Komunikaty PR

Drugie życie odpadów: działania Nestlé Polska na rzecz recyklingu

2023-01-26  |  13:35
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

 

Drugie życie odpadów:

działania Nestlé Polska na rzecz recyklingu

 

Wszystkie fabryki Nestlé w Polsce są zero-waste: 100 proc. ich odpadów trafia do odzysku. Równocześnie marki firmy oferują szereg produktów w opakowaniach nadających się do ponownego przetworzenia, a także prowadzą i angażują się w inicjatywy na rzecz rozwoju recyklingu.

 

Odpady z siedmiu zakładów Nestlé – w Kaliszu, Kargowej, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej, Rzeszowie, Lubiczu i Toruniu – w całości trafiają do przetworzenia. Podlegają recyklingowi, kompostowaniu i regeneracji, trafiają do biogazowni, a także są źródłem zielonej energii.

 

Firma intensywnie działa na rzecz ograniczania i przetwarzania odpadów. Nie tylko podczas produkcji, ale również na kolejnych etapach – kiedy produkty już opuszczą fabrykę.

- Naszym głównym celem klimatycznym jest zmniejszenie emisji CO2 o połowę do 2030 roku i osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 roku. – mówi Tomasz Korytkowski, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, public affairs i ESG Nestlé Polska SA. – Szczególną rolę przywiązujemy do opakowań, dążąc do tego, aby wszystkie nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Dlatego inwestujemy w innowacyjne rozwiązania, ograniczamy zawartość tworzyw sztucznych, szerzej wykorzystujemy plastik z recyklingu, rezygnujemy z opakowań wielomateriałowych i popularyzujemy opakowania wielokrotnego użytku.

 

Dziś marki Nestlé oferują produkty w opakowaniach podlegających przetworzeniu i prowadzą w tym zakresie różnorodne inicjatywy. W Polsce są to m.in.:

 

  • Nescafé Dolce Gusto, Nespresso, Starbucks at home – te marki kaw, mające w ofercie produkty w kapsułkach, wprowadziły programy recyklingowe. Klienci mogą oddać zużyte kapsułki na różne sposoby (np. w sklepach, firmowych butikach czy kurierowi przy odbiorze zamówienia). Zebrane kapsułki przekazywane są do zakładu, który je przetwarza. Kawa oddzielana jest od tworzywa, a każdy z surowców zostaje ponownie użyty. Fusy trafiają do biogazowni i są wykorzystywane jako źródło zielonej energii lub jako kompost. Natomiast odzyskany materiał służy do wytwarzania przedmiotów z różnych kategorii, w tym również kolejnych kapsułek Nespresso czy Starbucks at home. W przypadku Nescafé Dolce Gusto w okresie styczeń-październik 2022 roku recyklingowi poddano ponad 20 ton kapsułek.

 

  • Gerber – produkty żywnościowe dla najmłodszych dostępne są m.in. w szklanych słoiczkach i butelkach, które w 100% nadają się do recyklingu. Dodatkowo, marka pracuje nad tym, aby do końca 2023 roku także tubki były zaprojektowane do recyklingu. Obecnie zmieniono już ich nakrętki – z kolorowych na bezbarwne, które znacznie łatwiej poddać recyklingowi.

 

  • NAN 2 – to marka produktów dla niemowląt i małych dzieci, która wykorzystuje wieczka i miarki wykonane w 66% z odnawialnych surowców roślinnych. Oprócz tego, wszystkie puszki mlek NAN 2 w 100% nadają się do recyklingu.

 

  • Nałęczowianka – aż pięć formatów niegazowanej naturalnej wody mineralnej dostępnych jest w butelkach wykonanych w 50% z przetworzonego plastiku (tzw. rPET). Natomiast w przypadku Nał+, czyli linii napojów funkcjonalnych, wszystkie produkty są dostępne w opakowaniach 100% rPET, co oznacza, że są wykonane w 100% z materiału odzyskanego w wyniku recyklingu.

 

  • Smarties – czekoladowe draże pokryte kolorowym lukrem dostępne są w papierowych opakowaniach. Smarties to pierwsza globalna marka słodyczy, która zdecydowała się na takie rozwiązanie.

 

 

Razem możemy więcej

 

Prowadzimy szereg działań zarówno w ramach własnych procesów, jak i szerszej współpracy. Pomysły na efektywny recykling realizujemy także z naszymi partnerami z inicjatyw branżowych – mówi Tomasz Korytkowski – Przykładem są ReFlex oraz Polski Pakt Plastikowy, które tworzymy z firmami i organizacjami związanymi z łańcuchem wartości tworzyw sztucznych. Naszym wspólnym celem jest zamknięcie obiegu plastiku w Polsce.

 

Program ReFlex ma na celu zwiększenie zbiórki i recyklingu odpadów opakowaniowych z elastycznych tworzyw sztucznych. Polski Pakt Plastikowy to międzysektorowa inicjatywa, która dąży do zmiany obecnego modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego.

 

Współpraca z partnerami, inicjatywy w zakresie poszczególnych marek adresowanych do konsumentów, a także intensywne działania w ramach procesów wewnętrznych i produkcyjnych – oto trzy obszary, w których Nestlé Polska wdraża rozwiązania mające na celu zwiększenie recyklingu. Zużyte opakowania nie są traktowane jak odpad, ale jak surowiec do dalszego wykorzystania. Celem wszystkich działań jest wspólna przyszłość bez odpadów.

 

 

O Nestlé

 

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz Purina. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 

Kontakt:

 

 

 

Agnieszka Bieńko

Tel.: +48 600 040 315

agnieszka.bienko@pl.nestle.com

           

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie Biuro prasowe
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja

Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.

Polityka

Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).

Ochrona środowiska

Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.