji jeśli chodzi o współpracę z partnerami z Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych. Nasze inwestycje świadczą o tym, że jesteśmy świadomi tych możliwości i chcemy się tu rozwijać.

UPS zdecydowało o ulokowaniu w Polsce dwóch dużych inwestycji. W Strykowie rozpoczęło budowę centrum przeładunkowego, a w Łodzi powstanie centrum obsługi procesów biznesowych. Obie inwestycje będą gotowe w I połowie przyszłego roku. Ich wartość to 25 mln dolarów.

Zdaniem Miller Polska ze względu na swoje położenie ma też duże znaczenie jako kraj, w którym towary są w jakiś sposób przetwarzane i uzupełniane.

I stąd eksportowane są na docelowe rynki – tłumaczy Miller. – Polska odgrywa bardzo ważną rolę w Europie z tej perspektywy. Także w tym obszarze szukamy korzyści i szans.

Jak podkreśla prezes UPS Europe, spółka chce zapewniać swoim partnerom kompleksową ofertę, która obejmie zarówno rynek krajowy, jak i zagraniczny.

Nie rozpatrujemy tego osobno, lecz jako układ – tłumaczy Cindy Miller. – Mamy wielu klientów, którzy prowadzą interesy w kraju, ale ich produkty i usługi są również dostępne we Włoszech, Francji, Singapurze i Stanach Zjednoczonych. UPS nie może powiedzieć, że będzie wspierać tylko jedną lub drugą część biznesu, bo wtedy przestanie być wiarygodnym partnerem i nie weźmie udziału we wchodzeniu Polski do światowego handlu. Dostrzegamy zatem potrzebę równowagi. Jesteśmy gotowi na obsługę różnego rodzaju biznesów. Możemy docierać  do klientów zarówno na wsi, jak i w każdym zakątku kraju i świata.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.