Big Cake – historia lokalizacji idealnej
Lokalizacja każdego lokalu gastronomicznego ma ogromny wpływ na powodzenie biznesu. Zdarza się, że wizję wymarzonego miejsca ogranicza dobór optymalnej przestrzeni albo braki ofert w biurach nieruchomości czy zasobach mienia komunalnego. Fit Cake, największa polska sieć franczyzowa specjalizująca się w bezcukrowych deserach, ma nową propozycję dla swoich franczyzobiorców, którzy zmagają się z takimi właśnie problemami. To modułowy kontener, który może stanąć w dowolnym miejscu. Pierwszy taki koncept funkcjonuje w Kościanie, miejscowości w województwie wielkopolskim.
Otwarcie Fit Cake w Kościanie miało miejsce 15 kwietnia i przeszło najśmielsze oczekiwania właścicieli.
– Jesteśmy jedyną kawiarnią w naszym mieście, która oferuje desery fit, ale naprawdę nie spodziewaliśmy się tak dużego zainteresowania ofertą Fit Cake - mówi Beata Michalik, franczyzobiorczyni w Kościanie, która jako pierwsza w sieci zdecydowała się nie na wynajem czy dzierżawę, ale na stworzenie lokalu od podstaw.
Jak to się zaczęło?
Pani Beata od 25 lat pracuje w korporacji. Kilka lat temu zaczęła poszukiwać zupełnie innego pomysłu na siebie i na zarabianie pieniędzy.
– Zdrowym trybem życia i sposobem odżywiania interesowałam się od dawna. Uprawiam sport i uwielbiam słodycze, a dzień bez słodkiego jest dniem straconym. Szukając pomysłu na siebie trafiłam na franczyzę Fit Cake. Moim zdaniem był to najlepszy pomysł na gastronomiczny biznes w naszym mieście. Pomysł na biznes z jednej strony i realizacja marzeń o własnej kawiarni z drugiej strony. Umowę podpisałam już w 2019 roku, ale okoliczności nie sprzyjały, żeby się wtedy otwierać. Powiedziałam sobie: zrobię wszystko, żeby mieć lokal pod tym szyldem. Jednak największym wyzwaniem był brak odpowiedniego lokalu. Mogłam coś wynająć i włożyć gigantyczne pieniądze w remont czyjegoś lokalu, ale z pomocą właściciela sieci wymyśliliśmy całkowicie nowe rozwiązanie, jakim jest kontener – mówi Beata Michalik.
Kupiła ziemię obok swojego miejsca zamieszkania i tam wybudowała pięciomdułowy kontener o powierzchni 90 mkw. Znajduje się w nim pełne zaplecze gastronomiczne, stoliki dla klientów, jednym słowem jest to lokal niezależny z pełną produkcją i sprzedażą.
– Wybór odpowiedniej lokalizacji głównie w biznesie gastronomicznym decyduje o jego dochodowości, możliwościach rozwoju, a nawet klienteli. Nawet najlepszy koncept nie zagwarantuje zysków, jeżeli lokal usytuowany jest w miejscu niekorzystnym. Koncept w Kościanie całkowicie zmienia kierunek działania i rozwoju naszej marki oraz oferuje nową przestrzeń, gdy brakuje odpowiednich lokalizacji. Roboczo nazwałem ten projekt „Big Cake”, bo to całkowity przełom, tak jak było w przypadku pewnej kanapki w innej, światowej sieci restauracji – mówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake.
Nowe otwarcia na gastronomicznej mapie Polski
Franczyza Fit Cake sukcesywnie wprowadza szereg ułatwień dla potencjalnych franczyzobiorców. Są to na przykład: wakacje inwestycyjne, pozwalające rozpocząć parce nad uruchomieniem kawiarni z półrocznym nawet poślizgiem. Sieć umożliwia rozłożenie opłat franczyzowych na raty (na dwa lata) dotacje 30-100 tys pln , pomaga w negocjacji cen wynajmu lokalu, wreszcie, próg wejścia do sieci od 22 tys. zł. To wszystko sprawia, że zainteresowanie franczyzą Fit Cake nie słabnie, a rośnie. Większość inwestorów rozumie, że trzymanie teraz pieniędzy na koncie, jest słabą opcją.
Od początku 2023 roku otworzyły się już cztery nowe lokale. W Rzeszowie, co prawda cukiernia była, ale zmienił się jej właściciel, a wraz z nim rozszerzył się asortyment o desery, których do tej pory tam nie oferowano. Kolejne miejsca, gdzie mogą wybrać się miłośnicy bezcukrowych deserów to: Warszawa Praga Południe, Ostrołęka i wspomniany już Kościan.
– Fit Cake ma swoją dobrze sprofilowaną grupę odbiorców, ludzi, którzy postanowili prowadzić zdrowy tryb życia, zrezygnować z cukru, albo muszą stosować dietę z różnymi ograniczeniami i nawet w dobie kryzysu nie rezygnują z naszych produktów – mówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake. – Także system franczyzowy, jaki oferujemy, jest na tyle sprawny i opłacalny, że ludzie chcą otwierać nowe lokale w tej formule.
Już niebawem swoje podwoje dla klientów otworzą Fit Cake w Nowej Soli, Słubicach, Wieluniu, Warszawie na Wilanowie oraz dzielnicach Ursus i Targówek, a także w Katowicach . Lada moment pierwsza niecukiernia Fit Cake ruszy w Bukareszcie. W Rumunii w ciągu pięciu lat otworzy się minimum 20 lokali.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.