20-lecie produkcji siłowników w Pneumat.
Od 20 lat na terenie Wrocławia produkowany jest jeden z kluczowych podzespołów, bez którego nie mogłyby funkcjonować tysiące polskich fabryk. Pneumat. od 2004 roku jest niezawodnym producentem i dostawcą siłowników. Napędy pneumatyczne pracują na liniach produkcyjnych praktycznie każdej branży przemysłowej od spożywczej, farmaceutycznej, automotive, aż po przemysł ciężki.
Początkowo procesy produkcyjne realizował 3-osobowy zespół manualnie. Pierwsza maszyna CNC została włączona do procesu w roku 2007, gdy firma przeniosła produkcję do drugiej siedziby Pneumat. W pierwszym miesiącu działalności produkcyjnej zostało wyprodukowanych 91 sztuk napędów pneumatycznych, a sprzedaż siłowników była realizowana przez dwie osoby pracujące na stanowiskach handlowych.
Obecnie Pneumat. jest liderem produkcji siłowników w naszym kraju. Produkcja odbywa się w nowoczesnej, zaawansowanej technicznie hali produkcyjnej. Na obiekt składa się również hala magazynowa z inteligentnym systemem układnicy regałowej. Jest to największy i najbardziej nowoczesny magazyn z pneumatyką w Polsce. Zespół ponad 40 inżynierów sprzedaży oraz managerów rozwoju produktu zapewnia klientom wsparcie techniczne i sprzedażowe na terenie całej Polski. Pneumatyka z wrocławskiej firmy eksportowana jest do 54 krajów. W Ukrainie oraz Czechach sprzedaż produktów Pneumat. prowadzona jest przez partnerów dystrybucyjnych.
Dzięki połączeniu kompetencji zespołu z odpowiednio zaplanowanymi procesami firma wypracowała system, który pozwala na realizację produkcji siłowników w standardzie 24-godzinnym. Oznacza to, że jest w stanie wyprodukować na zamówienie standardowe modele siłowników i dostarczyć je w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia przez klienta. To całkowicie zmieniło zasady panujące na tym rynku, a jest szczególnie istotne dla utrzymania ciągłości produkcji i wysokiej wydajności w zakładach klientów.

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.