Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Produkujący oświetlenie, elektronikę i komponenty dla branży automotive zakład ZKW Krušovce uruchomił jeden z pierwszych na Słowacji w pełni zautomatyzowanych obiektów logistycznych z przenośnikami, automatycznymi wózkami widłowymi, regałami, platformami i systemem miniload.
Grupa ZKW to producent innowacyjnych systemów oświetleniowych klasy premium dla branży automotive oraz komponentów elektronicznych dla przemysłu motoryzacyjnego. Chcąc uzyskać w swoim nowym obiekcie logistycznym w słowackich Krušovcach maksymalną efektywność procesów magazynowych, firma zdecydowała się na automatyzację zadań transportu wewnętrznego w oparciu o rozwiązania należących do Grupy KION siostrzanych spółek STILL i Dematic.
Opis obiektu, w którym dokonano wdrożenia
Osoby zarządzające zakładem ZKW w Krušovcach szukały sposobu organizacji magazynu, który pozwoliłby zoptymalizować procesy intralogistyczne i obniżyć koszty operacyjne. Ze względu na pozytywne doświadczenia z samojezdnymi wózkami i przenośnikami ładunków w innych obiektach Grupy zdecydowano się na inwestycję w całkowicie zautomatyzowane rozwiązanie. Po analizie przepływu towarów i informacji, eksperci firmy STILL – wytypowanej na partnera technologicznego ze względu na udane realizacje tego rodzaju na całym świecie – opracowali koncepcję magazynu automatycznego na ponad 45 000 małych nośników ładunku oraz 7 000 palet oraz zaplanowali przebieg dostarczania części do procesów produkcyjnych.
Zastosowane rozwiązanie
Według opracowanej przez STILL koncepcji proces magazynowy w ZKW Krušovce rozpoczyna się automatyczną kontrolą zgodności konturu dostarczonych do obiektu ładunków. Poprawnie zweryfikowane materiały są przemieszczane do magazynu z użyciem przenośników. Opakowania zawierające małe części trafiają bezpośrednio do strefy składowania towarów małogabarytowych. Ta całkowicie zautomatyzowana część obiektu działa w oparciu o system miniload. Palety są natomiast transportowane do obszaru gęstego składowania. Do punktów przeładunkowych przy podzielonych bardzo wąskimi alejkami regałach dowożą je zautomatyzowane wózki podnośnikowe STILL EXV iGo systems. Następnie są one odbierane, przenoszone i odkładane na odpowiednie półki przez autonomiczne wózki systemowe VNA serii STILL MX-X iGo systems. Cały proces jest kontrolowany przez system WMS Dematic iQ (DiQ). Dzięki połączeniu z oprogramowaniem SAP, komunikuje się on online i zarządza całym magazynem zgodnie ze zdefiniowanymi kryteriami.
Efekt wdrożenia
Wdrożony w ZKW system działa płynnie i pozwala osiągnąć znaczące oszczędności. – To jeden z największych i najbardziej złożonych projektów STILL w Europie Środkowej, pozwalający obsługiwać klientowi zarówno dużą liczbę palet, jak i małych nośników ładunku. Dzięki całkowitej automatyzacji magazynu cały przepływ towarów w obiekcie może być kontrolowany przez jedną osobę – relacjonuje Tomáš Ličko, Regionalny Kierownik Sprzedaży STILL Slovakia. Zastosowanie przenośników oraz sterowanych zleceniami z niezawodnego systemu WMS wózków automatycznych przyczynia się do znacznego zmniejszenia liczby błędów, zwiększenia bezpieczeństwa pracy i znacznego wzrostu ogólnej produktywności. – STILL okazał się dla nas idealnym partnerem. Dzięki dużemu doświadczeniu byli w stanie zaplanować, przygotować i obsłużyć cały projekt jako rozwiązanie „pod klucz”. Cenimy sobie ich profesjonalizm, szybki czas reakcji i kompleksowe wsparcia techniczne – podsumowuje Peter Belák, kierownik zmiany w ZKW.

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.