Komunikaty PR

Fenomen Maxi Zoo – co napędza nieustanny rozwój sieci?

2022-09-27  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
BRZ
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/

Obecność na polskim rynku od 10 lat, prawie 80 sklepów stacjonarnych na terenie całego kraju, plany otwierania kolejnych 100 w najbliższych latach, +46% wzrost transakcji rok do roku – to tylko kilka liczb, przedstawiających działalność sieci Maxi Zoo w Polsce. To stawia firmę na pozycji niekwestionowanego lidera na rynku sklepów dla zwierząt. Kolejne plany, ambitne cele i wizje rozwoju pokazują, że umiejętne przywództwo i zarządzanie, dobór pracowników oraz niegasnąca pasja i zaangażowanie to absolutnie niezbędne i podstawowe elementy do tego, by marzyć o ekspansji marki i skutecznie ją wdrażać. Co jeszcze napędza Maxi Zoo do nieustannego rozwoju?   

Zgodnie z potrzebami 

Sieć Maxi Zoo to nie tylko specjalistyczne sklepy z szerokim wyborem produktów dla naszych pupili. To przede wszystkim łącznik między tymi dwoma światami. Odpowiada on na odwieczną potrzebę ludzi do obcowania ze zwierzętami. „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu, i to jest to, co nas łączy”- zgodnie z tą filozofią organizacja kontynuuje swoją działalność, pamiętając o zaspakajaniu potrzeb zarówno zwierząt, jak i ich opiekunów. To oni każdego dnia dbają i troszczą się o swych podopiecznych, starając się zapewnić im wszystko, co najlepsze i idealnie dopasowane. Gama produktowa, jaką można znaleźć w sklepach Maxi Zoo to odpowiadanie właśnie na dążenie do komfortu i szczęścia naszych zwierząt, które jednocześnie uszczęśliwia ich opiekunów.    

Dzisiejszy świat rozwija się w bardzo szybkim tempie, a rynek produktów dla zwierząt dotrzymuje mu kroku. Jest to związane z chęcią przebywania z naszymi pupilami, a tym samym z ich rosnącą humanizacją. Jako troskliwi i coraz bardziej świadomi opiekunowie zwierząt, zaczęliśmy poszukiwać produktów nie tylko pierwszej potrzeby, ale również takich, które mają przynieść im po prostu radość i wygodę. Maxi Zoo widzi te zmiany i możliwie szybko na nie reaguje, zmieniając i dostosowując ofertę w sklepach tak, by odpowiadała na potrzeby zarówno klientów i ich pupili.  

E-com, aplikacja i nie tylko – szybko i wygodnie 

Strategia ekspansji Maxi Zoo zakłada, że klient powinien mieć możliwość wyboru jak i gdzie będzie chciał poznać, porównać i dokonać zakupów konkretnych produktów. W tym celu firma postawiła na omnikanałową obecność w sieci sprzedaży – stacjonarną i online. Ta ostatnia zadebiutowała w 2019 roku jako sklep internetowy. Do tej pory zrealizowanych zostało ok. 600 tysięcy zamówień.  

- Nasze analizy, obserwacje i badania wyraźnie pokazywały, że e-commerce to filar, którego brakuje w ofercie firmy. Dlatego zdecydowaliśmy o otworzeniu sklepu internetowego, w którym w dowolnym momencie każdy będzie mógł znaleźć to, czego potrzebuje dla swojego pupila, ważnego członka rodziny. Przejrzyste i intuicyjne przeglądanie oferty, szeroki wybór, a także ciekawe promocje pozwalają nam zaproponować klientom dokładnie to, czego potrzebują w procesie zakupowym. Kolejnym krokiem w rozwoju cyfryzacji naszej organizacji było uruchomienie aplikacji, która zapewni nam jeszcze bliższą relację z każdym klientem. Klienci otrzymują specjalne kupony do wykorzystania w sklepach stacjonarnych i online, oraz do końca czerwca 2023 r. po aktywowaniu kuponu „Friends” do każdego zakupu dodatkowe 5% rabatu*. Innym narzędziem jest opcja sprawdzania dostępności produktu w wybranym przez klienta sklepie stacjonarnym. Wszelkie nowoczesne rozwiązania retailowe, które mają pomóc klientowi szybciej, sprawnej i  łatwiej dokonać wyboru produktów i sfinalizować zakup będziemy wdrażać w najbliższym czasie. Te działania są wynikiem umiejętnego łączenia naszej wiedzy biznesowej ze znajomością aktualnych potrzeb i trendów rynkowych. – tłumaczy Anna Engel, Marketing Manager Maxi Zoo Polska.  

