Komunikaty PR

Czy można dotrzeć do 80 procent społeczeństwa z reklamą?

2023-04-28  |  01:00
Biuro prasowe

Czy można dotrzeć do 80 procent społeczeństwa z reklamą? Tak wskazują najnowsze dane firmy OOH.pl. Zdaniem ekspertów kampanie realizowane w miastach do 200 tysięcy mieszkańców są bardzo skuteczne. Dlaczego? Pandemia, a także coraz silniejszy trend work life balance spowodowały, że Polacy chętniej wybierają sypialnie dużych miast do życia. Dane wskazują, że już 31 milionów konsumentów wybrało mniejsze miejscowości kosztem wielkomiejskiego życia. Jak zatem wykorzystać obecne trendy i wypromować naszą marką? Tu z pomocą przychodzi kampania OOH.

Kampanie OOH są skuteczną formą dotarcia do lokalnej społeczności i zwiększenia widoczności marki. Dlaczego? Głównie za sprawą liczby osób, do której można dotrzeć z przekazem, oraz z powodu faktu, że kampanie OOH są dostępne w przestrzeni publicznej 24h na dobę, czyli dla wszystkich i cały czas. Kluczowe jest jednak to, gdzie ulokować nośniki, tak żeby dotrzeć do jak najszerszego grona konsumentów.

Jak wskazują dane GUS, 31 milionów Polaków wybrało życie w mniejszych miejscowościach, co wpływa na konieczność zmiany modelu kampanii OOH. Dotąd wystarczały billboardy w miastach G8, by „złapać” uwagę większości. Aktualnie, by dotrzeć do mas, należy rozszerzyć zasięg geograficzny kampanii o ośrodki miejskie poniżej 200 tys. mieszkańców.

Do ilu osób można dotrzeć z reklamą?

Najnowsze dane OOH.pl wskazują, że jednorazowa kampania outdoorowa realizowana w mniejszych miejscowościach całego kraju może mieć dotarcie na poziomie 70–80 procent całego społeczeństwa. I tak:

  • w Pile kampanię zobaczy prawie 57 tysięcy osób;

  • w Toruniu będzie to 157 tysięcy konsumentów;

  • w Rzeszowie zaś przekaz dotrze do 158 tysięcy Polaków1.

Skąd tak duża skuteczność reklam outdoorowych w mniejszych miejscowościach? Po pierwsze, jest tam wciąż mniejsza konkurencja w dziedzinie reklamy w porównaniu do większych miast. Oznacza to, że kampanie OOH w mniejszych miastach są lepiej widoczne, ponieważ nie są przytłaczane przez inne reklamy. To pozwala na skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych klientów i wzmocnienie świadomości marki.

- W ośrodkach miejskich poniżej 200 tys. mieszkańców ludzie spędzają więcej czasu na zewnątrz, a mniejsze ilości reklam w porównaniu do większych miast pozwalają na lepsze zapamiętywanie i utrwalanie przekazów reklamowych – wyjaśnia Damian Wasiłek, Business Development Director z OOH.pl.

Jakie nośniki są najskuteczniejsze?

Nie jest to żadne odkrycie, że najskuteczniejszą formą reklamy outdoorowej są tablice reklamowe. Warto jednak poszukiwać takich nośników, które pozwolą na dodatkowe zaangażowanie odbiorców oraz na łatwy, nieprzerwany kontakt z przekazem reklamowym w strefie publicznej.

Przykładem takiej ciekawej kampanii OOH jest ta realizowana w pociągach kolei regionalnych. Dlaczego? Średni czas spędzony w tym środku transportu to około 28 minut. To gwarancja stałego kontaktu z nośnikiem reklamowym i zapamiętania przekazu.

Koleje regionalne oferują zróżnicowane nośniki reklamowe: monitory LCD, plakaty i naklejki wewnątrz pociągu. Warto ponadto łączyć ze sobą kampanie i wzmacniać przekaz, np. korzystając jednocześnie z reklamy w pociągu i w typowym outdoorze – dodaje Damian Wasiłek z OOH.pl.

Rozszerzenie kampanii OOH o miasta poniżej 200 tys. mieszkańców to aktualnie must have dla największych reklamodawców, którzy działania w outdoorze mają wpisane w strategię komunikacji. Pominięcie tych obszarów oznacza bowiem zignorowanie 31 mln konsumentów mieszkających poza aglomeracjami. Kampanie w mniejszych miejscowościach to jednak również opcja dla mniejszego biznesu, a także regionalnego, gdyż wynajem tablic reklamowych wiąże się tu ze znacznie niższymi kosztami.

1 Wyliczenia własne na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.