Wyniki wyszukiwania: anna tym

2019-05-20 | 06:20
Finanse
Polski rynek ubezpieczeń nadrabia zaległości wobec bardziej rozwiniętych krajów. Pomaga w tym proces łączenia się firm w duże grupy Wyniki wyszukiwania: anna tym

Polski rynek ubezpieczeń nadrabia zaległości wobec bardziej rozwiniętych krajów. Pomaga w tym proces łączenia się firm w duże grupy

Polska to rynek z dużym potencjałem, ale również z dużym niedoubezpieczeniem – ocenia Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes Gothaer TU S.A. Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że pod względem wartości składki przypisanej brutto Polska plasuje się dopiero na 14. pozycji w Europie i wciąż ma do nadgonienia duży dystans względem Wielkiej Brytanii czy Niemiec. Rodzimy rynek ubezpieczeniowy jest też w fazie dynamicznych zmian, a wiodącymi trendami są wszechobecna cyfryzacja i konsolidacja. W trakcie tego procesu jest też TU Gothaer, które lada moment pojawi się na rynku pod nowym brandem – Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń SA Vienna Insurance Group.
więcej
2018-01-08 | 06:15
Konsument
Sprzedaż ubezpieczeń smartfonów rośnie o 10 proc. rocznie. Do 2020 r. rynek ten będzie wart już 27 mld dolarów

Sprzedaż ubezpieczeń smartfonów rośnie o 10 proc. rocznie. Do 2020 r. rynek ten będzie wart już 27 mld dolarów

Według CBOS ponad Polaków korzysta obecnie ze smartfona. Coraz większa popularność tych urządzeń przekłada się na dynamiczne wzrosty sprzedaży ubezpieczeń na wypadek zniszczenia. Około 80 proc. przypadków uszkodzenia smartfonów dotyczy wyświetlaczy. Na rynku pojawiło się rozwiązanie, które diagnozuje stan wyświetlacza i pozwala ubezpieczyć również używane urządzenie.
więcej
2016-11-29 | 06:55
Ubezpieczenia
Na wizytę u lekarza specjalisty czeka się już średnio 2,5 miesiąca. Rośnie więc zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami

Na wizytę u lekarza specjalisty czeka się już średnio 2,5 miesiąca. Rośnie więc zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami

Średni czas oczekiwania na wizytę u lekarza specjalisty w Polsce to 2,5 miesiąca. Czas wydłuża się w przypadku poszczególnych specjalizacji, a na rehabilitację trzeba czekać średnio 5,5 miesiąca – wynika z Barometru Fundacji Watch Health Care. Dlatego coraz więcej osób decyduje się na prywatne ubezpieczenie. W II kwartale 2016 roku zanotowano 44-proc. wzrost liczby klientów ubezpieczeń indywidualnych. Ubezpieczyciele pomagają także w sytuacji powypadkowej. Gwarantują nie tylko pokrycie kosztów świadczeń, lecz także ich organizację.
więcej
2017-09-18 | 06:35
Prawo
Rośnie rola telemedycyny. Wielu pacjentów chce się w przyszłości leczyć przez telefon czy internet

Rośnie rola telemedycyny. Wielu pacjentów chce się w przyszłości leczyć przez telefon czy internet

Usługi telemedyczne, mimo że są oferowane na polskim rynku dopiero od 2016 r., zyskują coraz większą popularność. Pacjenci, którzy zdecydowali się skorzystać z konsultacji przez telefon, czat czy wideo, coraz bardziej doceniają tę formę kontaktu z lekarzem. Telemedycyna to szansa na poprawę jakości opieki medycznej – podkreśla Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED, która od 2 lat oferuje takie usługi pacjentom.
więcej
2014-04-24 | 06:40
Ubezpieczenia
Nowe wymogi wobec ubezpieczycieli podniosą poziom bezpieczeństwa klientów. Część małych firm może jednak zniknąć z rynku, a ceny wzrosnąć

Nowe wymogi wobec ubezpieczycieli podniosą poziom bezpieczeństwa klientów. Część małych firm może jednak zniknąć z rynku, a ceny wzrosnąć

Zakłady ubezpieczeniowe stopniowo przygotowują się do wdrożenia nowych unijnych regulacji, które zaczną obowiązywać od stycznia 2016 roku. Solvency II to przede wszystkim nowe wymogi kapitałowe, które mają przeciwdziałać upadłościom i zapewnić wypłacalność firm. Dla klientów oznacza to większe bezpieczeństwo. Jednak nowy sposób kalkulacji ryzyka może spowodować też wzrost cen niektórych produktów i mniejszą liczbę ubezpieczycieli na rynku.
więcej
2022-09-15 | 06:25
Bankowość
Od 17 września nowe zasady dotyczące ubezpieczeń pomostowych. Korzystna zmiana dla osób, które niedawno zaciągnęły lub dopiero zaciągną kredyt hipoteczny

Od 17 września nowe zasady dotyczące ubezpieczeń pomostowych. Korzystna zmiana dla osób, które niedawno zaciągnęły lub dopiero zaciągną kredyt hipoteczny

Banki będą musiały zwracać kredytobiorcom dodatkowe opłaty poniesione przez nich w czasie od wypłacenia kredytu do dokonania wpisu hipoteki do księgi wieczystej. Chodzi o tzw. ubezpieczenie pomostowe doliczane do comiesięcznej raty. To dla kredytobiorców może być znacząca oszczędność. Nowe zasady będą dotyczyć umów podpisanych po 17 września oraz kredytobiorców, którzy już zaciągnęli kredyt, ale oczekują na wpis hipoteki do księgi wieczystej.
więcej
2015-04-30 | 06:25
Ubezpieczenia
Dodatkowe ubezpieczenia mało popularne wśród Polaków. Jedna trzecia wyjeżdża bez polisy podróżnej

