Komunikaty PR

Endress+Hauser podsumowuje 2023 rok

2024-04-18  |  09:00

Za Endress+Hauser Polska udany rok. Spółka kolejny raz zwiększyła sprzedaż i liczbę zamówień – odpowiednio o 19,4% i 9,1% w stosunku do roku 2022. Konsekwentnie i z sukcesami rozwijała działalność serwisową oraz sprzedaż online, która stanowi już 19% ogólnej sprzedaży firmy. Lider branży aparatury kontrolno-pomiarowej planuje dalszy rozwój, wykorzystując m.in. odblokowanie środków unijnych na inwestycje związane z infrastrukturą wodno-ściekową. Dobre wyniki osiągnęła również cała Grupa.

Zanotowane przez Endress+Hauser Polska wzrosty to kontynuacja dobrej biznesowej passy. W stosunku do roku 2021, sprzedaż zwiększyła się o 30%, a liczba zamówień – o 32%. Zysk netto Spółki w 2023 roku wyniósł 15 434 660,37 zł. Stanowił 6,3% udziału w sprzedaży i przekroczył zakładaną wartość zgodnie z aktualną polityką cenową grupy Endress+Hauser.

Silna pozycja na polskim rynku i realizacja strategii

W 2023 roku konsekwentnie realizowaliśmy naszą strategię biznesową, opartą na zrównoważonym rozwoju wszystkich grup produktowych oraz usług serwisowych i projektowych. Wzrosty sprzedaży asortymentu zawdzięczamy przede wszystkim projektom instrumentacyjnym, częściowo pozyskanymi jeszcze w 2022 roku. Z kolei w przypadku biznesu projektowego znaczący wzrost sprzedaży nastąpił mimo niższej liczby zamówień. Wynikała ona z mniejszej liczby projektów dostępnych na rynku, co z kolei spowodowane było głównie wstrzymanym finansowaniem z Unii Europejskiej – wyjaśnia Maciej Sieczka, Prezes Zarządu Endress+Hauser Polska.

2023 rok upłynął również pod znakiem dużego wzrostu liczby zamówień i usług sprzedanych w ramach serwisu. Efektem był m.in. zakup przez Spółkę kolejnej, mobilnej stacji kalibracyjnej, umożliwiającej wsparcie jeszcze większej liczby klientów na miejscu instalacji firmowego oprzyrządowania.

Jak na lidera branży przystało, Endress+Hauser aktywnie uczestniczył w istotnych dla niej wydarzeniach. Polski oddział Spółki zaprosił swoich klientów na pierwszą międzynarodową konferencję naukową – Global Customer Forum w Bazylei. Poświęcona była transformacji energetycznej i zrównoważonemu rozwojowi. Firmowi eksperci oraz zaproszeni goście swoją wiedzą i doświadczeniem dzielili się na ponad 50 konferencjach, targach i seminariach. W ramach działań edukacyjnych, Endress+Hauser m.in. wzmocnił współpracę z Politechniką Wrocławską i, oprócz realizacji praktyk dla studentów, prowadził kurs: „Pomiary ilościowe i jakościowe z wykorzystaniem technologii Industry 4.0” na kierunku „Mechatronika Przemysłowa” na studiach podyplomowych.

Jakie perspektywy rozwojowe będą szczególnie istotne dla Endress+Hauser w 2023? – Spodziewamy się dalszego wzrostu w małych projektach, tak zwanych Small Solutions. Klienci coraz mocniej stawiają również na nasze kompleksowe rozwiązania projektowane pod kątem ESG, czyli pełnego i wygodnego raportowania energetycznego przedsiębiorstw, do którego firmy są w coraz większym stopniu zobowiązane przepisami prawa. Jesteśmy też gotowi na ponowne zwiększenie naszej obecności w branży wodno-ściekowej. Tradycyjnie jest ona dość mocno uzależniona od finansowania zewnętrznego, więc wraz z odblokowaniem środków unijnych należy się spodziewać nowych inwestycji. Patrzymy na ten obszar z dużym optymizmem, jak z resztą na cały rok 2024 – podsumowuje Maciej Sieczka.

Dobre wyniki całej Grupy

Na corocznej konferencji prasowej w szwajcarskim Reinach włodarze firmy ogłosili także, że rośnie sprzedaż w całej Grupie Endress+Hauser – w ubiegłym roku odnotowano wzrost aż o 11%. Firma rozpoczęła 2023 rok z rekordowo wysokim wolumenem zamówień. Podczas gdy dynamika gospodarcza spowolniła w drugiej połowie roku, Endress+Hauser osiągnęło lepsze wyniki niż oczekiwano. Bardzo silny był organiczny wzrost sprzedaży, którego nie dotknęły wahania walutowe oraz zmiany na niektórych rynkach.

Największym rynkiem były Stany Zjednoczone, które wyprzedziły Chiny oraz Niemcy. Wskaźnik rentowności sprzedaży (ROS) wzrósł o 0,6 punktu procentowego – do 14,4%, zaś dochód netto poprawił się o 14,5% – do 408,7 mln euro. Co istotne, po raz pierwszy dane finansowe Endress+Hauser nie uwzględniają wpływu rodzinnych strategicznych zasobów finansowych firmy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Amazon: W drodze do neutralności klimatycznej – 10 sposobów Biuro prasowe
2024-07-12 | 12:00

Amazon: W drodze do neutralności klimatycznej – 10 sposobów

Wykorzystywanie bezemisyjnych źródeł energii w całej działalności, obniżenie całkowitego śladu węglowego oraz poziomu emisji dwutlenku węgla, a także wyeliminowanie
Energetyka Endress+Hauser uruchomił laboratorium wzorcujące w Polsce
2024-07-12 | 11:00

Endress+Hauser uruchomił laboratorium wzorcujące w Polsce

Polski oddział Endress+Hauser rozszerzył swoją ofertę o działalność nowego laboratorium wzorcującego. Na podstawie posiadanej przez firmę akredytacji PCA nr AP 200 będą tam
Energetyka Rosnące ceny gazu – jak się przed nimi uchronić?
2024-07-08 | 10:25

Rosnące ceny gazu – jak się przed nimi uchronić?

Od początku lipca zostały wprowadzone podwyżki cen gazu. Oznacza to, że w drugiej połowie 2024 r. rachunki konsumentów wzrosną nawet o 50-60% w porównaniu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.