Newsy

Polacy coraz częściej ubezpieczają się na wypadek raka. Sprzedaż polis wzrosła w dwa lata o 84 proc.

2015-02-18  |  06:35

Polacy coraz chętniej sięgają po ubezpieczenia na wypadek zachorowania na nowotwór. Jak wynika z danych firmy ubezpieczeniowej AIG, w ciągu dwóch lat zainteresowanie tymi produktami wzrosło o 84 proc. Szacuje się, że obecnie taką polisę posiada ok. 3 mln osób, a w tym roku jej zakup rozważa kolejnych 8 mln. Badania Genworth Customer Focus wskazują, że Polacy są bardziej świadomi kosztów, jakie niesie ze sobą walka z chorobą. Wybierają polisę, kierując się zakresem ochrony, pakietem dodatkowych świadczeń i ceną.

W ciągu ostatnich dwóch lat ponad 80 proc. więcej klientów sięgnęło po nasze polisy rakowe. Dla takich osób ważne jest to, by mieć zabezpieczenie finansowe na wypadek zachorowania – przyznaje w rozmowie z agencją Newseria Biznes Anna Stępniak, menadżer ds. produktu w AIG

Nowotwory są obok choroby wieńcowej i udaru mózgu jedną z najczęstszych chorób cywilizacyjnych w Polsce. Dane Polskiej Unii Onkologii wskazują, że w 2010 roku na nowotwory złośliwe zachorowało ponad 140 tys. osób, z czego 91 tys. zmarło. Obecnie wykrywanych jest ok. 160 tys. przypadków zachorowań rocznie. Mężczyźni najczęściej chorują na raka płuc (20 proc.) i gruczołu krokowego (13 proc.). U kobiet rak piersi stanowi ponad 20 proc. wszystkich zachorowań, wzrasta też liczba nowotworów jajnika i macicy.

Choć ryzyko choroby rośnie wraz z wiekiem, dane Krajowego Rejestru Nowotworów wskazują, że w ciągu ostatnich 30 lat znacznie wzrosła zachorowalność na nowotwory złośliwe wśród młodych kobiet, w wieku od 22 do 40 lat. Obecnie są one dwukrotnie bardziej narażone na raka niż mężczyźni w tej samej grupie wiekowej. Dlatego też coraz więcej kobiet decyduje się na wykupienie ubezpieczenia.

Wzrost zainteresowania takimi polisami wynika ze wzrostu liczby zachorowań na nowotwory i rosnącej świadomości Polaków na temat tych chorób. Rośnie też sama świadomość ubezpieczeniowa – ocenia ekspertka. – Młode kobiety to jedna z bardziej uświadomionych grup. Po polisy zgłaszają się również osoby, które wiedzą, że są predysponowane genetycznie i miały przypadki zachorowań w rodzinie. Wśród naszych klientów są też osoby, które ze względu na prowadzony tryb życia i duży stres są bardziej narażone na nowotwór.

Polacy, którzy rozważają wykupienie polisy, wybierają te, które zapewnią łatwiejszy dostęp do lekarzy i leczenia. Z badań Genworth Customer Focus wynika, że większość osób przy wyborze ubezpieczenia zwraca uwagę nie tylko na cenę, lecz przede wszystkim na szeroki zakres ochrony, który obejmuje jak najwięcej nowotworów (58 proc.). Istotny jest również pakiet dodatkowych świadczeń, który gwarantuje szybką organizację badań czy pokrycie kosztów operacji. Mniejszą uwagę przywiązuje się do tego, czy odszkodowanie będzie w ratach, czy jednorazowo, ważne by było wypłacone szybko.

Obecnie średnia wartość świadczenia z polis rakowych w naszym towarzystwie wynosi 37,2 tys. zł. To kwota, którą wypłacamy klientowi od razu, w jednej transzy, zaraz po informacji o diagnozie nowotworu złośliwego – zaznacza ekspertka z AIG.

Choć wyniki leczenia nowotworów są wyraźnie lepsze, to w rankingu krajów europejskich oceniającym systemy ochrona zdrowia Polska znajduje się niemal na samym końcu. Wedle najnowszego Europejskiego Konsumenckiego Indeksu Zdrowia nasz kraj zajął 31. miejsce (na 36 państw), zdobył 511 na 1000 możliwych punktów. Niebezpiecznie długi jest czas oczekiwania na leczenie raka. Wciąż niski poziom opieki onkologicznej i rosnąca świadomość Polaków sprawiają, że potencjał rynku ubezpieczeń na wypadek nowotworu jest coraz większy. Dlatego na wprowadzenie takich polis do oferty decyduje się coraz więcej towarzystw ubezpieczeniowych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd planuje podwójnie opodatkować e-papierosy. To zmusi palaczy do powrotu do tradycyjnych papierosów

W styczniu Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów o podatku akcyzowym. Zakładają one opodatkowanie alternatyw dla tradycyjnych wyrobów tytoniowych, czyli m.in. saszetek nikotynowych, wielorazowych papierosów elektronicznych czy podgrzewaczy tytoniu. Organizacje pracodawców krytykują tryb pracy nad ustawą, a w szczególności brak konsultacji z branżą, a także możliwą interpretację wskazującą na podwójne opodatkowanie jednej z kategorii produktów.

Bankowość

Przybywa pozwów związanych z sankcją kredytu darmowego. Nawet 90 proc. umów kredytowych może zawierać uchybienia

Do sądów wpływa coraz więcej pozwów w zakresie sankcji kredytu darmowego. Na koniec sierpnia ub.r. w sądach było ok. 10 tys. takich spraw, na koniec roku – ok. 11–12 tys. – szacuje Związek Banków Polskich. SKD przysługuje kredytobiorcom, których banki nieprawidłowo informowały m.in. o opłatach, oprocentowaniu czy terminach związanych z kredytem. Korzystny dla nich wyrok może oznaczać, że spłacą bankom wyłącznie pożyczoną kwotę, bez dodatkowych kosztów.

Transport

Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi

Pod względem liczby rejestracji nowych aut osobowych 2024 rok był drugim najlepszym wynikiem w historii. To był sprzedażowo dobry rok także dla koncernu Mercedes-Benz. Na polskim rynku sprzedaż wyniosła 26,3 tys. samochodów osobowych, co oznacza 38-proc. wzrost w ciągu roku. Mercedes jest też wśród liderów dostaw aut elektrycznych. Ze względu na rosnącą popularność tego segmentu producent w tym roku wprowadzi na rynek nowość – w pełni elektryczny model CLA.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.