20-lecie produkcji siłowników w Pneumat.
Od 20 lat na terenie Wrocławia produkowany jest jeden z kluczowych podzespołów, bez którego nie mogłyby funkcjonować tysiące polskich fabryk. Pneumat. od 2004 roku jest niezawodnym producentem i dostawcą siłowników. Napędy pneumatyczne pracują na liniach produkcyjnych praktycznie każdej branży przemysłowej od spożywczej, farmaceutycznej, automotive, aż po przemysł ciężki.
Początkowo procesy produkcyjne realizował 3-osobowy zespół manualnie. Pierwsza maszyna CNC została włączona do procesu w roku 2007, gdy firma przeniosła produkcję do drugiej siedziby Pneumat. W pierwszym miesiącu działalności produkcyjnej zostało wyprodukowanych 91 sztuk napędów pneumatycznych, a sprzedaż siłowników była realizowana przez dwie osoby pracujące na stanowiskach handlowych.
Obecnie Pneumat. jest liderem produkcji siłowników w naszym kraju. Produkcja odbywa się w nowoczesnej, zaawansowanej technicznie hali produkcyjnej. Na obiekt składa się również hala magazynowa z inteligentnym systemem układnicy regałowej. Jest to największy i najbardziej nowoczesny magazyn z pneumatyką w Polsce. Zespół ponad 40 inżynierów sprzedaży oraz managerów rozwoju produktu zapewnia klientom wsparcie techniczne i sprzedażowe na terenie całej Polski. Pneumatyka z wrocławskiej firmy eksportowana jest do 54 krajów. W Ukrainie oraz Czechach sprzedaż produktów Pneumat. prowadzona jest przez partnerów dystrybucyjnych.
Dzięki połączeniu kompetencji zespołu z odpowiednio zaplanowanymi procesami firma wypracowała system, który pozwala na realizację produkcji siłowników w standardzie 24-godzinnym. Oznacza to, że jest w stanie wyprodukować na zamówienie standardowe modele siłowników i dostarczyć je w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia przez klienta. To całkowicie zmieniło zasady panujące na tym rynku, a jest szczególnie istotne dla utrzymania ciągłości produkcji i wysokiej wydajności w zakładach klientów.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.