Komunikaty PR

Ariel ECOCLIC® – kolejna innowacja w historii P&G, która przełamuje schematy

2023-03-29  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt

185 letnia historia Procter & Gamble jest pełna innowacji, które rozwiązywały problemy i przełamywały schematy w codziennym życiu konsumentów. Mydło Ivory, maszynka Gillette, proszek Tide, pieluszka Pampers to tylko przykłady produktów firmy, które zdobywały zaufanie ludzi, bo łączyły odpowiedź na ich niezaspokojone potrzeby, sprawiając, że czynności domowe stawały się łatwiejsze i przyjemniejsze. Kapsułki do prania Ariel z technologią COOLCLEAN™ w kartonowym opakowaniu ECOCLIC® to jedna z najnowszych innowacji, dzięki której P&G kontynuuje tę misję.

A zaczęło się od... kostki mydła.

A konkretnie od mydła Ivory, które zrewolucjonizowało codzienne czynności w domu już pod koniec XIX wieku. Mówiono o nim „mydło, które pływa”, bo unosiło się na wodzie. W czasach, kiedy ludzie wciąż kąpali się i prali ubrania w wodach lokalnych rzek, mydło, które nie tonęło, było znacznym ułatwieniem. Kolejne innowacje - jak pierwszy syntetyczny detergent do prania Tide, pierwsza pieluszka jednorazowa Pampers, pierwsza pasta do zębów z fluorem Crest[1], czy pierwsza maszynka do golenia dla kobiet - wyznaczały nowe standardy codzienności, przełamując dotychczasowe schematy, zmieniając życie konsumentów na lepsze.

– Historia P&G jest pełna innowacji, które sprawiły, że codzienne czynności takie jak pranie, pielęgnacja niemowląt, dbanie o czystość i urodę stały się wygodniejsze i przyjemniejsze – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G. Od początku istnienia P&G, podstawą każdej innowacji było zrozumienie, czego konsumenci potrzebują i jak nasze marki mogą na te potrzeby odpowiedzieć – dodaje.

Jednym z najnowszych przykładów tego, jak P&G dzięki innowacjom realizuje swoją niemal dwustuletnią misję poprawy życia konsumentów są kapsułki Ariel z technologią COOLCLEAN™ w nowym opakowaniu ECOCLIC®. Wprowadzenie innowacyjnego kartonowego opakowania na rynek zajęło firmie prawie 4 lata i wymagało szeroko zakrojonych badań i testów, w których udział wzięło ponad 2500 konsumentów.

Innowacja, która “klika” we wszystkich obszarach

Ekspertom P&G zależało na tym, aby proces prania był łatwy i wygodny dla wszystkich. Tak duża skala testów była więc konieczna, aby upewnić się, że produkt odpowiada także na potrzeby osób z niepełnosprawnością wzrokową, manualną i poznawczą. Wyjściem naprzeciw oczekiwaniom tych grup odbiorców jest sama forma produktu: kapsułki nie wymagają odmierzania przy każdym praniu i są lżejsze, a opakowanie zostało zaprojektowane tak, by dostęp do nich był intuicyjny. Otwiera się za pomocą naciśnięcia zaznaczonych pól po obu stronach kartonu, dzięki czemu osoby z ograniczoną zręcznością mogą je otworzyć jedną ręką.

Do współpracy nad opakowaniem ECOCLIC®, P&G zaprosiło także ekspertów z dziedziny rozwiązań dla osób niewidomych. Wykorzystując technologię NaviLens, dostarczającą cyfrowe rozwiązania dla niewidomych i niedowidzących, umieszczono specjalny kod QR, który po zeskanowaniu uruchamia autodeskrypcję z informacjami dotyczącymi użytkowania produktu. Każda innowacja musi także spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa. W P&G czuwa nad nimi grupa ponad 700 ekspertów. Ten aspekt jeszcze szczególnie istotny w przypadku kapsułek do prania.  

Skala testów i badań pomogły zoptymalizować opakowanie ECOCLIC®, tak, aby dzieci nie miały możliwości otworzyć opakowania, a zamknięte – było dla nich bezpieczne. Rodzice, którzy brali udział w badaniach, podkreślali, że właśnie słyszalne „kliknięcie”, od którego wzięła się nazwa produktu, daje im pewność, że opakowanie jest prawidłowo zamknięte po użyciu i pozostaje niedostępne dla najmłodszych. 

Innowacja z myślą o planecie

W P&G uważamy, że spoczywa na nas odpowiedzialność, by innowacje wykorzystywać nie tylko w celu rozwoju naszej działalności. Dzięki innowacjom chcemy zmienić życie ludzi na lepsze, m.in opracowując rozwiązania, które są wyrazem troski o środowisko naturalne – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G. Ten aspekt był także istotny przy tworzeniu opakowania ECOCLIC®. Wprowadzając nowe kartonowe pudełko, ekspertom udało się pogodzić ambicje związane ze znaczną redukcją plastiku z wymogami bezpiecznego przechowywania, które zapewniał dotąd wytrzymały i wodoodporny plastik. Ostatecznie, do produkcji opakowania wykorzystano włókna pochodzące z recyklingu (70%) oraz surowców pochodzących z dobrze zarządzanych lasów z certyfikatem FSC. Ponadto opakowanie nadaje się do ponownego przetworzenia. Z danych P&G wynika, że zmiana opakowań kapsułek Ariel z plastikowych na kartonowe umożliwi zaoszczędzenie 6500 ton tworzyw sztucznych rocznie w samej Europie.

Dzięki naukowej metodzie analizy Cyklu Życia Produktu (LCA – Life Cycle Assessment),  naukowcy P&G w procesie innowacji badają ślad węglowy produktu na każdym etapie jego życia – od pozyskania surowców, przez proces produkcji, dystrybucję, a także fazę jego użytkowania przez konsumentów. Czynność prania stanowi 60% śladu węglowego, co wynika z energii potrzebnej do podgrzania wody. Stąd innowacyjna technologia COOLCLEAN™ w kapsułkach Ariel, która skutecznie działa w 30°C, znacząco zmniejsza emisję Co2, realizując cel marki tj. dekarbonizacji prania.

„W P&G, dogłębnie poznajemy problemy konsumentów, po to by znaleźć rozwiązania, które najlepiej odpowiedzą na ich potrzeby. W tym celu sięgamy po nowoczesne technologie i łączymy siły z naszymi partnerami z różnych branż i środowisk. Nasza wiedza i doświadczenie zdobyte podczas 185 letniej historii innowacji, a także nasze zasoby, z których czerpiemy, pozwalają nam kontynuować naszą misję poprawy jakości życia obecnych i przyszłych pokoleń” – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G

W działach badań i rozwoju P&G nad innowacjami firmy pracuje 7 500 inżynierów i naukowców w 13 centrach naukowych. Na badania i rozwój innowacji koncern inwestuje rocznie ok. 2 miliardów dolarów.

[1] Znana obecnie jako blend-a-med

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Złodzieje nie mają Świąt Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,
Konsument Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
2024-12-11 | 11:00

Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili

Dwóch na trzech opiekunów zwierząt planuje kupić swoim pupilom świąteczne prezenty, a aż jedna trzecia z nich rozważa w tym roku zakup specjalnego kalendarza adwentowego.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.