Canopy Secures $70 Million Series C to Unclunk Accounting Firms with AI
Viking Global Investors Leads Round to Double Down on AI Product Investment
Coming fast on the heels of a $35 million round in May 2024, this funding will be used to further ramp up Canopy’s already market-leading investment in its platform, with a particular focus on leveraging AI to make medium and large accounting firms more efficient and profitable. The company will also be evaluating opportunities to grow through acquisitions.
“At Canopy, our mission is to help accountants to focus on what drew them to the profession in the first place: being accountants. They want to apply their expertise to delivering real value to clients–not chasing documents, renaming PDFs, and sending invoices. We were already making these tasks easier, but with AI we’re now automating them away entirely,” said Canopy CEO Davis Bell. “This frees up time and resources and generates insights that help firms better serve clients, increase profitability, and reduce team burnout. As the operating system for accounting firms, Canopy is the natural starting point for the AI transformation of the industry.”
About Canopy
Canopy is the firm-wide operating system that helps accountants build the firm they’ve always wanted. Canopy’s fully integrated practice management solution allows medium and large accounting firms to manage everything from proposal to payment, including client engagement, document management, workflow, time & billing, engagements & proposals, and more. Trusted by over 4,000 accounting firms, Canopy’s solutions are SOC2-certified and data-encrypted. Learn more at https://www.getcanopy.com/.
About Viking Global Investors
Founded in 1999, Viking Global Investors (“Viking”) is a global investment firm with a long-term, fundamental, research-intensive approach to investing. Viking manages over $51 billion of capital across public and private investments. Viking has offices in Stamford, New York, Hong Kong, London, and San Francisco, and is registered as an investment adviser with the U.S. Securities and Exchange Commission. For more information, please visit www.vikingglobal.com.
Chad Saley
Canopy
+1 517-918-9353
email us here
Visit us on social media:
Facebook
X
LinkedIn
Instagram
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Length of Hospitalization for Stage III and IV Decubitus Ulcers Before and After 2015
The Blair Memory Care Opens in Cary, NC to Strong Community Support
Premier Auto Protect Earns 2025 Buyer’s Choice Award from ConsumerAffairs, Based on Verified Customer Reviews
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.