Finastic- skuteczne narzędzie do odzyskania należności
FINASTIC – SKUTECZNE NARZĘDZIE DO ODZYSKANIA NALEŻNOŚCI
Finastic to rewolucyjna zmiana na rynku zarządzania wierzytelnościami. Prosta aplikacja, dzięki, której człowiek przestaje być nękany przez wierzycieli, odzyskuje godność i panowanie nad własnymi finansami. Dla wielu firm to szansa na skuteczne odzyskanie swoich należności, przy jednoczesnym utrzymaniu trwałej i przyjaznej relacji ze swoimi klientami.
Finastic by AxFina to z jednej strony rozwiązanie umożliwiające prowadzenie w pełni cyfrowego i zorientowanego na klienta procesu odzyskiwania wierzytelnościami, a z drugiej narzędzie, które osobom fizycznym pozwala przezwyciężyć trudności finansowe, zapewniając wszechstronną platformę do wygodnego, samoobsługowego zarządzania długiem – zarówno w aplikacji internetowej jak i wersji mobilnej na iOS/Android.
JAK DZIAŁA FINASTIC?
Jednym z podstawowych problemów branży e-commerce, pożyczkodawców, ubezpieczycieli, fintechów, branży energetycznej i challenger banków jest brak aktualnych danych kontaktowych. Do tej pory w swoich standardowych działaniach firmy zajmujące się windykacją posiadały ograniczone możliwości, przez co znaczna część spraw była kierowana do sądów. W takich sytuacjach nieprzyjemne konsekwencje, którym można było zapobiec, spadały na osoby mające z różnych przyczyn problem ze spłatą swoich długów. Ponadto, brak podejścia zorientowanego na klienta i dogłębnego zrozumienia jego sytuacji skutkuje wysyłaniem uniwersalnych ponagleń listownych, wiadomości SMS i licznymi próbami połączeń telefonicznych, co nie ma odpowiedniego przełożenia na poziom odzyskanych należności. Do tej pory to firma odbierająca dług decydowała o formie, miejscu i czasie kontaktu.
Wprowadzenie Finastic całkowicie odwraca ten wektor i rewolucjonizuje rynek zarządzania wierzytelnościami. Empatyczne podejście do osoby zadłużonej, cyfrowa komunikacja omnichannel i samoobsługowe zarządzanie zobowiązaniem przez klienta to podstawa. Dzięki aplikacji można dokonywać szybkich płatności online, ustalać dogodne plany spłat i uzyskiwać refinansowanie na podstawie spersonalizowanych informacji o zadłużonym.
Rozwiązanie zapewnia niskokosztową komunikację z klientem w oparciu o jego własne preferencje i wybory. Narzędzie dopasowuje komunikaty wysyłane do użytkownika końcowego na podstawie cyfrowej analizy zebranych danych. Istotnym elementem platformy jest samoobsługowy portal klienta. Użytkownik samodzielnie zarządza saldem swojego zobowiązania w systemie 24/7 (także w weekendy i święta). Takie rozwiązanie zwiększa efektywność czasową i kosztową oraz wzmacnia zaangażowanie klientów w proces spłaty długu. Kwoty są spłacane przez klienta drogą online, przez co są automatycznie księgowane i natychmiast aktualizują saldo zadłużenia. Daje to poczucie kontroli nad sytuacją i własnymi finansami.
- Kluczową kwestią jest wdrożenie podejścia zorientowanego na klienta, a także oparcie procesów odzyskiwania wierzytelności na automatyzacji i precyzyjnej analizie danych, co pozwala dynamicznie optymalizować realizowane strategie windykacyjne. Dzięki użytej technologii udrażniamy przepływy finansowe firm korzystających z naszych usług, zwiększając ich efektywność, a ich klientom pomagamy wyjść z trudnej sytuacji finansowej. - mówi Michał Gębała, Head of Digital Innovation w AxFina.
Jak wskazują badania, dzięki implementacji cyfrowej strategii windykacji firmy mogą zredukować koszty zarządzania wierzytelnościami średnio o 15%.
