Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study
More&More Marketing
ul. Obrońców Poczty Gdańskiej 5/13
52-204 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.moreandmore.pl
Produkujący oświetlenie, elektronikę i komponenty dla branży automotive zakład ZKW Krušovce uruchomił jeden z pierwszych na Słowacji w pełni zautomatyzowanych obiektów logistycznych z przenośnikami, automatycznymi wózkami widłowymi, regałami, platformami i systemem miniload.
Grupa ZKW to producent innowacyjnych systemów oświetleniowych klasy premium dla branży automotive oraz komponentów elektronicznych dla przemysłu motoryzacyjnego. Chcąc uzyskać w swoim nowym obiekcie logistycznym w słowackich Krušovcach maksymalną efektywność procesów magazynowych, firma zdecydowała się na automatyzację zadań transportu wewnętrznego w oparciu o rozwiązania należących do Grupy KION siostrzanych spółek STILL i Dematic.
Opis obiektu, w którym dokonano wdrożenia
Osoby zarządzające zakładem ZKW w Krušovcach szukały sposobu organizacji magazynu, który pozwoliłby zoptymalizować procesy intralogistyczne i obniżyć koszty operacyjne. Ze względu na pozytywne doświadczenia z samojezdnymi wózkami i przenośnikami ładunków w innych obiektach Grupy zdecydowano się na inwestycję w całkowicie zautomatyzowane rozwiązanie. Po analizie przepływu towarów i informacji, eksperci firmy STILL – wytypowanej na partnera technologicznego ze względu na udane realizacje tego rodzaju na całym świecie – opracowali koncepcję magazynu automatycznego na ponad 45 000 małych nośników ładunku oraz 7 000 palet oraz zaplanowali przebieg dostarczania części do procesów produkcyjnych.
Zastosowane rozwiązanie
Według opracowanej przez STILL koncepcji proces magazynowy w ZKW Krušovce rozpoczyna się automatyczną kontrolą zgodności konturu dostarczonych do obiektu ładunków. Poprawnie zweryfikowane materiały są przemieszczane do magazynu z użyciem przenośników. Opakowania zawierające małe części trafiają bezpośrednio do strefy składowania towarów małogabarytowych. Ta całkowicie zautomatyzowana część obiektu działa w oparciu o system miniload. Palety są natomiast transportowane do obszaru gęstego składowania. Do punktów przeładunkowych przy podzielonych bardzo wąskimi alejkami regałach dowożą je zautomatyzowane wózki podnośnikowe STILL EXV iGo systems. Następnie są one odbierane, przenoszone i odkładane na odpowiednie półki przez autonomiczne wózki systemowe VNA serii STILL MX-X iGo systems. Cały proces jest kontrolowany przez system WMS Dematic iQ (DiQ). Dzięki połączeniu z oprogramowaniem SAP, komunikuje się on online i zarządza całym magazynem zgodnie ze zdefiniowanymi kryteriami.
Efekt wdrożenia
Wdrożony w ZKW system działa płynnie i pozwala osiągnąć znaczące oszczędności. – To jeden z największych i najbardziej złożonych projektów STILL w Europie Środkowej, pozwalający obsługiwać klientowi zarówno dużą liczbę palet, jak i małych nośników ładunku. Dzięki całkowitej automatyzacji magazynu cały przepływ towarów w obiekcie może być kontrolowany przez jedną osobę – relacjonuje Tomáš Ličko, Regionalny Kierownik Sprzedaży STILL Slovakia. Zastosowanie przenośników oraz sterowanych zleceniami z niezawodnego systemu WMS wózków automatycznych przyczynia się do znacznego zmniejszenia liczby błędów, zwiększenia bezpieczeństwa pracy i znacznego wzrostu ogólnej produktywności. – STILL okazał się dla nas idealnym partnerem. Dzięki dużemu doświadczeniu byli w stanie zaplanować, przygotować i obsłużyć cały projekt jako rozwiązanie „pod klucz”. Cenimy sobie ich profesjonalizm, szybki czas reakcji i kompleksowe wsparcia techniczne – podsumowuje Peter Belák, kierownik zmiany w ZKW.
![Contec powiększa zarząd i wzmacnia zespół dzięki nowej Dyrektorce Finansowej Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1840890488,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Contec powiększa zarząd i wzmacnia zespół dzięki nowej Dyrektorce Finansowej
![Kraków ponownie stolicą branży elektronicznej](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_635504530,w_266,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Kraków ponownie stolicą branży elektronicznej
![PROMOTECH. Ukosowarki podbijają światowe rynki](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1062119131,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
PROMOTECH. Ukosowarki podbijają światowe rynki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.