Ariel ECOCLIC® – kolejna innowacja w historii P&G, która przełamuje schematy
185 letnia historia Procter & Gamble jest pełna innowacji, które rozwiązywały problemy i przełamywały schematy w codziennym życiu konsumentów. Mydło Ivory, maszynka Gillette, proszek Tide, pieluszka Pampers to tylko przykłady produktów firmy, które zdobywały zaufanie ludzi, bo łączyły odpowiedź na ich niezaspokojone potrzeby, sprawiając, że czynności domowe stawały się łatwiejsze i przyjemniejsze. Kapsułki do prania Ariel z technologią COOLCLEAN™ w kartonowym opakowaniu ECOCLIC® to jedna z najnowszych innowacji, dzięki której P&G kontynuuje tę misję.
A zaczęło się od... kostki mydła.
A konkretnie od mydła Ivory, które zrewolucjonizowało codzienne czynności w domu już pod koniec XIX wieku. Mówiono o nim „mydło, które pływa”, bo unosiło się na wodzie. W czasach, kiedy ludzie wciąż kąpali się i prali ubrania w wodach lokalnych rzek, mydło, które nie tonęło, było znacznym ułatwieniem. Kolejne innowacje - jak pierwszy syntetyczny detergent do prania Tide, pierwsza pieluszka jednorazowa Pampers, pierwsza pasta do zębów z fluorem Crest[1], czy pierwsza maszynka do golenia dla kobiet - wyznaczały nowe standardy codzienności, przełamując dotychczasowe schematy, zmieniając życie konsumentów na lepsze.
– Historia P&G jest pełna innowacji, które sprawiły, że codzienne czynności takie jak pranie, pielęgnacja niemowląt, dbanie o czystość i urodę stały się wygodniejsze i przyjemniejsze – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G. Od początku istnienia P&G, podstawą każdej innowacji było zrozumienie, czego konsumenci potrzebują i jak nasze marki mogą na te potrzeby odpowiedzieć – dodaje.
Jednym z najnowszych przykładów tego, jak P&G dzięki innowacjom realizuje swoją niemal dwustuletnią misję poprawy życia konsumentów są kapsułki Ariel z technologią COOLCLEAN™ w nowym opakowaniu ECOCLIC®. Wprowadzenie innowacyjnego kartonowego opakowania na rynek zajęło firmie prawie 4 lata i wymagało szeroko zakrojonych badań i testów, w których udział wzięło ponad 2500 konsumentów.
Innowacja, która “klika” we wszystkich obszarach
Ekspertom P&G zależało na tym, aby proces prania był łatwy i wygodny dla wszystkich. Tak duża skala testów była więc konieczna, aby upewnić się, że produkt odpowiada także na potrzeby osób z niepełnosprawnością wzrokową, manualną i poznawczą. Wyjściem naprzeciw oczekiwaniom tych grup odbiorców jest sama forma produktu: kapsułki nie wymagają odmierzania przy każdym praniu i są lżejsze, a opakowanie zostało zaprojektowane tak, by dostęp do nich był intuicyjny. Otwiera się za pomocą naciśnięcia zaznaczonych pól po obu stronach kartonu, dzięki czemu osoby z ograniczoną zręcznością mogą je otworzyć jedną ręką.
Do współpracy nad opakowaniem ECOCLIC®, P&G zaprosiło także ekspertów z dziedziny rozwiązań dla osób niewidomych. Wykorzystując technologię NaviLens, dostarczającą cyfrowe rozwiązania dla niewidomych i niedowidzących, umieszczono specjalny kod QR, który po zeskanowaniu uruchamia autodeskrypcję z informacjami dotyczącymi użytkowania produktu. Każda innowacja musi także spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa. W P&G czuwa nad nimi grupa ponad 700 ekspertów. Ten aspekt jeszcze szczególnie istotny w przypadku kapsułek do prania.
Skala testów i badań pomogły zoptymalizować opakowanie ECOCLIC®, tak, aby dzieci nie miały możliwości otworzyć opakowania, a zamknięte – było dla nich bezpieczne. Rodzice, którzy brali udział w badaniach, podkreślali, że właśnie słyszalne „kliknięcie”, od którego wzięła się nazwa produktu, daje im pewność, że opakowanie jest prawidłowo zamknięte po użyciu i pozostaje niedostępne dla najmłodszych.
Innowacja z myślą o planecie
„W P&G uważamy, że spoczywa na nas odpowiedzialność, by innowacje wykorzystywać nie tylko w celu rozwoju naszej działalności. Dzięki innowacjom chcemy zmienić życie ludzi na lepsze, m.in opracowując rozwiązania, które są wyrazem troski o środowisko naturalne – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G. Ten aspekt był także istotny przy tworzeniu opakowania ECOCLIC®. Wprowadzając nowe kartonowe pudełko, ekspertom udało się pogodzić ambicje związane ze znaczną redukcją plastiku z wymogami bezpiecznego przechowywania, które zapewniał dotąd wytrzymały i wodoodporny plastik. Ostatecznie, do produkcji opakowania wykorzystano włókna pochodzące z recyklingu (70%) oraz surowców pochodzących z dobrze zarządzanych lasów z certyfikatem FSC. Ponadto opakowanie nadaje się do ponownego przetworzenia. Z danych P&G wynika, że zmiana opakowań kapsułek Ariel z plastikowych na kartonowe umożliwi zaoszczędzenie 6500 ton tworzyw sztucznych rocznie w samej Europie.
Dzięki naukowej metodzie analizy Cyklu Życia Produktu (LCA – Life Cycle Assessment), naukowcy P&G w procesie innowacji badają ślad węglowy produktu na każdym etapie jego życia – od pozyskania surowców, przez proces produkcji, dystrybucję, a także fazę jego użytkowania przez konsumentów. Czynność prania stanowi 60% śladu węglowego, co wynika z energii potrzebnej do podgrzania wody. Stąd innowacyjna technologia COOLCLEAN™ w kapsułkach Ariel, która skutecznie działa w 30°C, znacząco zmniejsza emisję Co2, realizując cel marki tj. dekarbonizacji prania.
„W P&G, dogłębnie poznajemy problemy konsumentów, po to by znaleźć rozwiązania, które najlepiej odpowiedzą na ich potrzeby. W tym celu sięgamy po nowoczesne technologie i łączymy siły z naszymi partnerami z różnych branż i środowisk. Nasza wiedza i doświadczenie zdobyte podczas 185 letniej historii innowacji, a także nasze zasoby, z których czerpiemy, pozwalają nam kontynuować naszą misję poprawy jakości życia obecnych i przyszłych pokoleń” – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G
W działach badań i rozwoju P&G nad innowacjami firmy pracuje 7 500 inżynierów i naukowców w 13 centrach naukowych. Na badania i rozwój innowacji koncern inwestuje rocznie ok. 2 miliardów dolarów.
[1] Znana obecnie jako blend-a-med

Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.