Fundusz Vinci Da Gama inwestuje 40 mln PLN w grupę Kodano.
Będąca jednym z liderów sprzedaży produktów optycznych w naszym kraju Grupa Kodano, pozyskała 40 milionów złotych od funduszu Vinci Da Gama, zarządzanego przez Vinci S.A. Polski producent i dystrybutor soczewek oraz oprawek okularowych posiada sieć sprzedaży detalicznej liczącą ponad 100 salonów optycznych własnych i franczyzowych, a od kilku lat mocno stawia na rozwój modelu e-commerce w regionie CEE. Pozyskany kapitał, zostanie wykorzystany na intensyfikację ekspansji na rynkach europejskich oraz rozwój laboratorium, w którym produkowane są soczewki okularowe.
Nie ulega wątpliwości, że problemy ze wzrokiem stają się coraz bardziej powszechne. Jak wskazuje WHO, ponad 2 miliardy osób na świecie zmaga się z zaburzeniami widzenia, a eksperci szacują, że liczba ta może wzrosnąć dwukrotnie w ciągu najbliższych 30 lat.
W konsekwencji zapotrzebowanie na produkty optyczne nieustannie rośnie, a jednym z liderów tego rynku w naszym kraju jest polska firma Kodano. Posiada ona sieć ponad stu salonów optycznych, którą nieustannie rozwija, także w modelu franczyzowym. Obchodząca w tym roku swoje 20-lecie spółka stawia na nowoczesne podejście i strategię omnichannel, która obejmuje największy sklep internetowy z soczewkami kontaktowymi i okularami w Polsce oraz sieć 100 rozmieszczonych w całym kraju soczewkomatów - maszyn vendingowych, zaopatrujących klientów w soczewki kontaktowe. Kodano prowadzące już sprzedaż internetową w Rumunii, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Litwie, planuje zintensyfikować swoje działania związane z ekspansją na europejskie rynki. Na realizację tego celu grupa pozyskała 40 milionów złotych od zarządzanego przez Vinci S.A. funduszu Vinci Da Gama.
"Pozyskane środki planujemy przeznaczyć na rozwój sieci salonów stacjonarnych na wybranych rynkach w regionie CEE, a także na rozszerzenie sprzedaży produktów w modelu e-commerce w krajach europejskich. Intensywnie pracujemy m.in. nad rozwojem laboratorium w którym produkujemy soczewki okularowe, co pozwoli nam poszerzyć ofertę grupy Kodano i zwiększyć marżowość.” – komentuje Mateusz Matula, CEO grupy Kodano. “Dodatkowo nieustannie rozbudowujemy naszą sieć franczyzobiorców, a także chcemy rozwijać nasze automatyczne punkty sprzedaży soczewek - soczewkomaty, które w połączeniu z aplikacją mobilną oferują klientom niemal natychmiastowy i wygodny dostęp do wybranych produktów.” - dodaje Mateusz Matula
Rynek okularów i soczewek jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów gospodarki, którego wartość w 2023 roku oszacowano na ponad 180 miliardów dolarów, a skumulowany roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 8,3% do 2030 roku. Dzięki pozyskanemu kapitałowi na ekspansję Kodano ma szansę stać się jednym z liderów tego rynku w Europie. Inwestycja opiewająca na kwotę 40 milionów złotych została zrealizowana przez fundusz powołany przez BGK i zarządzany przez Vinci S.A. - Vinci Da Gama, inwestujący kwoty w przedziale 10 - 90 mln złotych w przedsiębiorstwa w fazie ekspansji oraz dojrzałości, których plany rozwojowe związane są z ekspansją zagraniczną. “Inwestycja w grupę Kodano jest kontynuacją misji naszego funduszu wspierania krajowych przedsiębiorstw z międzynarodowymi ambicjami. Wierzymy, że doświadczenie jej zespołu i obrana strategia rozwoju marki, wraz z obserwowaną dynamiką rynkową, pozwolą Kodano w ciągu kilku lat stać się znaczącym graczem na europejskim rynku okularów i soczewek.” - komentuje Marcin Adamczyk, wiceprezes Vinci S.A.
Vinci S.A. zarządza także dwoma innymi funduszami - HiTech skupiającym się na wspieraniu innowacyjnych firm z sektora zaawansowanych technologii, a także IQ koncentrującym się na innowacyjnych projektach naukowo-badawczych.
Sezonowa Wyprzedaż w Toyota Financial Services
Kredyt konsolidacyjny – uporządkuj swoje wydatki i odbij się od finansowego dna
Technologie wspierające finansowanie innowacji w firmach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Decyzja Niemiec o wprowadzeniu kontroli granicznej w ogniu krytyki. Polscy europosłowie mówią o kryzysie strefy Schengen
Niemcy wprowadziły tymczasowe kontrole na wszystkich granicach lądowych, aby – jak zapowiedziały – spróbować powstrzymać nielegalną migrację. Przepisy dopuszczają takie kroki, ale w przypadku, gdy istnieje zagrożenie dla porządku publicznego lub bezpieczeństwa wewnętrznego. Jak podkreślają polscy europosłowie, takich przesłanek nie ma, a decyzja Niemiec to egoistyczne posunięcie, które narusza wszelkie zasady wspólnotowe.
Farmacja
Pracujący personel medyczny coraz mocniej odczuwa skutki braków kadrowych w ochronie zdrowia. Zmagają się z wypaleniem zawodowym i chcą odejść z zawodu
Polski system ochrony zdrowia mierzy się z narastającym problemem braków kadrowych. Jego skutki odczuwają też coraz bardziej przeciążeni i przepracowani lekarze, pielęgniarki, położne i pozostały personel medyczny. 50 proc. menedżerów i dyrektorów placówek medycznych wskazuje na coraz częstsze w tych grupach wypalenie zawodowe, przewlekły stres i brak work–life balance, a 33 proc. deklaruje, że z tego powodu personel medyczny coraz częściej decyduje się na odejście z zawodu – wynika z nowego raportu Philips „Future Health Index 2024”. Oprócz kształcenia nowych kadr rozwiązaniem może być także szersze wykorzystanie technologii.
Bankowość
Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
Zdaniem 88 proc. badanych Polaków dzieci powinny mieć własne pieniądze w postaci kieszonkowego – wynika z badania Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna „Zachowania finansowe rodziców wobec dzieci”. Dostęp do pieniędzy mają już kilkuletnie dzieci, które korzystają przy tym z bankowości mobilnej. Z badań prowadzonych na zlecenie ING wynika jednak, że spora grupa dzieci aktywnych w internecie padła już ofiarami przestępstw cybernetycznych polegających na kradzieży tożsamości czy pieniędzy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.