Komunikaty PR

Amazon: W drodze do neutralności klimatycznej – 10 sposobów

2024-07-12  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Łukasz Łyczkowski
dfusion

al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/

Wykorzystywanie bezemisyjnych źródeł energii w całej działalności, obniżenie całkowitego śladu węglowego oraz poziomu emisji dwutlenku węgla, a także wyeliminowanie odpadów i plastiku jednorazowego użytku w dostawach do klientów. Coroczny „Raport nt. zrównoważonego rozwoju” Amazon pokazuje szeroki wachlarz aktywności i osiągnięć firmy w drodze do pełnej neutralności węglowej.

 

W 2019 r. Amazon został współtwórcą i pierwszym sygnatariuszem Deklaracji Klimatycznej (ang. The Climate Pledge), w ramach której zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2040 r., czyli 10 lat przed terminem określonym w Porozumieniu Paryskim.

Aby zrealizować ten cel, Amazon nieustannie inwestuje w odnawialne źródła energii, elektryfikuje transport, rozwija zrównoważone dostawy, redukuje materiały opakowaniowe i odpady z tym związane, stawia na recykling oraz zachęca klientów do wybierania certyfikowanych produktów przyjaznych środowisku (ang. Climate Pledge Friendly).

„Raport nt. zrównoważonego rozwoju” Amazon za 2023 r. pokazuje najnowsze osiągnięcia firmy w drodze do zrównoważonego rozwoju:

 

1. 100 proc. globalnej działalności Amazon jest zasilana energią odnawialną - skalowanie energii bezemisyjnej poprzez inwestycje w energię wiatrową i słoneczną.

Już w 2019 r. Amazon postawił sobie za cel, aby do 2030 r. 100 proc. energii elektrycznej wykorzystywanej w globalnej działalności – w tym w centrach danych, budynkach korporacyjnych, sklepach spożywczych i centrach logistycznych – pochodziło ze źródeł odnawialnych.

Dzięki ponad 500 projektom solarnym i wiatrowym na całym świecie, cel udało się osiągnąć już w 2023 r., czyli 7 lat przed pierwotnie planowanym terminem. Ponadto - według BloombergNEF - od czterech lat Amazon jest największym korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej.

 

2. Obniżenie całkowitego śladu węglowego oraz intensywności emisji dwutlenku węgla w fazie dynamicznego rozwoju firmy

Wskaźnik intensywności emisji dwutlenku węgla pozwala zmierzyć, jak zmienia się ślad węglowy Amazon w stosunku do rozwoju działalności.

Raport roczny wskazuje, że w 2023 r. Amazon zmniejszył swój całkowity ślad węglowy o 3 proc., redukując jednocześnie intensywność emisji dwutlenku węgla aż o 13 proc. Jest to dowód na skuteczne oddzielenie kwestii poziomu emisji od tempa rozwoju działalności.

 

3. Uruchomienie edukacyjnej platformy Amazon Sustainability Exchange dla dostawców

 

Amazon nieustannie pracuje nad rozwiązaniami zapewniającymi klientom najlepsze możliwe doświadczenia zakupowe. Wymaga to zaangażowania oraz ścisłej współpracy wszystkich podmiotów w łańcuchu wartości oraz dostaw.

Osiągnięcie zerowego poziomu emisji CO2 netto także wymaga wysiłku całej branży. Amazon, chcąc podzielić się zdobywanym latami doświadczeniem w zakresie zrównoważonego rozwoju, uruchomił platformę Amazon Sustainability Exchange. Jest to ogólnodostępne kompendium darmowej wiedzy, które pomoże firmom – niezależnie od ich wielkości – w drodze do ich dekarbonizacji.

 

4. Eliminacja odpadów i plastiku jednorazowego użytku w dostawach do klientów

Ochrona produktów i bezpieczeństwo dostaw są priorytetem Amazon. Kolejnym krokiem ku zrównoważonemu rozwojowi jest szukanie coraz lepszych sposobów na redukcję materiałów opakowaniowych, przy jednoczesnym wykorzystywaniu tych nadających się do recyklingu.

 

Od 2015 r. Amazon zmniejszył średnią wagę opakowania na przesyłkę o 43 proc., eliminując tym samym ponad 3 mln ton materiałów opakowaniowych, w tym prawie 0,5 mln ton w samym 2023 r. W Europie Amazon zastąpił jednorazowe plastikowe opakowania dostawcze, używane w sieci realizacji zamówień, opakowaniami papierowymi i kartonowymi, nadającymi się w 100 proc. do recyklingu.