Dodatkowe ubezpieczenia mało popularne wśród Polaków. Jedna trzecia wyjeżdża bez polisy podróżnej

Co trzeci Polak wyjeżdża na urlop bez ubezpieczenia turystycznego. Większość liczy na to, że w razie wypadku lub choroby wystarczy im Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego. Nie pokrywa ona jednak wszystkich kosztów leczenia. Dodatkowe polisy zapewniają nie tylko pomoc lekarską i zwrot kosztów leczenia, lecz także ubezpieczenie OC oraz pomoc w razie utraty bagażu czy zniszczenia sprzętu sportowego.
więcej
2015-02-18 | 06:35
Ubezpieczenia
Polacy coraz częściej ubezpieczają się na wypadek raka. Sprzedaż polis wzrosła w dwa lata o 84 proc.

Polacy coraz częściej ubezpieczają się na wypadek raka. Sprzedaż polis wzrosła w dwa lata o 84 proc.

Polacy coraz chętniej sięgają po ubezpieczenia na wypadek zachorowania na nowotwór. Jak wynika z danych firmy ubezpieczeniowej AIG, w ciągu dwóch lat zainteresowanie tymi produktami wzrosło o 84 proc. Szacuje się, że obecnie taką polisę posiada ok. 3 mln osób, a w tym roku jej zakup rozważa kolejnych 8 mln. Badania Genworth Customer Focus wskazują, że Polacy są bardziej świadomi kosztów, jakie niesie ze sobą walka z chorobą. Wybierają polisę, kierując się zakresem ochrony, pakietem dodatkowych świadczeń i ceną.
więcej
2017-12-13 | 06:25
Rolnictwo
Rolnicy coraz chętniej ubezpieczają swoje mienie. To efekt wyższych rządowych dopłat do ubezpieczeń i częstszych anomalii pogodowych

Rolnicy coraz chętniej ubezpieczają swoje mienie. To efekt wyższych rządowych dopłat do ubezpieczeń i częstszych anomalii pogodowych

Nawet o jedną czwartą wzrosło zainteresowanie rolników ubezpieczeniami upraw po wprowadzeniu dopłat do składek z budżetu państwa w maksymalnej wysokości 65 proc. Do kupowania polis skłaniają farmerów także coraz częściej występujące zjawiska pogodowe, jak huragany, nawałnice, przymrozki, które niszczą uprawy i budynki. Rosnące zainteresowanie powoduje, że ubezpieczyciele wprowadzają coraz bogatszą ofertę dla sektora agro.
więcej
2018-03-01 | 06:20
Motoryzacja
Polacy coraz częściej korzystają z usług assistance. Najbardziej pożądana jest pomoc w razie nagłej choroby lub problemów z samochodem

Polacy coraz częściej korzystają z usług assistance. Najbardziej pożądana jest pomoc w razie nagłej choroby lub problemów z samochodem

Z usług assistance skorzystało w ubiegłym roku ok. 2,5 mln Polaków – wynika z najnowszej edycji badania Mondial Assistance, zrealizowanego przez Ipsos. Świadomość dotycząca przydatności i zakresu takich usług jest coraz większa, a Polacy najbardziej cenią sobie assistance medyczny, który zapewnia pomoc w przypadku nagłego zachorowania, oraz samochodowy – w razie problemów z autem. Rynek będzie rozwijał się również w kierunku assistance domowego, przydatnego np. w razie nagłej awarii sprzętu.
więcej
2015-04-14 | 06:35
Motoryzacja
Czas likwidacji szkód ma być krótszy, a ceny polis stabilne. Bezpośrednią likwidację szkód oferuje już kilku ubezpieczycieli

Czas likwidacji szkód ma być krótszy, a ceny polis stabilne. Bezpośrednią likwidację szkód oferuje już kilku ubezpieczycieli

Bezpośrednia likwidacja szkód jest już dostępna u ubezpieczycieli odpowiadających za dwie trzecie polskiego rynku OC. Nowa usługa, dostępna opcjonalnie dla klientów, pozwala osobom poszkodowanym w wypadku komunikacyjnym zgłosić szkodę do własnego ubezpieczyciela zamiast do zakładu ubezpieczeń sprawcy. Doświadczenia z innych państw europejskich pokazują, że dzięki temu rozwiązaniu czas likwidacji szkody znacząco się skrócił. Ubezpieczyciele zapewniają, że ceny polis pozostaną bez zmian.
więcej
2017-03-02 | 06:45
Konsument
Assistance bije rekordy popularności. Z usług pomocowych korzysta 2,6 mln Polaków

Assistance bije rekordy popularności. Z usług pomocowych korzysta 2,6 mln Polaków

W ostatnich czterech latach liczba klientów, którzy korzystają z assistance, wzrosła ponaddwukrotnie i przekracza dziś 2,6 mln. Polacy przestają postrzegać usługi pomocowe wyłącznie jako wsparcie przy kłopotach z autem. Assistance samochodowe wciąż jest najbardziej powszechne, ale szybko rośnie popularność segmentu medycznego i turystycznego. Usługi pomocowe cieszą się niemal 100-procentowym wskaźnikiem zadowolenia klientów. Coraz częściej z takich pakietów, powszechnych dotąd w dużych miastach, korzystają mieszkańcy mniejszych miejscowości.
więcej