Sklepy stacjonarne – zawsze blisko naszych konsumentów 

Pierwszy sklep Maxi Zoo w Polsce otworzył się w październiku 2012 roku. Obecnie jest już prawie 80 placówek w całym kraju, a do końca 2022 roku otworzy się ich jeszcze 10, umacniając obecność marki we wszystkich najważniejszych miastach i mniejszych miejscowościach w Polsce. Jakość i ceny oferowanego w sklepach asortymentu, ale także szeroki wybór ponad 8000 produktów w każdym z nich zapewniają klientom dostęp do całej palety niezbędnych towarów. Wyróżnikiem Maxi Zoo, za który szczególnie cenią go odwiedzający sklepy jest profesjonalna i zawsze chętna do pomocy obsługa. Wszyscy doradcy klienta przechodzą szereg szkoleń, które umożliwiają im nieustanne poszerzanie eksperckiej wiedzy, z którą następnie mogą dzielić się z klientami. Buduje to lojalność, która w dalszej kolejności przekłada się na rozpoznawalność marki, identyfikowanej jako godna zaufania. 

Lokalizacja sklepów Maxi Zoo również ma duże znaczenie - zdecydowana większość z nich (ok. 80%) znajduje się w parkach handlowych, a pozostałe w galeriach. Wprowadzane są też mniejsze formaty sklepów, zlokalizowane np. przy dużych osiedlach mieszkaniowych. To szczególnie ważne, by lokalizacja umożliwiała odwiedziny w placówce nawet bez wcześniejszego planowania, np. podczas spaceru z psem, powrotu do domu czy lokalnych zakupów. Klienci Maxi Zoo nie muszą obawiać się jeśli będą wraz ze swoim zwierzęciem, ponieważ do każdego sklepu można wejść z pupilem, a sieć aktywnie do tego zachęca.  

Sieć, która ma wizje i misje  

Dokładnie określona i konsekwentnie wdrażana strategia rozwoju firmy, duży wybór asortymentu w sklepach oraz profesjonalizm i wiedza pracowników tworzą trzon, na którym opiera się bieżąca działalność, ale także dalsze plany i pomysły Maxi Zoo Polska. Wizja tego, jak ma funkcjonować organizacja ułatwia podejmowanie kolejnych działań, które wpisują się w ogólną koncepcję pracy. Firma nie ustaje w motywowaniu i docenianiu swoich pracowników, co pozwala na stworzenie silnego zespołu, budującego wartość marki.  

Maxi Zoo stawia również na dużą inwestycje w marketing, wdrażając w życie kampanie 360°. W sierpniu 2022 rozpoczęła się emisja drugiego już na polskim rynku spotu telewizyjnego, promującego aplikację mobilną Maxi Zoo i jej program oszczędnościowy „Friends” z rabatem 5%* na każde zakupy. Spot został nagrany w Polsce w ramach międzynarodowej współpracy, a przedstawiana w nim radość psów i ich opiekunów odzwierciedla zadowolenie klientów, korzystających ze specjalnego rabatu z aplikacji. Spot można obejrzeć online: https://bit.ly/3AAdAS7. Poprzednia kampania, Nie pytaj innych, zapytaj Maxi Zoo!, podkreślała ważną i docenianą przez klientów wartość sieci Maxi Zoo, czyli profesjonalizm pracowników sklepów stacjonarnych. W ten sposób marka zagwarantowała swoim klientom, że jej zespół tworzą eksperci z pasją do zwierząt, którzy dzielą się wiedzą i doświadczeniem z opiekunami pupili. Co ważne, przedstawiane w kampaniach walory Maxi Zoo potwierdzane są w bieżących działaniach marketingowych i handlowych. Rozproszony zespół we wszystkich sklepach w całej Polsce jest na bieżąco informowany, a sklepy prowadzone są według wyznaczonych, wysokich standardów. Wdrażane jednocześnie we wszystkich sklepach oferty, promocje, nowości technologiczne (jak aplikacja mobilna do min. zarządzania towarem czy informacji o nowościach) są przygotowywane w taki sposób, aby każda placówka posiadała na czas odpowiednie materiały edukacyjne, pozwalające na obsługę klienta na najwyższym poziomie.  

Ponadto, oprócz bieżącej działalności handlowej i marketingowej, Maxi Zoo bierze udział w akcjach charytatywnych, które za cel stawiają sobie przede wszystkim pomoc zwierzętom. Sztandarowym przykładem takiej aktywności jest autorska akcja „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt”, w ramach której przez 5 lat wspierano psy Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego poprzez sprzedaż bransoletek przyjaźni, z których dochód jest przekazywany na edukowanie psich ratowników, potrzebny sprzęt, a także na szkolenie czworonogów, które w przyszłości zasilą szeregi GOPR.  

Filozofia Maxi Zoo jest prosta i mówi o tym, że każde zwierzę wzbogaca nasze życie i właśnie to nas z nimi łączy. Kiedy obok planów biznesowych pojawiają się emocje i uczucia, takie jak empatia, zrozumienie, pasja i zaangażowanie, to siła, która napędza firmę jest jeszcze bardziej intensywna i zdecydowana i pomaga w osiąganiu kolejnych celów. W Maxi Zoo połączenie wszystkich tych aspektów jest szczególnie dobrze wyważone i ułożone, co będziemy zapewne obserwować jeszcze w kolejnych latach jej ekspansji na polskim rynku.  

