Aż czterech na pięciu kierowców bierze pod uwagę osiągi opon przy ich zakupie
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Nowe badanie przeprowadzone przez Ipsos wykazało, że aż 85% kierowców twierdzi, że przy podejmowaniu decyzji o zakupie opon zwraca uwagę na ich osiągi [1]. Przeczy to popularnej opinii, że kierowcy nie rozróżniają typów oraz marek opon i traktują je wyłącznie jako części zamienne auta.
Duża grupa konsumentów uważa też, że posiadanie odpowiednich opon ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy. 73% respondentów uznało, że opony są „niezwykle ważne” lub „ważne”, bo przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa jazdy (37%), pomagają kontrolować samochód w każdych warunkach pogodowych (16%), poprawiają prowadzenie auta (10%) i pozwalają zaoszczędzić pieniądze na paliwie (8%).
Badanie Ipsos zostało przeprowadzone w 2022 roku i objęło Francję, Niemcy, Włochy, Polskę, Hiszpanię i Wielką Brytanię.
Wraz z rosnącą popularnością pojazdów elektrycznych w Europie i na świecie, rośnie świadomość kierowców na temat wpływu opon na wydajność tych aut oraz na zrównoważony rozwój. Potwierdzają to wyniki innego badania przeprowadzonego na zlecenie Goodyeara [2], w którym zapytano konsumentów, jakich cech oczekują oni od opony przystosowanej do jazdy samochodem elektrycznym. Jedna trzecia (31%) odpowiedziała, że preferuje opony o dużej trwałości, 27% szuka opony ekologicznej o niskim wpływie na środowisko, a 18% oczekuje niższego ogólnego hałasu drogowego.
Wyniki te dowodzą, że konsumenci preferują opony klasy premium, które oferują doskonałe osiągi w każdych warunkach drogowych, a także efektywność i trwałość. Te wszystkie cechy łączy w sobie jeden z flagowych modeli opon letnich Goodyear – Eagle F1 Asymmetric 6.
„Kierowcy wymagają od opon więcej niż kiedykolwiek wcześniej, a tendencja do podejmowania bardzo przemyślanych decyzji o zakupie, w których większą uwagę przywiązuje się do technologii i zrównoważonego rozwoju, dowodzi, że opony nie są już tylko zwykłą częścią zamienną w aucie. W modelu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zastosowano wiele innowacji, dzięki którym jest to bardzo zrównoważona opona. Łączy ona w sobie cechy produktu o wysokich osiągach z właściwościami dopasowanymi do potrzeb pojazdów elektrycznych, które stanowią coraz liczniejszy odsetek na naszych drogach,” wyjaśniła Sonia Leneveu, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon osobowych w Europie.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6: Bezkompromisowe osiągi
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 stanowi krok naprzód w zakresie osiągów [3] i efektywności [4]. Zastosowane w niej najnowocześniejsze technologie zapewniają kierowcom doskonałą przyczepność, hamowanie i prowadzenie w suchych i mokrych warunkach pogodowych.
Jednocześnie szereg cech sprawia, że opona Eagle F1 Asymmetric 6 jest gotowa do pracy z pojazdami elektrycznymi. Bardziej aerodynamiczna ściana boczna zmniejsza opory powietrza i zwiększa przebieg. Z kolei zróżnicowany wzór lameli tłumi hałas drogowy. Model ten posiada również wyższy indeks nośności, dzięki czemu nadaje się do montażu w cięższych pojazdach elektrycznych.
Eagle F1 Asymmetric 6 potwierdziła swoje wyjątkowe właściwości w teście opon letnich magazynu Auto Bild, w którym zajęła pierwsze miejsce, pokonując 49 konkurencyjnych modeli [5]. Ponadto otrzymała tytuł „Eco-Master” za wydajność, niskie opory toczenia i pozytywny wpływ na zrównoważony rozwój. Testerzy magazynu zwrócili uwagę na „pierwszorzędną rzeźbę bieżnika, która zapewnia wzorcowe osiągi na mokrych i suchych nawierzchniach oraz znakomite przebiegi” [7].
Najlepszy Producent Opony Letniej 2023
Auto Bild przyznał też Goodyearowi drugi rok z rzędu tytuł „Najlepszego Producenta Opon Letnich 2023” [6], co potwierdza, że w bieżącym sezonie testowym opon letnich marka osiąga najlepsze wyniki w klasyfikacji ogólnej.
„Produkty marki Goodyear trzykrotnie znalazły się na szczycie rankingów opon z wzorowymi wynikami. Modele Eagle F1 Asymmetric 6 i EfficientGrip 2 SUV przekonują dynamicznymi, najwyższymi osiągami oraz trwałością,” podsumowali eksperci magazynu Auto Bild [7].
[1] Badanie Ipsos, Kategoria: kierowca i segmentacja 2022, przeprowadzone we Francji, w Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. 85% respondentów stwierdziło, że swoje decyzje o zakupie opon opiera wyłącznie na osiągach lub na połączeniu osiągów i ceny.
[2] Badanie rynku opon EV Goodyeara 2021 r.
[3] W porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5. Testy wewnętrzne, rozmiar 225/45R17, samochód testowy: Volkswagen Golf 8, miejsce testu: Tor Testowy Mireval, 2021 r.
[4] Redukcja oporów toczenia, wagi i hałasu w porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5.
[5] Auto Bild: 50 testowanych opon letnich w rozmiarze 225/45R18. Samochód testowy: BMW serii 3. Wydanie 3/2023.
[6] Auto Bild wydanie 14/23, w rankingu uwzględniono również marki konkurencyjne jak Michelin i Bridgestone.
[7] Tłumaczenie z oryginalnego tekstu niemieckiego.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.