Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Produkujący oświetlenie, elektronikę i komponenty dla branży automotive zakład ZKW Krušovce uruchomił jeden z pierwszych na Słowacji w pełni zautomatyzowanych obiektów logistycznych z przenośnikami, automatycznymi wózkami widłowymi, regałami, platformami i systemem miniload.
Grupa ZKW to producent innowacyjnych systemów oświetleniowych klasy premium dla branży automotive oraz komponentów elektronicznych dla przemysłu motoryzacyjnego. Chcąc uzyskać w swoim nowym obiekcie logistycznym w słowackich Krušovcach maksymalną efektywność procesów magazynowych, firma zdecydowała się na automatyzację zadań transportu wewnętrznego w oparciu o rozwiązania należących do Grupy KION siostrzanych spółek STILL i Dematic.
Opis obiektu, w którym dokonano wdrożenia
Osoby zarządzające zakładem ZKW w Krušovcach szukały sposobu organizacji magazynu, który pozwoliłby zoptymalizować procesy intralogistyczne i obniżyć koszty operacyjne. Ze względu na pozytywne doświadczenia z samojezdnymi wózkami i przenośnikami ładunków w innych obiektach Grupy zdecydowano się na inwestycję w całkowicie zautomatyzowane rozwiązanie. Po analizie przepływu towarów i informacji, eksperci firmy STILL – wytypowanej na partnera technologicznego ze względu na udane realizacje tego rodzaju na całym świecie – opracowali koncepcję magazynu automatycznego na ponad 45 000 małych nośników ładunku oraz 7 000 palet oraz zaplanowali przebieg dostarczania części do procesów produkcyjnych.
Zastosowane rozwiązanie
Według opracowanej przez STILL koncepcji proces magazynowy w ZKW Krušovce rozpoczyna się automatyczną kontrolą zgodności konturu dostarczonych do obiektu ładunków. Poprawnie zweryfikowane materiały są przemieszczane do magazynu z użyciem przenośników. Opakowania zawierające małe części trafiają bezpośrednio do strefy składowania towarów małogabarytowych. Ta całkowicie zautomatyzowana część obiektu działa w oparciu o system miniload. Palety są natomiast transportowane do obszaru gęstego składowania. Do punktów przeładunkowych przy podzielonych bardzo wąskimi alejkami regałach dowożą je zautomatyzowane wózki podnośnikowe STILL EXV iGo systems. Następnie są one odbierane, przenoszone i odkładane na odpowiednie półki przez autonomiczne wózki systemowe VNA serii STILL MX-X iGo systems. Cały proces jest kontrolowany przez system WMS Dematic iQ (DiQ). Dzięki połączeniu z oprogramowaniem SAP, komunikuje się on online i zarządza całym magazynem zgodnie ze zdefiniowanymi kryteriami.
Efekt wdrożenia
Wdrożony w ZKW system działa płynnie i pozwala osiągnąć znaczące oszczędności. – To jeden z największych i najbardziej złożonych projektów STILL w Europie Środkowej, pozwalający obsługiwać klientowi zarówno dużą liczbę palet, jak i małych nośników ładunku. Dzięki całkowitej automatyzacji magazynu cały przepływ towarów w obiekcie może być kontrolowany przez jedną osobę – relacjonuje Tomáš Ličko, Regionalny Kierownik Sprzedaży STILL Slovakia. Zastosowanie przenośników oraz sterowanych zleceniami z niezawodnego systemu WMS wózków automatycznych przyczynia się do znacznego zmniejszenia liczby błędów, zwiększenia bezpieczeństwa pracy i znacznego wzrostu ogólnej produktywności. – STILL okazał się dla nas idealnym partnerem. Dzięki dużemu doświadczeniu byli w stanie zaplanować, przygotować i obsłużyć cały projekt jako rozwiązanie „pod klucz”. Cenimy sobie ich profesjonalizm, szybki czas reakcji i kompleksowe wsparcia techniczne – podsumowuje Peter Belák, kierownik zmiany w ZKW.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Prof. Kołodko: Elon Musk stracił na roli doradcy Donalda Trumpa. Można mieć zastrzeżenia do rezultatów jego misji
Po pół roku szefowania Departamentowi Efektywności Rządowej (DOGE), którego celem było znalezienie oszczędności kosztem cięć personalnych w administracji federalnej, Elon Musk zdecydował się na rezygnację z politycznej kariery i powrót do świata biznesu. Jego Tesla nie może zaliczyć I kwartału br. do udanych. Zdaniem byłego ministra finansów prof. Grzegorza Kołodki do rezultatów pracy Muska można mieć wiele zastrzeżeń, choć część założeń udało mu się wykonać.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Ochrona środowiska
Naukowcy wzywają do większej ochrony oceanów. Przestrzegają przed groźnym w skutkach przełowieniem stad

Bioróżnorodność oceanów jest zagrożona i musimy zrobić wszystko, aby ją chronić – biją na alarm naukowcy z całego świata. Badani przez organizację Marine Stewardship Council wskazują, że przyczyniają się do tego przede wszystkim zmiany klimatyczne i przełowienie. W związku z przypadającym 8 czerwca Światowym Dniem Oceanów eksperci MSC zachęcają do wspólnej edukacji na temat tego, jakie działania może podjąć każdy z nas na rzecz ochrony morskiego ekosystemu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.