275 komputerów i tabletów dla uczniów od Nestlé Polska
275 komputerów i tabletów dla uczniów od Nestlé Polska
Firma Nestlé Polska przekazała – za pośrednictwem gmin w całym kraju – 275 komputerów i tabletów na rzecz akcji #KomputerDlaUcznia. Sprzęt, przeznaczony do nauki online, trafi do najbardziej potrzebujących dzieci m.in. z Kalisza, Rzeszowa i Lublina. #KomputerDlaUcznia to akcja, organizowana przez Fundację Impact, a jej celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu wśród dzieci i młodzieży.
Epidemia koronawirusa i przejście szkół na nauczanie zdalne udowodniły, że nadal wielu uczniów nie ma dostępu do sprzętu i nie może swobodnie uczyć się online. Z danych Ministerstwa Cyfryzacji wynika, że 13 proc. gospodarstw domowych w Polsce nie posiada komputera z dostępem do internetu. Oznacza to, że nawet dla 500 tys. uczniów jest to poważna przeszkoda w edukacji online. A komputer z internetem jest niezbędny nie tylko do kontaktu ze szkołą - również do wyszukiwania informacji i rozwijania zainteresowań.
Poprawa tej sytuacji jest celem akcji #KomputerDlaUcznia, organizowanej przez Fundację Impact. Nestlé dołączyło do partnerów akcji: GovTech Polska, PayU, Bank BNP Paribas, Orange oraz 300Gospodarka.pl.
- Równe szanse w dostępie do wiedzy są kluczowe dla edukacji i rozwoju dzieci i młodzieży, dlatego z pełnym przekonaniem wsparliśmy akcję #KomputerDlaUcznia – mówi Simon Smith, prezes Nestlé Polska – Od początku wybuchu pandemii odpowiadamy na potrzeby społeczności, wśród których od lat prowadzimy działalność. Dlatego dotychczas przekazaliśmy w Polsce, we współpracy z organizacjami pozarządowymi, ponad milion produktów żywnościowych i wody butelkowanej. Ponadto na użytek służb medycznych oraz pacjentów dostarczyliśmy setki tysięcy sztuk sprzętu ochronnego.
Przypomnijmy, że Nestlé Polska przekazało pomoc na rzecz potrzebujących natychmiast po wybuchu pandemii. Za pośrednictwem Federacji Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska na rzecz pracowników służby zdrowia, pacjentów szpitali zakaźnych, osób starszych oraz osób poddanych kwarantannie przekazano m.in. wodę butelkowaną, odżywki dla niemowląt i dzieci, płatki śniadaniowe, żywność dla dorosłych, kawę, słodycze, preparaty odżywcze, karmę dla zwierząt domowych i inne produkty.
Edyta Iroko Corporate Affairs Manager Email: edyta.iroko@pl.nestle.com Telefon: +48 22 325 26 74 Mobile: +48 600 204 870
|
|
|
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Wyróżnienie w międzynarodowym rankingu Eduniversal dla Wydziału Zarządzania UW
Uczelnia Łazarskiego ogłasza zmiany w Zarządzie
Dyrektorzy polskich szkół na Litwie odwiedzili białostockie liceum
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.