Komunikaty PR

8 sytuacji w biznesie, gdy potrzebna Ci będzie analiza rynku - Infografika

2022-04-11  |  01:00
Biuro prasowe

Odnoszący sukces przedsiębiorcy często i chętnie wykorzystują analizy rynku. Posiłkują się uzyskanymi w ten sposób informacjami i danymi, aby podejmować lepsze decyzje biznesowe, podążać za trendami i zmianami, a także zwiększać przewagę konkurencyjną swojej firmy. Niezależnie od etapu rozwoju Twojej firmy, również dla Ciebie analizy oraz badania rynkowe są niezbędne w celu dogłębnego zrozumienia rynku, klientów i konkurencji. Lepsza znajomość Twojej branży w konsekwencji poprowadzić Cię może do zwiększenia sprzedaży. 

Oto 8 konkretnych sytuacji, gdy analiza rynku może pomóc Ci zbudować solidne podstawy dla dalszego sukcesu rynkowego Twojego biznesu. 

  1. Gdy chcesz dowiedzieć się więcej na temat swojego rynku – Warto lepiej poznać potrzeby i preferencje klientów, działania i plany innych graczy, nowe trendy i tendencje, a także nadchodzące zmiany technologiczne czy prawne. A wszystko po to, aby jak najlepiej dostosować Twój biznes do otoczenia, w którym działasz.  

  2. Gdy podejmujesz decyzję o wprowadzeniu na rynek nowej oferty – Konkretne dane rynkowe umożliwią Ci takie zaprojektowanie nowej oferty, procesu produkcji, systemu dystrybucji i strategii marketingu, abyś mógł osiągnąć założone zyski z inwestycji i satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe. 

  3. Gdy rozważasz wdrożenie nowej inwestycji – W tej sytuacji szczególnie pomocny będzie jeden konkretny rodzaj analizy rynku – analiza due diligence. Dzięki niej możesz poznać na przykład bariery wejścia na rynek, bariery wyjścia z rynku w razie niepowodzenia, kluczowe czynniki sukcesu oraz specyfikę potencjalnych klientów. 

  4. Gdy rozszerzasz działalność na nowy rynek krajowy – Niezależnie od tego, na jaki rynek i do jakiej branży wchodzisz, analiza rynku zawsze jest niezmiernie ważna przy rozszerzaniu działalności. Pomaga dogłębnie poznać sytuację na nowym rynku oraz opracować skuteczną, opartą na faktach strategię rozwoju. 

  5. Gdy decydujesz się na wejście na rynek zagraniczny – Twój biznes jest narażony na szczególnie wysokie ryzyko niepowodzenia podczas procesu internacjonalizacji. Dlatego kluczowe jest bardzo dobre przygotowanie się na to, co czeka Cię na nowym rynku zagranicznym – od strony prawnej, technologicznej, popytu, podaży, trendów itp. 

  6. Gdy chcesz usprawnić działania sprzedażowe i marketingowe – Ogromnym wsparciem w procesie budowania strategii i planów dla sprzedaży i marketingu będą dla Ciebie dane na temat klientów, trendów i konkurencji, które wynikają z analizy i badania rynku. 

  7. Gdy decydujesz się na pozyskanie inwestora – Tworząc biznesplan oraz inne dokumenty dla potencjalnych inwestorów, trzeba włączyć w nie przekonujące, rzetelne kalkulacje na temat m.in. popytu, podaży i rozwoju rynku. W ten sposób łatwiej przekonasz inwestorów do swojego pomysłu. 

  8. Gdy ubiegasz się o grant lub dotację – Szansa na pozytywne rozpatrzenie Twojej aplikacji o grant lub dotację wzrasta, jeśli prognozy uzyskania zysków są poparte obiektywnymi, wiarygodnymi danymi pochodzącymi z badań i analiz rynkowych.

 

Autor artykułu:  

MarketHub (www.markethub.pl) – firma badawcza, która od ponad 15 lat zajmuje się dostarczaniem i analizą informacji na potrzeby biznesu.   

Korzystając z aktualnych, rzetelnych i wiarygodnych źródeł informacji, przygotowujemy m.in. analizy i badania rynku, analizy konkurencji, oceny potencjału innowacyjnego, monitoring branż i sektorów, monitoring informacji o przetargach oraz weryfikację firm i kontrahentów.  

Korzyści, jakie płyną z naszych analiz, to m.in. obiektywne informacje o rynku, poznanie potrzeb i preferencji klientów, dostrzeżenie nowych możliwości rozwoju biznesu, zwiększenie sprzedaży, bardziej efektywny marketing, a także optymalizacja kosztów i mniejsze ryzyko niepowodzeń.  

Zaufały nam zarówno prywatne przedsiębiorstwa, jak i instytucje publiczne. Z wieloma podmiotami współpracujemy regularnie, przygotowując zweryfikowane informacje dla zarządów i kadry menedżerskiej.  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.