Aż czterech na pięciu kierowców bierze pod uwagę osiągi opon przy ich zakupie
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Nowe badanie przeprowadzone przez Ipsos wykazało, że aż 85% kierowców twierdzi, że przy podejmowaniu decyzji o zakupie opon zwraca uwagę na ich osiągi [1]. Przeczy to popularnej opinii, że kierowcy nie rozróżniają typów oraz marek opon i traktują je wyłącznie jako części zamienne auta.
Duża grupa konsumentów uważa też, że posiadanie odpowiednich opon ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy. 73% respondentów uznało, że opony są „niezwykle ważne” lub „ważne”, bo przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa jazdy (37%), pomagają kontrolować samochód w każdych warunkach pogodowych (16%), poprawiają prowadzenie auta (10%) i pozwalają zaoszczędzić pieniądze na paliwie (8%).
Badanie Ipsos zostało przeprowadzone w 2022 roku i objęło Francję, Niemcy, Włochy, Polskę, Hiszpanię i Wielką Brytanię.
Wraz z rosnącą popularnością pojazdów elektrycznych w Europie i na świecie, rośnie świadomość kierowców na temat wpływu opon na wydajność tych aut oraz na zrównoważony rozwój. Potwierdzają to wyniki innego badania przeprowadzonego na zlecenie Goodyeara [2], w którym zapytano konsumentów, jakich cech oczekują oni od opony przystosowanej do jazdy samochodem elektrycznym. Jedna trzecia (31%) odpowiedziała, że preferuje opony o dużej trwałości, 27% szuka opony ekologicznej o niskim wpływie na środowisko, a 18% oczekuje niższego ogólnego hałasu drogowego.
Wyniki te dowodzą, że konsumenci preferują opony klasy premium, które oferują doskonałe osiągi w każdych warunkach drogowych, a także efektywność i trwałość. Te wszystkie cechy łączy w sobie jeden z flagowych modeli opon letnich Goodyear – Eagle F1 Asymmetric 6.
„Kierowcy wymagają od opon więcej niż kiedykolwiek wcześniej, a tendencja do podejmowania bardzo przemyślanych decyzji o zakupie, w których większą uwagę przywiązuje się do technologii i zrównoważonego rozwoju, dowodzi, że opony nie są już tylko zwykłą częścią zamienną w aucie. W modelu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zastosowano wiele innowacji, dzięki którym jest to bardzo zrównoważona opona. Łączy ona w sobie cechy produktu o wysokich osiągach z właściwościami dopasowanymi do potrzeb pojazdów elektrycznych, które stanowią coraz liczniejszy odsetek na naszych drogach,” wyjaśniła Sonia Leneveu, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon osobowych w Europie.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6: Bezkompromisowe osiągi
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 stanowi krok naprzód w zakresie osiągów [3] i efektywności [4]. Zastosowane w niej najnowocześniejsze technologie zapewniają kierowcom doskonałą przyczepność, hamowanie i prowadzenie w suchych i mokrych warunkach pogodowych.
Jednocześnie szereg cech sprawia, że opona Eagle F1 Asymmetric 6 jest gotowa do pracy z pojazdami elektrycznymi. Bardziej aerodynamiczna ściana boczna zmniejsza opory powietrza i zwiększa przebieg. Z kolei zróżnicowany wzór lameli tłumi hałas drogowy. Model ten posiada również wyższy indeks nośności, dzięki czemu nadaje się do montażu w cięższych pojazdach elektrycznych.
Eagle F1 Asymmetric 6 potwierdziła swoje wyjątkowe właściwości w teście opon letnich magazynu Auto Bild, w którym zajęła pierwsze miejsce, pokonując 49 konkurencyjnych modeli [5]. Ponadto otrzymała tytuł „Eco-Master” za wydajność, niskie opory toczenia i pozytywny wpływ na zrównoważony rozwój. Testerzy magazynu zwrócili uwagę na „pierwszorzędną rzeźbę bieżnika, która zapewnia wzorcowe osiągi na mokrych i suchych nawierzchniach oraz znakomite przebiegi” [7].
Najlepszy Producent Opony Letniej 2023
Auto Bild przyznał też Goodyearowi drugi rok z rzędu tytuł „Najlepszego Producenta Opon Letnich 2023” [6], co potwierdza, że w bieżącym sezonie testowym opon letnich marka osiąga najlepsze wyniki w klasyfikacji ogólnej.
„Produkty marki Goodyear trzykrotnie znalazły się na szczycie rankingów opon z wzorowymi wynikami. Modele Eagle F1 Asymmetric 6 i EfficientGrip 2 SUV przekonują dynamicznymi, najwyższymi osiągami oraz trwałością,” podsumowali eksperci magazynu Auto Bild [7].
[1] Badanie Ipsos, Kategoria: kierowca i segmentacja 2022, przeprowadzone we Francji, w Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. 85% respondentów stwierdziło, że swoje decyzje o zakupie opon opiera wyłącznie na osiągach lub na połączeniu osiągów i ceny.
[2] Badanie rynku opon EV Goodyeara 2021 r.
[3] W porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5. Testy wewnętrzne, rozmiar 225/45R17, samochód testowy: Volkswagen Golf 8, miejsce testu: Tor Testowy Mireval, 2021 r.
[4] Redukcja oporów toczenia, wagi i hałasu w porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5.
[5] Auto Bild: 50 testowanych opon letnich w rozmiarze 225/45R18. Samochód testowy: BMW serii 3. Wydanie 3/2023.
[6] Auto Bild wydanie 14/23, w rankingu uwzględniono również marki konkurencyjne jak Michelin i Bridgestone.
[7] Tłumaczenie z oryginalnego tekstu niemieckiego.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.