Newsy

Fundacja Legii i grupa kibiców „Dobrzy Ludzie” zbierają pieniądze na nowy ambulans dla Centrum Zdrowia Dziecka. W akcji Wszyscy Do Wioseł wzięło udział 400 osób

2017-11-20  |  06:35
Mówi:Anna Mioduska, prezes Fundacji Legii
Michał Kucharczyk, piłkarz Legii Warszawa
Michał Jabłoński, kierownik działu logistyki Centrum Zdrowia Dziecka
  • MP4
  • Kilkaset osób – w tym piłkarze oraz kibice Legia Warszawa  – wzięło udział w zbiórce funduszy na nowy ambulans dla Centrum Zdrowia Dziecka. Uczestnicy akcji pokonywali na specjalnych ergometrach 1047 kilometrów, czyli dystans o długości Wisły. Zawodnicy płynęli w dwóch sztafetach. Obie miały za zadanie spotkać się w Warszawie, czyli w połowie pełnego dystansu. To nie pierwszy raz, kiedy fani stołecznego klubu wspierają dziecięcą placówkę.

    W medycynie sprzęt jest bardzo istotny. Leczymy w szpitalu, natomiast w transporcie jest nam potrzebny niezawodny ambulans. Ze względu na dziecięcy profil szpitala, najbardziej istotne jest dla nas wyposażenie karetki w sposób umożliwiający transport inkubatora. Ponadto musi być odpowiednia instalacja elektryczna, żeby w przypadku jakiejkolwiek awarii można było przełączyć zasilanie inkubatora na zasilanie z karetki. To dwa najważniejsze elementy w transporcie neonatologicznym – mówi Michał Jabłoński, kierownik działu logistyki CZD.

    Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka” to jeden z najbardziej wyspecjalizowanych w Polsce szpitali dziecięcych. Karetki na wyposażeniu instytutu to jeżdżące sale reanimacyjne, które muszą być również przystosowane do bezpiecznego transportu noworodków w inkubatorach.

    Koszt takiego ambulansu wynosi około 350 tys. zł. W zbiórce pieniędzy na nową karetkę dla dziecięcego centrum pomogła akcja „Wszyscy do wioseł”, zainicjowana przez Fundację Legii Warszawa we współpracy ze Stowarzyszeniem Kibiców oraz grupą Dobrzy Ludzie.

    Pomagamy uzbierać pieniądze na karetkę, która jest potrzebna dzieciom. Nigdy nie wiadomo, kiedy przytrafi nam się sytuacja, w której sami będziemy takiej karetki potrzebować. Dlatego tym bardziej trzeba się przyczyniać do takich akcji charytatywnych. Wiemy, jak trudny jest to kawałek chleba, żeby uzbierać pieniądze na taką karetkę, która w każdej chwili może pomóc jakiemuś dziecku. Niedawno urodził mi się syn i wiem, że na pewno takie inicjatywy są potrzebne i będę starał się, jak najczęściej brać w nich udział – mówi Michał Kucharczyk, piłkarz Legii Warszawa.

    W piątek, niemal od samego rana, piłkarze i kibice Legii oraz uczestnicy akcji pokonywali kilometry na specjalnych ergometrach w obiekcie przy Łazienkowskiej. Celem było przepłynięcie dystansu 1047 kilometrów – tyle wynosi długość Wisły. Zawodnicy płynęli w dwóch sztafetach: jednej startującej od ujścia rzeki, drugiej zaś od jej źródeł. Sztafety miały za zadanie spotkać się w Warszawie, czyli w połowie pełnego dystansu.

    Pokonywaniu kolejnych kilometrów towarzyszyła zbiórka pieniędzy na nowy ambulans dla CZD. W sumie w charytatywnej akcji wzięło udział około 400 osób.

    To jest cykliczna impreza Fundacji Legii, którą zaczęliśmy dwa lata temu. Wtedy zbieraliśmy pieniądze na ergometry dla niepełnosprawnych sportowców. Ten format bardzo dobrze się sprawdził i uznaliśmy, że będziemy go powtarzać regularnie w celach charytatywnych. Naszą akcję można również wesprzeć, wpłacając fundusze na konto, którego numer można znaleźć na stronie Fundacji Legii fundacjalegii.pl albo gotowidopomocy.pl. Będziemy bardzo wdzięczni za każdą, nawet najmniejszą wpłatę, która przybliży nas do celu – podkreśla Anna Mioduska, prezes Fundacji Legii.

    Równolegle na Allegro trwała licytacja przedmiotów, z których dochód zostanie w całości przeznaczony na zakup nowego ambulansu dla Centrum Zdrowia Dziecka. Kibice mogli licytować między innymi złoty medal za mistrzostwo Polski w sezonie 2016/2017, koszulkę Sebastiana Szymańskiego, oficjalny proporzec meczowy z meczu z Ajaksem w Lidze Europy UEFA i klubową kurtkę od prezesa Dariusza Mioduskiego.

    To nie pierwszy raz, kiedy fani stołecznego klubu wspierają Centrum Zdrowia Dziecka. Grupa „Dobrzy Ludzie – kibice Legii dzieciom” na początku ubiegłego roku nawiązała współpracę z dziecięca placówką i od tego czasu cyklicznie, w ramach wolontariatu, kibice klubu odnawiają szpitalne wnętrza. Film pokazujący efekty ich pracy jest dostępny na oficjalnym kanale Legii Warszawa w serwisie YouTube.

    Kibice Legii Warszawa bardzo często angażują się w różnego rodzaju akcje mające pomóc osobom, które bez takiej pomocy by sobie nie poradziły. Najlepszym przykładem są partnerzy naszej akcji, czyli Dobrzy Ludzie, którzy już od kilku lat współpracują z Centrum Zdrowia Dziecka. Systematycznie odnawiają sale i korytarze, żeby pacjentom milej spędzało się czas podczas pobytu w szpitalu – mówi Anna Mioduska, prezes Fundacji Legii.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    IT i technologie

    W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

    Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

    Edukacja

    Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

    Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

    Fundusze unijne

    Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

    Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.