DHL inwestuje w rozwój pracowników. Najnowszy program Upskilling sukcesem firmy

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
DHL eCommerce Polska właśnie zakończył pilotażowy program Upskilling, którego celem było wyszkolenie i podniesienie kwalifikacji osób zainteresowanych pracą w Międzynarodowym Centrum Logistycznym. Biorąc pod uwagę, że rynek pracy w Poznaniu jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w kraju, ze stopą bezrobocia na poziomie 1% (stan na czerwiec 2023 r.), dla firmy kluczowe stało się pozyskanie i rozwijanie kwalifikacji obecnych pracowników, którzy byli gotowi na przeprowadzkę z innych lokalizacji DHL.
Poszukiwanie specjalistów zaczyna się od wewnątrz
- Głównym założeniem upskillingu jest wsparcie pracowników w procesie doskonalenia umiejętności i zdobywania kompetencji dostosowanych do zmieniających się potrzeb organizacji. W przypadku Międzynarodowego Centrum Logistycznego – najbardziej innowacyjnej inwestycji operacyjnej DHL, wymagania względem kompetencji pracowników są szczególne. Dlatego też zdecydowaliśmy się na wdrożenie pilotażowej edycji programu tak, by pomóc pracownikom rozwinąć kompetencje w różnych obszarach. MCL DHL to również innowacyjne procesy, nowe technologie, a w konsekwencji – potrzeba zupełnie nowych kompetencji na wielu płaszczyznach. Program Upskilling był skierowany do pracowników na różnych szczeblach, od magazynierów po kierowników,, którzy byli gotowi do relokacji z całego kraju – komentuje Agata Boroń, Dyrektor ds. Personalnych i Komunikacji Wewnętrznej DHL eCommerce Polska.
Przedstawiciele firmy prowadzący projekt przygotowali matrycę pożądanych kompetencji do pracy w Międzynarodowym Centrum Logistycznym, a następnie przeprowadzali rozmowy pogłębiające z kandydatami. Zespół HR zaprojektował rozwiązania szyte na miarę, aby umożliwić pracownikom rozwój. Korzystano z narzędzi First Choice, zwłaszcza dotyczących metodologii mierzenia się z wyzwaniami. Zespół HR współpracował również z działem operacyjnym, w szczególności z lokalnymi terminalami i sortowniami. Dzięki temu uczestnicy programu Upskilling mieli do dyspozycji m.in.: ocenę wymaganych kompetencji, plan rozwoju osobistego i wsparcie przełożonych (stworzono portfolio działań rozwojowych dla menedżerów pierwszej linii), spotkania z managerami MCL i zespołem HR wspierającym proces, sesje szkoleniowe (First Choice, podstawy zarządzania, zarządzanie zmianą, trudne rozmowy z pracownikami, jak dać z siebie wszystko podczas procesu rekrutacji, aktywne słuchanie i inne), sesje coachingowe, zajęcia z języka angielskiego, opiekę mentorską czy wizyty w placówkach za granicą.
W efekcie 30 uczestników awansowało lub zdobyło nowe umiejętności w drodze horyzontalnego rozwoju kariery.
- Obserwujemy również dodatkowe korzyści, takie jak zwiększone zaangażowanie, zmiany w ścieżce kariery osób pracujących na jednym stanowisku przez wiele lat, pielęgnowanie naszej kultury inwestowania w ludzi związanych z DHL, a także awanse wewnętrzne. Program pozwolił nam wyłonić wspaniałych menedżerów i ekspertów wewnątrz organizacji, dzięki czemu nie musimy szukać ich poza organizacją. Tym samym zmniejszamy potencjalne koszty rekrutacji i onboardingu – dodała Agata Boroń.
Z myślą o nowych pracownikach
Nowy program to niejedyne rozwiązanie, w jakie zainwestował DHL eCommerce Polska. Firma nadal wspiera menedżerów i pracowników. Oprócz standardowego onboardingu stworzono programy wprowadzające, które wspierają zdobywanie wiedzy w ciągu pierwszych miesięcy w nowej roli. Lokalne terminale i centra sortowania są wykorzystywane jako bezpieczne miejsca do wdrożeń. Planowane jest również kontynuowanie działań podnoszących kwalifikacje, aby umożliwić wewnętrzne awanse w przyszłości.
Nowa inicjatywa DHL eCommerce Polska to więcej niż tylko pojedyncze programy. Firma kontynuuje wsparcie swoich menedżerów i pracowników na różnych etapach ich kariery. Oprócz standardowego onboardingu stworzono programy wprowadzające, które wspierają zdobywanie wiedzy w ciągu pierwszych miesięcy w nowej roli. Lokalne terminale oraz centra sortowania pełnią funkcję przyjaznych miejsc do praktycznego pozyskiwania i pogłębiania wiedzy. DHL planuje także kontynuację działań edukacyjnych, które mają na celu podniesienie kwalifikacji pracowników, umożliwiając tym samym wewnętrzne awanse w przyszłości.

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.