 

5. Szybsze dostawy i większa wydajność operacyjna

W wielu miastach na całym świecie zamówienia ze sklepów Amazon realizowane są z wykorzystaniem ponad 24 000 pojazdów elektrycznych (EV). W samym 2023 r. Amazon dostarczył z ich wykorzystaniem 680 mln przesyłek.

 

6. Doskonalenie centrów danych AWS na rzecz wzrostu wydajności i redukcji śladu węglowego

AWS projektuje swoje centra danych – w tym serwery i sprzęt – pod kątem wydajności, odporności i mniejszego śladu węglowego. Od zasilania serwerów, po metody ich chłodzenia to właśnie wydajność jest głównym celem każdego elementu globalnej infrastruktury chmurowej AWS. Nieustanny nacisk na innowacje i zwiększanie wydajności sprawiają jednocześnie, że przedsiębiorcy i organizacje - po przeniesieniu się z lokalnego środowiska do centrów danych AWS - mogą znacznie zmniejszać ślad węglowy wynikający z ich obciążeń związanych z AI i uczeniem maszynowym. Nowe badania wskazują jednocześnie, że infrastruktura AWS jest do 4,1 razy bardziej wydajna niż lokalna, a gdy obciążenia są zoptymalizowane w AWS, związany z nimi ślad węglowy można zmniejszyć nawet o 99 proc.

 

7. Oferowanie bardziej zrównoważonego wyboru produktów

Program Climate Pledge Friendly (CPF) pomaga klientom wybierać produkty, które zostały zweryfikowane przez co najmniej jedną zewnętrzną zaufaną jednostkę certyfikującą w zakresie zrównoważonego rozwoju lub przez Amazon. W 2023 r. w ramach programu Climate Pledge Friendly było dostępnych w sklepach Amazon ponad 1,4 mln produktów, co stanowi wzrost o 157 proc. w porównaniu z 2022 r.

 

8. Projektowanie najnowszych modeli urządzeń Amazon pod kątem niższego śladu węglowego i mniejszego zużycia energii

Amazon analizuje cały cykl życia projektowanych przez siebie urządzeń - od produkcji, przez sposób użytkowania, aż po zakończenie ich eksploatacji. Do końca 2023 r. ponad 67 proc. urządzeń Echo i Fire TV wyposażono w tryb Low Power – funkcję, która zmniejsza zużycie energii w okresach bezczynności. Firma pracuje także nad aktualizacją umożliwiającą wprowadzenie tej funkcji do starszych generacji urządzeń, będących już w użytkowaniu.

 

9. Promowanie bezpiecznych i uczciwych warunków pracy w całym łańcuchu wartości i dostaw

Amazon współpracuje z organizacjami, które podzielają jego ambicję poprawy warunków pracy w całym łańcuchu wartości i dostaw. W 2023 r. firma nawiązała współpracę z Międzynarodową Organizacją ds. Migracji [ang. Organization for Migration] w celu promowania praw i integracji społeczno-ekonomicznej migrantów zarobkowych, zarówno zatrudnionych w łańcuchu dostaw Amazon, jak też w innych branżach.

 

W 2024 r. Amazon zintensyfikował również działania na rzecz tworzenia bezpiecznych i uczciwych miejsc pracy w ramach swojego łańcucha logistycznego, dołączając do Nirapon oraz Inicjatywy na Rzecz Bezpieczeństwa Życia i Budynków (ang. Life and Building Safety Initiative, LABS). Nirapon to branżowa inicjatywa skupiająca się na promowaniu bezpieczeństwa w miejscach pracy w fabrykach w Bangladeszu. Amazon - jako członek organizacji - wspiera swoich dostawców edukując ich m.in. w zakresie konieczności zapewniania i stałego ulepszania bezpiecznych warunków pracy.

 

Amazon jest też członkiem LABS, czyli inicjatywy branżowej skupiającej się na minimalizowaniu zagrożeń związanych z pożarami, elektrycznością i bezpieczeństwem strukturalnym budynków. Firma - wraz z innymi markami - prowadzi działania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw odzieży w Kambodży, Indiach, Indonezji i Wietnamie.