LUDZKA TWARZ ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOSCIAMI
Dzięki korzystaniu z aplikacji Finastic człowiek w godny sposób sam decyduje w jaki sposób będzie regulował swoje zobowiązanie. Nie musi tłumaczyć się przed nikim obcym ze swoich problemów. Czynności związane ze swoim długiem i wszelkie spłaty dokonuje poprzez prosty w obsłudze portal klienta. Może to robić w dogodnym dla siebie momencie np. w wolnej chwili w tramwaju lub wieczorem w zaciszu własnego domu, nie przymuszany przez nikogo obcego. Sam również decyduje o momencie, w którym jest mu potrzebna konsultacja specjalisty AxFina.
Badanie “Holistic customer assistance through digital-first collections” firmy doradczej McKinsey (maj, 2021) wskazuje, że 25% więcej klientów dokonuje spłat, jeśli kontakt z nimi odbywa się zgodnie z ich preferowanym kanałem komunikacji. Istotnym wynikiem badania jest też fakt, że 25% mniej klientów wpada do puli spraw z zaległą płatnością, jeżeli komunikacja przeniesiona do świata online jest empatyczna oraz zorientowana na klienta.
Polacy wykazują się bardzo wysokim poziomem absorbcji technologii. Jak wynika z raportu Fundacji DigitalPoland „Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?” (2021) 91% Polaków uważa, że nowe technologie ułatwiają codzienne życie, a 74% z chęcią sięga po nowinki technologiczne. Taki wynik może prognozować szybki rozwój aplikacji w Polsce.
FINASTIC – ROZWIĄZANIE DOSTARCZANE PRZEZ AXFINA
Finastic to nie tylko aplikacja, lecz multibranżowy zespół europejskich ekspertów i gwarancja bezpieczeństwa zapewniona przez grupę AxFina.
Misją AxFina jest znalezienie dogodnej ścieżki na wyjście z długów dla każdego klienta z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi cyfrowych. Podmiot należy do wiodącej grupy finansowej w Europie. Stabilność funkcjonowania gwarantują inwestorzy, wśród których znajduje się Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju posiadający 24% udziałów.
- Jesteśmy jedyną instytucją zajmującą się obsługą wierzytelności w modelu „digital-first” w portfolio inwestycyjnym Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. To ogromna nobilitacja i swego rodzaju potwierdzenie dla kontrahentów, że nasza strategia, zarząd i spółka zostały dokładnie prześwietlone, a innowacyjne know-how docenione. - mówi Krzysztof Różycki, który zasiadł za sterami polskiej spółki w grupie AxFina. Menedżer, mający na swoim koncie sukcesy osiągnięte z markami takimi jak: Kruk, Lindorff i Hoist.
FINASTIC - PRZYSZŁOŚĆ EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOŚCIAMI
Finastic to zarówno narzędzie będące w sercu podejścia „digital-first” wdrożonego we własnych procesach windykacyjnych AxFina, jak i rozwiązanie typu Software-as-a-Service, udostępniane przez AxFina innym podmiotom w modelu „white-label” (customowo, ściśle dopasowując się do marki oraz potrzeb klienta biznesowego).
Oferowane trzy kluczowe filary wsparcia przedsiębiorstw to:
- zarządzanie zorientowaną na klienta wielokanałową komunikacją on-line i off-line
- zwiększenie wydajności zarządzania wierzytelnościami dzięki wdrożeniu automatyzacji i modelu samoobsługi
- wartość dodana w postaci przyjaznej usługi i produktu finansowego, który ułatwia spłatę zadłużenia
Dla przedsiębiorstw, które starają się odzyskać swoje należności, AxFina gwarantuje zwiększenie efektywności, budowę silnych relacji z klientami, ochronę reputacji i znaczną oszczędność kosztów.
https://axfina.pl/

Raport Bitget Wallet ujawnia, że gry i podróże to główne obszary w których płacimy kryptowalutami

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.