Newsy

Zmienione Biedronki notują większą sprzedaż

2012-09-13  |  06:30
Mówi:Tomasz Suchański
Funkcja:Drektor generalny
Firma:sieć Biedronka
  • MP4

    Sieć sklepów Biedronka w ciągu trzech lat chce znacząco zwiększyć swój udział w rynku. Firma systematycznie poprawia wyniki sprzedaży. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku o blisko 1/5. To w dużej mierze zasługa zmian w organizacji sklepów. Za dwa miesiące sieć otworzy swój dwutysięczny sklep oraz nowoczesne centrum dystrybucyjne.  

    Celem nadrzędnym zarządu Biedronki jest dalsze zwiększanie udziału w rynku. Służyć temu mają, m.in. wprowadzane od ubiegłego roku zmiany w organizacji powierzchni handlowej sklepów.

     – Główna zmiana polegała na tym, że zmieniliśmy układ sklepu. Teraz zaraz przy wejściu mamy wszystkie artykuły świeże – mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka. – Wszelkie zmiany wprowadzaliśmy obserwując to, czego klient od nas chce i czego od nas wymaga.

    Wydaje się, że reorganizacja trafiła w gusta klientów, co daje się zauważyć, obserwując wyniki sprzedaży, które z miesiąca na miesiąc są coraz wyższe.

     – Za pierwsze półrocze sprzedaż wzrosła łącznie o 18 proc. Rośniemy też, jeżeli chodzi o udział w rynku  – mówi Suchański. – Po zmianie układu sklepu sprzedaż rośnie szybciej niż na sklepach, które takiej zmiany jeszcze nie miały.

    Dlatego zmiany w organizacji sklepów do końca września obejmą całą sieć. Jednocześnie w mediach prowadzona jest szeroka akcja promocyjno–reklamowa.

     – Kampania ta jedynie potwierdziła nasze miejsce na rynku i wzmocniła naszą pozycję – podkreśla dyrektor generalny sieci.

    Pozycję, która wyraża się, m.in. poprzez liczbę sklepów, wchodzących w skład sieci. Dziś jest ich ponad 1980.

     – Otwarcie dwutysięcznego sklepu, które będzie na początku października w Łodzi, wpisuje się w naszą strategię – zaznacza Suchański. – To jest dla nas ogromny krok naprzód i bardzo ważny element w całej naszej historii.

    Tym bardziej, że tego samego dnia, w Sieradzu, otwarte zostanie nowoczesne Centrum Dystrybucyjne. Obiekt będzie obsługiwał ponad 150 sklepów w centralnej Polsce. Zatrudnienie znajdzie tam około 300 nowych pracowników.

     – Na pewno będzie to pierwszy raz w naszej historii, kiedy w tym samym dniu otworzymy sklep i to tak ważny sklep, bo dwutysięczny, razem z Centrum Dystrybucyjnym – zauważa Tomasz Suchański.

    W I półroczu Biedronka otworzyła 76 nowych sklepów. Teraz – jak deklaruje dyrektor – stara się otwierać jeden sklep dziennie, co pozwoli zrealizować założony na ten rok cel. 

     – Co roku otwieramy większą ilość Biedronek. W zeszłym roku było ich 239, w tym roku będzie ponad 250  – podkreśla dyrektor sieci.

    Ambitne plany, opracowane ponad dwa lata temu, zakładają rozrost sieci do ponad trzech tysięcy sklepów w 2015 roku. Jak zapewnia Tomasz Suchański, ten cel nie jest zagrożony.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

    W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

    Ochrona środowiska

    Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

    W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

    Transport

    Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

    Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.