 

10. Poprawa zarządzania zasobami wodnymi na świecie

Dostęp do czystej wody ma dla ludzi fundamentalne znaczenie, ale jest coraz bardziej ograniczony. Dlatego Amazon pracuje nad poprawą efektywności zużycia wody i uzupełniania jej źródeł. W 2023 r. firma ustanowiła nowe standardy projektowania konstrukcji w USA, aby zmniejszyć zużycie wody w pomieszczeniach o 40 proc. Z kolei centra danych AWS zrealizowały już 41 proc. celu, jakim jest osiągnięcie dodatniego bilansu wodnego do 2030 r. Działania te obejmują m.in. inwestycje w 15 projektów uzupełniania wody, które w 2023 r. zwróciły lokalnym społecznościom 3,5 mld litrów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: dfusion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku Biuro prasowe
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie
Energetyka Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.
2024-12-19 | 04:00

Eco Run celuje w 10 mln zł za 4 kw. 2024 r.

Holding specjalizujący się w innowacyjnych rozwiązaniach na rynku OZE - Eco Run (dawn. Supreme Global) uzyskał blisko 3,3 mln zł brutto przychodów ze sprzedaży komponentów OZE
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-12-19 | 01:00

Zeneris Projekty z umowami na blisko 1,3 mln zł

18 grudnia br. Zeneris Projekty, spółka notowana na rynku NewConnect i dostawca kompleksowych rozwiązań w obszarze fotowoltaiki oraz hydrotechniki, podpisała dwie istotne umowy z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie. Kontrakty opiewające łącznie na blisko 1,3 mln zł obejmują opracowanie dokumentacji projektowej. Ich realizacja to kolejny krok do zwiększenia przez spółkę skali pozyskiwania projektów hydrotechnicznych i wykorzystania potencjału tkwiącego w ogłoszonym przez NFOŚiGW programie dofinansowania małej i średniej retencji wody z budżetem 7 mld zł. Pierwsza z zawartych umów obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy wałów przeciwpowodziowych rzeki Szkarpawy. Z jej tytułu spółka otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe sięgające do ponad 0,85 mln zł brutto. Druga natomiast dotyczy opracowania dokumentacji projektowej dla zbiornika wodnego na Potoku Dębica w Elblągu i obejmuje wynagrodzenie ryczałtowe wynoszące łącznie niemal 0,42 mln zł brutto. - Zawarcie kolejnych umów z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie to dla nas dowód zaufania dla wiedzy i wieloletniego doświadczenia specjalistów z zespołu Zeneris Projekty. Cieszymy się, z możliwości  dalszego rozszerzania długoterminowej współpracy z tak ważnym partnerem w perspektywicznym obszarze hydrotechniki, w którym dostrzegamy rosnący potencjał biznesowy. Jestem przekonany, że realizacja tych projektów pozwoli nam w jeszcze większym stopniu wzmocnić naszą pozycję na rynku i długoterminowo budować większą wartość dla naszych Akcjonariuszy – mówi Mariusz Kostrzewa, Prezes Zeneris Projekty. Spółka przystąpiła już do realizacji nowych projektów. Jednocześnie kontynuuje realizację wcześniejszych istotnych kontraktów zawartych z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie. Tylko w okresie od lipca do listopada 2022 r. Zeneris Projekty S.A. zawarła z tym kontrahentem umowy, których łączna wartość przekroczyła 10 mln zł. Dotyczyły one m.in. zwiększenia zdolności retencyjnej zlewni rzek na terenie Zarządu Zlewni w Sokołowie Podlaskim, wykonania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych na terenie Zarządu Zlewni w Kaliszu oraz wykonania dokumentacji dla jednego z największych w Polsce projektów wałowych, czyli odbudowy prawego i lewego wału przeciwpowodziowego Wisły. Ze względu na specyfikę procedur towarzyszących realizacji projektów hydrotechnicznych dla PGW Wody Polskie, ich ukończnenie jest złożonym i długofalowym procesem, który nierzadko zajmuje co najmniej 2-3 lata. Planowane ukończenie kompletu dokumentacji projektowych na terenie Zarządu Zlewni w Kaliszu będzie miało miejsce w styczniu 2025 r., natomiast finalizacja dwóch pozostałych zestawów dokumentów nastąpi w późniejszym terminie.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję

Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.

Prawo

Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym

Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.

Firma

Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie

Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.