SGS designated as a Notified Body under EU IVDR
The Antwerp-based facility (Notified Body 1639) gained approval from the European Commission and Belgian Competent Authority (FAGG/AFMPS) on April 23, 2025.
EU IVDR aims to enhance the quality of patient care by safeguarding device safety and performance through the greater regulation of in vitro diagnostic medical devices placed on the EU market.
With limited NB capacity in Europe emerging as a key challenge to implementing the new regulation, SGS’s new team of IVD industry and clinical laboratory experts aims to ease the pressure on device manufacturers seeking CE marking for their in vitro diagnostic medical devices.
Geofrey De Visscher, Head of SGS NB 1639, said: “Thanks to the team’s hard work, we are delighted to become a designated NB under the EU IVDR.
“We are excited to work with the industry to drive the implementation of this demanding regulation. With our existing approvals under the UK Conformity Assessed (UKCA) scheme, we are one of the few companies capable of providing certification services for medical devices across the whole of Europe.
“Our team continues to rapidly expand to ensure that we can quickly serve the certification needs of our customers.”
SGS Belgium NV is now listed in the European Commission’s New Approach Notified and Designated Organisations (NANDO) database here.
SGS medical device regulatory compliance
SGS has decades of expertise in medical device regulatory compliance, providing a multitude of services, including EU Medical Device Regulation (MDR), ISO 13485 and Medical Device Single Audit Program (MDSAP) solutions. SGS NB 1639 and its global network of national offices are committed to supporting the industry on its IVDR compliance journey.
For more information, visit: https://www.sgs.com/en/services/in-vitro-diagnostic-medical-device-regulation-ivdr-certification-services
About SGS
SGS is the world’s leading Testing, Inspection and Certification company. We operate a network of over 2,500 laboratories and business facilities across 115 countries, supported by a team of 99,500 dedicated professionals. With over 145 years of service excellence, we combine the precision and accuracy that define Swiss companies to help organizations achieve the highest standards of quality, compliance and sustainability.
Our brand promise – when you need to be sure – underscores our commitment to trust, integrity and reliability, enabling businesses to thrive with confidence. We proudly deliver our expert services through the SGS name and trusted specialized brands, including Brightsight, Bluesign, Maine Pointe and Nutrasource.
SGS is publicly traded on the SIX Swiss Exchange under the ticker symbol SGSN (ISIN CH0002497458, Reuters SGSN.S, Bloomberg SGSN:SW).
Jackie Brown, PR Account Executive
Sugarloaf Marketing Ltd.
+44 7792 970919
jackie|sugarloafmarketing.com| |jackie|sugarloafmarketing.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Length of Hospitalization for Stage III and IV Decubitus Ulcers Before and After 2015
The Blair Memory Care Opens in Cary, NC to Strong Community Support
Premier Auto Protect Earns 2025 Buyer’s Choice Award from ConsumerAffairs, Based on Verified Customer Reviews
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.