Newsy

Biedronka została głównym sponsorem WOŚP. Od połowy grudnia ruszy zbiórka pieniędzy na 30. finał orkiestry w sklepach sieci

2021-11-29  |  06:15
Mówi:Pedro Soares dos Santos, prezes zarządu, Grupa Jeronimo Martins
Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
  • MP4
  • Biedronka, czyli największa w Polsce sieć handlowa, została głównym sponsorem 30. finału WOŚP, który odbędzie się 30 stycznia 2022 roku. Od 29 listopada klienci Biedronki znajdą w sklepach specjalne produkty, m.in. kubki, koszulki, skarpetki, torby i smycze sygnowane logo WOŚP. Od połowy grudnia będą też mogli wesprzeć akcję, wrzucając datki do puszek w sklepach.

    – Biedronka ma swoją fundację, której działania do tej pory skupiały się na pomaganiu seniorom. Osoby w starszym wieku nadal pozostają priorytetem, ale brakowało nam inicjatyw dla dzieci, czegoś, co pomoże szpitalom i pozwoli na wyremontowanie placówek, żeby lepiej służyły dzieciom i osobom starszym. Dlatego to partnerstwo ma dla nas sens – mówi agencji Newseria Biznes Pedro Soares dos Santos, prezes zarządu Grupy Jeronimo Martins.

    Biedronka, która w całej Polsce dysponuje siecią 3,2 tys. sklepów, po raz pierwszy zaangażuje się w Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Jubileuszowy, 30. finał WOŚP odbędzie się 30 stycznia 2022 roku.

    – Postaramy się wesprzeć WOŚP w dążeniu do osiągnięcia jej celów. Sądzę, że ta współpraca może być dla orkiestry dodatkowym wzmocnieniem – mówi Pedro Soares dos Santos.

    Oficjalne podpisanie umowy o współpracy między Biedronką i WOŚP odbyło się w ubiegły czwartek w warszawskim The Warsaw Hub, gdzie mieści się jeden z najnowocześniejszych sklepów sieci, z udziałem lidera orkiestry, Jerzego Owsiaka, oraz prezesa grupy Jeronimo Martins.

    – Mogliśmy uścisnąć dłoń pracownikom sklepu i całej załodze, bo to oni będą kwestować z naszymi puszkami, przekonywać i uśmiechać się do tych wszystkich, którzy wesprą orkiestrę – mówi Jerzy Owsiak.

    – Jurek Owsiak to dobry przywódca, doskonale wie, co robi – mówi prezes Grupy Jeronimo Martins, który zapowiedział już, że postara się osobiście wziąć udział w styczniowym finale WOŚP.

    Od 29 listopada klienci Biedronki znajdą w sklepach specjalne produkty z logo WOŚP, m.in. kubki ceramiczne, koszulki WOŚP, kominy, skarpetki, bawełniane torby i smycze. Dodatkowo w ofercie sieci znajdą się też kubki termiczne oraz zimowe czapki w kilku kolorowych wzorach i w dwóch rozmiarach, dla dorosłych i dzieci. Cały dochód z ich sprzedaży wesprze 30. finał WOŚP.

    Od połowy grudnia klienci Biedronki będą mogli także wspierać akcję, dołączając się do zbiórki pieniędzy. Puszki WOŚP będą stałym elementem w sklepach sieci aż do styczniowego finału. Klienci znajdą je w strefach kasowych, będą więc mogli wesprzeć zbiórkę podczas płacenia za codzienne zakupy. Średnio sklepy sieci odwiedza dziennie 4 mln Polaków.

    – Ogromna sieć handlowa, którą znają wszyscy Polacy, będzie po raz pierwszy grała razem z nami podczas 30. finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Polacy codziennie przychodzą i robią tu zakupy. To ci sami ludzie, którzy odbierają orkiestrę na co dzień, ponieważ widzą nasz sprzęt, widzą, w jaki sposób leczymy dzieci i seniorów. To bardzo ważne, żebyśmy byli widoczni, a kiedy przychodzi finał, żebyśmy jak najskuteczniej mogli zbierać pieniądze – mówi Jerzy Owsiak.

    Pieniądze zebrane w ramach jubileuszowej, 30. zbiórki WOŚP zostaną przeznaczone na okulistykę dziecięcą – zapewnienie najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u dzieci. Zostanie z nich sfinansowany m.in. zakup angiografu dwupłaszczyznowego, pomocnego w leczeniu siatkówczaka, najczęstszego nowotworu złośliwego gałki ocznej u dzieci.

    Po 30 latach będziemy po raz kolejny prosić Polaków, żeby byli z nami – mówi założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – „Przejrzyj na oczy” to jest nasze tegoroczne hasło. Podczas finału 30 stycznia będzie głośno, będziemy grali ze wszystkimi na całym świecie, a później podsumujemy nasz finał. Jakikolwiek by był, już zaczął się bardzo dobrze. W Lizbonie także mamy nasz sztab, a więc i tam będzie biło serce Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Gramy z Biedronką i bardzo się z tego cieszymy.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Handel

    Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

    Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

    Bankowość

    RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

    W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

    Handel

    Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

    – Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.