Mówi: | Pedro Soares dos Santos, prezes zarządu, Grupa Jeronimo Martins Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy |
Biedronka została głównym sponsorem WOŚP. Od połowy grudnia ruszy zbiórka pieniędzy na 30. finał orkiestry w sklepach sieci
Biedronka, czyli największa w Polsce sieć handlowa, została głównym sponsorem 30. finału WOŚP, który odbędzie się 30 stycznia 2022 roku. Od 29 listopada klienci Biedronki znajdą w sklepach specjalne produkty, m.in. kubki, koszulki, skarpetki, torby i smycze sygnowane logo WOŚP. Od połowy grudnia będą też mogli wesprzeć akcję, wrzucając datki do puszek w sklepach.
– Biedronka ma swoją fundację, której działania do tej pory skupiały się na pomaganiu seniorom. Osoby w starszym wieku nadal pozostają priorytetem, ale brakowało nam inicjatyw dla dzieci, czegoś, co pomoże szpitalom i pozwoli na wyremontowanie placówek, żeby lepiej służyły dzieciom i osobom starszym. Dlatego to partnerstwo ma dla nas sens – mówi agencji Newseria Biznes Pedro Soares dos Santos, prezes zarządu Grupy Jeronimo Martins.
Biedronka, która w całej Polsce dysponuje siecią 3,2 tys. sklepów, po raz pierwszy zaangażuje się w Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Jubileuszowy, 30. finał WOŚP odbędzie się 30 stycznia 2022 roku.
– Postaramy się wesprzeć WOŚP w dążeniu do osiągnięcia jej celów. Sądzę, że ta współpraca może być dla orkiestry dodatkowym wzmocnieniem – mówi Pedro Soares dos Santos.
Oficjalne podpisanie umowy o współpracy między Biedronką i WOŚP odbyło się w ubiegły czwartek w warszawskim The Warsaw Hub, gdzie mieści się jeden z najnowocześniejszych sklepów sieci, z udziałem lidera orkiestry, Jerzego Owsiaka, oraz prezesa grupy Jeronimo Martins.
– Mogliśmy uścisnąć dłoń pracownikom sklepu i całej załodze, bo to oni będą kwestować z naszymi puszkami, przekonywać i uśmiechać się do tych wszystkich, którzy wesprą orkiestrę – mówi Jerzy Owsiak.
– Jurek Owsiak to dobry przywódca, doskonale wie, co robi – mówi prezes Grupy Jeronimo Martins, który zapowiedział już, że postara się osobiście wziąć udział w styczniowym finale WOŚP.
Od 29 listopada klienci Biedronki znajdą w sklepach specjalne produkty z logo WOŚP, m.in. kubki ceramiczne, koszulki WOŚP, kominy, skarpetki, bawełniane torby i smycze. Dodatkowo w ofercie sieci znajdą się też kubki termiczne oraz zimowe czapki w kilku kolorowych wzorach i w dwóch rozmiarach, dla dorosłych i dzieci. Cały dochód z ich sprzedaży wesprze 30. finał WOŚP.
Od połowy grudnia klienci Biedronki będą mogli także wspierać akcję, dołączając się do zbiórki pieniędzy. Puszki WOŚP będą stałym elementem w sklepach sieci aż do styczniowego finału. Klienci znajdą je w strefach kasowych, będą więc mogli wesprzeć zbiórkę podczas płacenia za codzienne zakupy. Średnio sklepy sieci odwiedza dziennie 4 mln Polaków.
– Ogromna sieć handlowa, którą znają wszyscy Polacy, będzie po raz pierwszy grała razem z nami podczas 30. finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Polacy codziennie przychodzą i robią tu zakupy. To ci sami ludzie, którzy odbierają orkiestrę na co dzień, ponieważ widzą nasz sprzęt, widzą, w jaki sposób leczymy dzieci i seniorów. To bardzo ważne, żebyśmy byli widoczni, a kiedy przychodzi finał, żebyśmy jak najskuteczniej mogli zbierać pieniądze – mówi Jerzy Owsiak.
Pieniądze zebrane w ramach jubileuszowej, 30. zbiórki WOŚP zostaną przeznaczone na okulistykę dziecięcą – zapewnienie najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u dzieci. Zostanie z nich sfinansowany m.in. zakup angiografu dwupłaszczyznowego, pomocnego w leczeniu siatkówczaka, najczęstszego nowotworu złośliwego gałki ocznej u dzieci.
– Po 30 latach będziemy po raz kolejny prosić Polaków, żeby byli z nami – mówi założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – „Przejrzyj na oczy” to jest nasze tegoroczne hasło. Podczas finału 30 stycznia będzie głośno, będziemy grali ze wszystkimi na całym świecie, a później podsumujemy nasz finał. Jakikolwiek by był, już zaczął się bardzo dobrze. W Lizbonie także mamy nasz sztab, a więc i tam będzie biło serce Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Gramy z Biedronką i bardzo się z tego cieszymy.
Czytaj także
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-05-23: Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
- 2025-05-14: Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
- 2025-05-16: Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii
- 2025-05-20: Brytyjski dyplom można zdobyć w Polsce. Studia w formacie ponadnarodowym zyskują na popularności
- 2025-03-21: Rośnie zainteresowanie białymi rybami jak dorsz czy mintaj. W Polsce zaledwie 5–10 proc. sprzedaży pochodzi ze zrównoważonych połowów
- 2025-03-11: Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji
- 2025-03-05: Biznes coraz chętniej angażuje się w działania społeczne. To ważny partner dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.