Mówi: | Maciej Krenek, członek zarządu RE Project Development Piotr Kuczyński, wiceprezes zarządu Kuryłowicz & Associates |
W Warszawie otwarto nową galerię handlową. W nowoczesną powierzchnię przekształcono zabytkowe hale dawnej fabryki
Nowa galeria handlowa Ferio Wawer ma 12 tys. mkw. oraz blisko 50 sklepów i punktów usługowych. To pierwsza tego typu inwestycja w tej dzielnicy. Inwestor, austriacki deweloper, chce by było to nie tylko miejsce zakupów, lecz także miejsce spotkań i rozrywki. Klientów przyciągać ma również architektura. Ferio Wawer mieści się w odnowionych wnętrzach zabytkowej fabryki.
– Ferio Wawer to piąte centrum handlowo-usługowe Ferio. Bardzo mocno akcentujemy, że nie chcemy być tylko centrum handlowym, lecz raczej centrum usługowo-handlowym. Chcemy ofertę rozszerzać o część rozrywkową, fitness, plac zabaw dla dzieci, kawiarnie, żeby ludzie nie tylko przychodzili na codzienne zakupy, lecz także spędzali tu wolny czas i spotykali się – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Maciej Krenek, członek zarządu RE Project Development, inwestora Ferio Wawer.
Nowa galeria jest zlokalizowana u zbiegu ulic Szpotańskiego i Żegańskiej w Wawrze, w sąsiedztwie Urzędu Dzielnicy i stacji kolejowej Międzylesie. To obszar o powierzchni 12 tys. mkw. W centrum będzie ok. 50 różnych sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych.
– Mamy zarówno sieci ogólnopolskie, jak i lokalne pomysły z dzielnicy Wawer. Jest to bardzo ważny element, ponieważ nie tylko logo jest ważne, lecz także to, co za nim stoi, a więc przedsiębiorca, który dokładnie wie, czego społeczeństwo lokalne naprawdę oczekuje – mówi Krenek.
Dziś wynajęte jest 88 proc. powierzchni. Do końca tego roku inwestor zakłada, że będzie to 95 proc.
– De facto oznacza to, że jesteśmy w pełni skomercjalizowani i mam nadzieję, że lokalna społeczność będzie chciała odwiedzać to centrum – mówi Krenek. – Według nas potencjał tej dzielnicy jest bardzo duży. Dziś brakuje tu nowoczesnej powierzchni handlowej.
Klientów przyciągać mają nie tylko duże firmy wynajmujące w Ferio powierzchnię, lecz także wnętrza. Galeria powstała bowiem w zabytkowych halach dawnej Fabryki Aparatów Elektrycznych K. Szpotańskiego. Projekt architektoniczny, który łączy hale z nowoczesnymi rozwiązaniami budowlanymi przygotowała pracownia Kuryłowicz & Associates.
– Historia tego miejsca była dla nas inspiracją. Chcieliśmy przywrócić społeczeństwu bardzo wartościową i piękną zabudowę. Podstawowym założeniem było jak najbardziej pieczołowite odtworzenie każdego fragmentu fabryki – mówi architekt Piotr Kuczyński, wiceprezes zarządu Kuryłowicz & Associates. – W naszej opinii taka szkoła konserwowania zabytków, która pozwoli nadawać zabytkowym miejscom funkcję komercyjne i socjologiczne, jest jak najbardziej wskazana.
W galerii utrzymano więc klasyczny układ hal poprzemysłowych: oryginalne słupy konstrukcyjne, trakty i lampy.
Ferio Wawer jest piątym centrum zbudowanym przez RE project development w ciągu ostatnich 10 lat. Pozostałe zlokalizowane są we Wrocławiu, w Puławach, Legnicy i Koninie. Wśród najemców powierzchni w warszawskim obiekcie są Alma, Apteka dr Zdrowie, Calypso Fitness, Carry, CCC, Egurrola Dance Studio, H&M, Play, Restauracja Stacja Wawer, Rossmann, RTV Euro AGD.
Czytaj także
- 2024-04-18: Prawie 60 proc. Polaków podejmowało próby odchudzania. U większości efekty były krótkotrwałe i powodowały problemy zdrowotne
- 2024-03-29: Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna
- 2024-04-05: Dostęp do badań profilaktycznych i skutecznych terapii największymi wyzwaniami systemu ochrony zdrowia. Polska prezydencja w UE może być okazją do zmian w tym zakresie
- 2024-02-09: Prezydent Andrzej Duda wraca z wizyty w Afryce Wschodniej. Wśród tematów oprócz polskich inwestycji także projekty pomocowe i rozwojowe
- 2024-02-12: System grantowy w zapaści. Szans na dofinansowanie nie ma 90 proc. projektów badawczych kierowanych do Narodowego Centrum Nauki
- 2024-01-22: Sektor powierzchni handlowych zdominowany przez małe obiekty. Do 2026 roku nie otworzy się żadna nowa, duża galeria
- 2023-11-24: Żywność convenience staje się alternatywą dla jedzenia w restauracjach. Konsumenci coraz częściej wybierają gotowe dania w sklepach
- 2023-11-02: Destylarnia w Starogardzie Gdańskim przechodzi gruntowną rewitalizację. Jedna z największych fabryk w mieście ma się wkrótce stać wielkim centrum logistycznym
- 2023-11-09: Grupa LUX MED otwiera nowe centrum szkoleniowe dla kadr medycznych. Lekarze i studenci będą ćwiczyć w salach odzwierciedlających warunki bloku operacyjnego
- 2023-07-06: Warszawa - centrum miasta [przebitki]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.