Komunikaty PR

Big Cake – historia lokalizacji idealnej

2023-04-20  |  01:00
Biuro prasowe

Lokalizacja każdego lokalu gastronomicznego ma ogromny wpływ na powodzenie biznesu. Zdarza się, że wizję wymarzonego miejsca ogranicza dobór optymalnej przestrzeni albo braki ofert w biurach nieruchomości czy zasobach mienia komunalnego. Fit Cake, największa polska sieć franczyzowa specjalizująca się w bezcukrowych deserach, ma nową propozycję dla swoich franczyzobiorców, którzy zmagają się z takimi właśnie problemami. To modułowy kontener, który może stanąć w dowolnym miejscu. Pierwszy taki koncept funkcjonuje w Kościanie, miejscowości w województwie wielkopolskim.


Otwarcie Fit Cake w Kościanie miało miejsce 15 kwietnia i przeszło najśmielsze oczekiwania właścicieli.


– Jesteśmy jedyną kawiarnią w naszym mieście, która oferuje desery fit, ale naprawdę nie spodziewaliśmy się tak dużego zainteresowania ofertą Fit Cake - mówi Beata Michalik, franczyzobiorczyni w Kościanie, która jako pierwsza w sieci zdecydowała się nie na wynajem czy dzierżawę, ale na stworzenie lokalu od podstaw.


 Jak to się zaczęło?


Pani Beata od 25 lat pracuje w korporacji. Kilka lat temu zaczęła poszukiwać zupełnie innego pomysłu na siebie i na zarabianie pieniędzy.


– Zdrowym trybem życia i sposobem odżywiania interesowałam się od dawna. Uprawiam sport i uwielbiam słodycze, a dzień bez słodkiego jest dniem straconym. Szukając pomysłu na siebie trafiłam na franczyzę Fit Cake. Moim zdaniem był to najlepszy pomysł na gastronomiczny biznes w naszym mieście. Pomysł na biznes z jednej strony i realizacja marzeń o własnej kawiarni z drugiej strony. Umowę podpisałam już w 2019 roku, ale okoliczności nie sprzyjały, żeby się wtedy otwierać. Powiedziałam sobie: zrobię wszystko, żeby mieć lokal pod tym szyldem. Jednak największym wyzwaniem był brak odpowiedniego lokalu. Mogłam coś wynająć i włożyć gigantyczne pieniądze w remont czyjegoś lokalu, ale z pomocą właściciela sieci wymyśliliśmy całkowicie nowe rozwiązanie, jakim jest kontener – mówi Beata Michalik.


Kupiła ziemię obok swojego miejsca zamieszkania i tam wybudowała pięciomdułowy kontener o powierzchni 90 mkw. Znajduje się w nim pełne zaplecze gastronomiczne, stoliki dla klientów, jednym słowem jest to lokal niezależny z pełną produkcją i sprzedażą.


– Wybór odpowiedniej lokalizacji głównie w biznesie gastronomicznym decyduje o jego dochodowości, możliwościach rozwoju, a nawet klienteli. Nawet najlepszy koncept nie zagwarantuje zysków, jeżeli lokal usytuowany jest w miejscu niekorzystnym. Koncept w Kościanie całkowicie zmienia kierunek działania i rozwoju naszej marki oraz oferuje nową przestrzeń, gdy brakuje odpowiednich lokalizacji. Roboczo nazwałem ten projekt „Big Cake”, bo to całkowity przełom, tak jak było w przypadku pewnej kanapki w innej, światowej sieci restauracji – mówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake.


Nowe otwarcia na gastronomicznej mapie Polski


Franczyza Fit Cake sukcesywnie wprowadza szereg ułatwień dla potencjalnych franczyzobiorców. Są to na przykład: wakacje inwestycyjne, pozwalające rozpocząć parce nad uruchomieniem kawiarni z półrocznym nawet poślizgiem. Sieć umożliwia rozłożenie opłat franczyzowych na raty (na dwa lata) dotacje 30-100 tys pln , pomaga w negocjacji cen wynajmu lokalu, wreszcie, próg wejścia do sieci od 22 tys. zł. To wszystko sprawia, że zainteresowanie franczyzą Fit Cake nie słabnie, a rośnie. Większość inwestorów rozumie, że trzymanie teraz pieniędzy na koncie, jest słabą opcją.


Od początku 2023 roku otworzyły się już cztery nowe lokale. W Rzeszowie, co prawda cukiernia była, ale zmienił się jej właściciel, a wraz z nim rozszerzył się asortyment o desery, których do tej pory tam nie oferowano. Kolejne miejsca, gdzie mogą wybrać się miłośnicy bezcukrowych deserów to: Warszawa Praga Południe, Ostrołęka i wspomniany już Kościan.


 – Fit Cake ma swoją dobrze sprofilowaną grupę odbiorców, ludzi, którzy postanowili prowadzić zdrowy tryb życia, zrezygnować z cukru, albo muszą stosować dietę z różnymi ograniczeniami i nawet w dobie kryzysu nie rezygnują z naszych produktów – mówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake. – Także system franczyzowy, jaki oferujemy, jest na tyle sprawny i opłacalny, że ludzie chcą otwierać nowe lokale w tej formule.


Już niebawem swoje podwoje dla klientów otworzą Fit Cake w Nowej Soli, Słubicach, Wieluniu, Warszawie na Wilanowie oraz dzielnicach Ursus i Targówek, a także w Katowicach . Lada moment pierwsza niecukiernia Fit Cake ruszy w Bukareszcie. W Rumunii w ciągu pięciu lat otworzy się minimum 20 lokali.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.