 

*Rabat Friends w wysokości 5% obowiązuje do 30.06.2023 r., dla posiadaczy aplikacji i konta Klienta Maxi Zoo. Nie obejmuje toreb na zakupy, bonów, kart podarunkowych oraz kosztów wysyłki. Może łączyć się z niektórymi innymi akcjami rabatowymi czy promocjami, z wyłączeniem indywidualnych rabatów, jak np. kupony, bony. Kwota Rabatu nie podlega wypłacie w gotówce ani uwzględnieniu po zakupie. Więcej informacji na Maxizoo.pl/Friends i u pracowników sklepu. 

 

******* 

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt”. Aktualnie spółka dysponuje 79 sklepami działającymi w kilkunastu miastach, m.in. w: Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Opolu, Sosnowcu, Białymstoku, Wołominie, Piasecznie, Lublinie, Wrocławiu, Bytomiu, Gdyni, Gdańsku, Swarzędzu, Tychach, Krakowie, Łodzi, Milanówku, Zabrzu, Tarnowie, Kaliszu czy Radomiu, Szczecinie i Zielonej Górze. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce - PAYBACK.  W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo, generując rocznie obroty na poziomie 2 mld euro. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek. 

 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Colian niesie pomoc – wyruszyły dostawy wody do regionów dotkniętych powodzią Biuro prasowe
2024-09-17 | 15:45

Colian niesie pomoc – wyruszyły dostawy wody do regionów dotkniętych powodzią

W odpowiedzi na pilne potrzeby mieszkańców południowo-zachodniej Polski, walczących z powodzią, Colian tymczasowo wstrzymał produkcję kultowej Oranżady Hellena i skoncentrował się
Firma Ponad 600 tysięcy złotych dla osób z niepełnosprawnościami
2024-09-17 | 11:00

Ponad 600 tysięcy złotych dla osób z niepełnosprawnościami

Ogromnym sukcesem zakończyła się druga edycja Rajdu Gorących Serc – charytatywnego rajdu rowerowego łączącego aktywność i pasję kolarską z pomocą osobom z
Firma Maciej Kaniowski z Avon na 15 miejscu listy światowych liderów łańcucha dostaw!
2024-09-17 | 09:00

Maciej Kaniowski z Avon na 15 miejscu listy światowych liderów łańcucha dostaw!

Maciej Kaniowski jest związany z firmą Avon od stycznia 2019 roku. Posiada ogromne doświadczenie w zarządzaniu łańcuchem dostaw, które zdobywał w czołowych firmach zajmujących się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Krynica Forum 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Wylesianie jedną z głównych przyczyn zmian klimatu. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę

Ze względu na różnorodną i szczególnie istotną rolę, jaką pełnią lasy, coraz więcej mówi się o potrzebie wzmocnienia ich ochrony. Wylesianie i degradacja lasów są bowiem jednymi z głównych czynników, które przyspieszają zachodzącą globalnie zmianę klimatu. W działania na rzecz ochrony lasów angażują się również firmy. Jedną z inicjatyw, która w tym pomaga, jest certyfikacja lasów poświadczająca, że pochodzące z nich drewno jest pozyskiwane z poszanowaniem przyrody i ludzi z nimi związanych. Rozpoczynający się właśnie Tydzień Lasów FSC to dla tych firm okazja, by pokazać swoje działania na rzecz ochrony lasów, a jednocześnie edukować swoich klientów w tym zakresie.

Konsument

Właściciele mieszkań obawiają się nierzetelnych najemców. Rynek najmu profesjonalizuje się bardzo powoli

Po dwucyfrowych wzrostach stawek najmu w dużych miastach z okresu dużego napływu uchodźców z Ukrainy rynek wpadł w stagnację. W I kwartale 2024 roku średnie ceny transakcyjne najmu spadły, a inwestycja w mieszkanie na wynajem nieco straciła na atrakcyjności. Na rozproszonym polskim rynku wciąż dominują indywidualni właściciele i problemem dla nich jest znalezienie rzetelnego lokatora. W razie konfliktu z najemcą wynajmujący zostaje bowiem na lata z zamrożonym majątkiem. Pomóc mogłyby arbitraże zamiast postępowań sądowych oraz dalsza profesjonalizacja rynku.

DlaWas.info

Farmacja

Część kosmetyków może być groźna dla kobiet w ciąży. Zwiększają ryzyko nadciśnienia

Fenole i parabeny, obecne powszechnie w mydłach, emulsjach, produktach do makijażu, filtrach ochronnych czy produktach higieny osobistej, podnoszą ryzyko nadciśnienia u kobiet w ciąży – alarmują naukowcy z Northeastern University w Bostonie w stanie Massachusetts. To o tyle istotne, że kobiety średnio korzystają codziennie z 12 produktów higieny osobistej. Naukowcy podkreślają, że powinny rozważyć rezygnację z niektórych rodzajów kosmetyków, ale nie rozwiązuje to problemu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.