Newsy

Drużyna Energii: Aktywność sportowa dzieci i młodzieży wciąż za mała. Chcemy to zmienić przy użyciu telefonów i tabletów

2019-03-15  |  06:10
Mówi:Bartosz Ignacik, dziennikarz sportowy, ambasador II edycji Drużyny Energii

Robert Leszczyński, dyrektor marketingu sportowego, New Balance

  • MP4
  • Tylko w pierwszym miesiącu sportowej rywalizacji 200 szkół uczestniczących w II edycji Drużyny Energii przesłało blisko 7 tys. filmów. – Chcemy, żeby wszyscy uczniowie z klas VI–VIII zaangażowali się w ruch, którego według nas im brakuje, chcemy odciągnąć ich od nieustannego korzystania z telefonów komórkowych i tabletów – podkreśla Bartosz Ignacik, reprezentant Drużyny Energii. Polskie dzieci należą do najmniej aktywnych w Europie.

    Wierzę, że w dzisiejszych czasach można połączyć sport i wszechobecne zainteresowanie dzieci wszystkimi aplikacjami internetowymi, że można to wszystko wypośrodkować, wrócić do domu ze szkoły, rzucić plecak, na początku pójść pobiegać, pokopać piłkę, a dopiero potem umieszczać wszystkie rzeczy w internecie. Wiemy, że te proporcje w dzisiejszych czasach czasami idą nie w tym kierunku, co trzeba. Ale dzieci łakną sportu, pragną rywalizacji –podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Bartosz Ignacik, ambasador II edycji Drużyny Energii.

    Wyniki badania Global Matrix 3.0, prowadzonego w ramach organizacji Active Healthy Kids Global Alliance, wskazują, że w pięciostopniowej skali ocen od A do F ogólna sprawność fizyczna dzieci w Polsce została oceniona na D-. Polska zajmuje w rankingu przedostatnie miejsce, za nami jest tylko Szkocja. Jedynie 20 proc. dzieci w naszym kraju spełnia kryteria WHO dotyczące przynajmniej godzinnej aktywności fizycznej w ciągu dnia.

    – Chcemy, żeby wszyscy uczniowie z klas VIVIII jak najbardziej zaangażowali się w ruch, którego według nas im brakuje. Chcemy im pokazać, że można to połączyć z ich zainteresowaniem nowymi technologiami – tłumaczy Bartosz Ignacik.

    Aktywność fizyczną dzieci i młodzieży wspiera Grupa Energa, która uruchomiła kilka miesięcy temu II edycję Drużyny Energii. Program przeznaczony jest dla uczniów klas VIVIII szkoły podstawowej. Do zgłoszenia szkoły wystarczy nagrać trwające od 15 do 300 sekund wideo, na którym uczniowie udowadniają, że sport to ich pasja.

    Program polega na tym, abyśmy poprzez pokazywanie różnych zadań zachęcali młodzież do tego, aby aktywnie odwzorowywała te ćwiczenia i nagrywała filmiki – tłumaczy Robert Leszczyński, dyrektor marketingu sportowego New Balance Polska, będącego partnerem technicznym programu Drużyna Energii.

    Tylko w pierwszym miesiącu trwania rywalizacji 200 szkół uczestniczących w II edycji Drużyny Energii przesłało rekordową liczbę niemal 7 tys. filmów, na których uczniowie wykonują ćwiczenia od ambasadorów. W  programie bierze udział kilkadziesiąt tysięcy uczniów.

    – Aby dostać się do Drużyny Energii, trzeba nagrać filmik, w którym w sposób ciekawy, intrygujący, wesoły dana szkoła i jej uczniowie zachęcą jury do tego, aby została wybrana. Tu nie ma kryteriów stricte ilościowych, jakościowych, tu liczy się bardziej forma pokazania sportowego charakteru szkoły. To decyduje o tym, czy placówka znajdzie się w gronie szkół wybranych do kolejnej edycji – wskazuje Robert Leszczyński.

    Wizyta ambasadorów akcji, uznanych sportowców i znanych youtuberów, to dla dzieci wielkie wydarzenie. To oni w ramach Drużyny Energii przeprowadzają treningi i namawiają do aktywności.

    – Wszystkie ćwiczenia, które ambasadorowie nagrywają, polegają raczej na prostszych trikach. To np. ćwiczenia z koszykówki, jak w przypadku Rafała „Lipka” Lipińskiego, czy też piłki nożnej, jak w przypadku Marki Citki, czy też siatkówki, jak w przypadku Krzysztofa Ignaciaka i Izy Bełcik – wymienia Bartosz Ignacik.

    Bilans I edycji Drużyny Energii to 35 tys. spalonych kalorii i zarażenie kilkunastu tysięcy dzieci sportową pasją. W II edycji wynik może być jeszcze lepszy, bo rywalizacja została rozszerzona o kolejną dyscyplinę – koszykówkę.

    Korzyści dzielą się na wiele wątków, od tych, których wymiar jest stricte prozdrowotny, czyli zachęcenie dzieci do aktywności fizycznej, poprzez możliwość odbycia u nich w szkole wydarzenia sportowego z udziałem ambasadorów, naszych gwiazd sportu, a kończąc na nagrodach, które może zdobyć szkoła – mówi Robert Leszczyński.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Handel

    1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

    Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

    Ochrona środowiska

    KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

    Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

    Handel

    Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

    Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.