Fundusz Vinci Da Gama inwestuje 40 mln PLN w grupę Kodano.
Będąca jednym z liderów sprzedaży produktów optycznych w naszym kraju Grupa Kodano, pozyskała 40 milionów złotych od funduszu Vinci Da Gama, zarządzanego przez Vinci S.A. Polski producent i dystrybutor soczewek oraz oprawek okularowych posiada sieć sprzedaży detalicznej liczącą ponad 100 salonów optycznych własnych i franczyzowych, a od kilku lat mocno stawia na rozwój modelu e-commerce w regionie CEE. Pozyskany kapitał, zostanie wykorzystany na intensyfikację ekspansji na rynkach europejskich oraz rozwój laboratorium, w którym produkowane są soczewki okularowe.
Nie ulega wątpliwości, że problemy ze wzrokiem stają się coraz bardziej powszechne. Jak wskazuje WHO, ponad 2 miliardy osób na świecie zmaga się z zaburzeniami widzenia, a eksperci szacują, że liczba ta może wzrosnąć dwukrotnie w ciągu najbliższych 30 lat.
W konsekwencji zapotrzebowanie na produkty optyczne nieustannie rośnie, a jednym z liderów tego rynku w naszym kraju jest polska firma Kodano. Posiada ona sieć ponad stu salonów optycznych, którą nieustannie rozwija, także w modelu franczyzowym. Obchodząca w tym roku swoje 20-lecie spółka stawia na nowoczesne podejście i strategię omnichannel, która obejmuje największy sklep internetowy z soczewkami kontaktowymi i okularami w Polsce oraz sieć 100 rozmieszczonych w całym kraju soczewkomatów - maszyn vendingowych, zaopatrujących klientów w soczewki kontaktowe. Kodano prowadzące już sprzedaż internetową w Rumunii, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Litwie, planuje zintensyfikować swoje działania związane z ekspansją na europejskie rynki. Na realizację tego celu grupa pozyskała 40 milionów złotych od zarządzanego przez Vinci S.A. funduszu Vinci Da Gama.
"Pozyskane środki planujemy przeznaczyć na rozwój sieci salonów stacjonarnych na wybranych rynkach w regionie CEE, a także na rozszerzenie sprzedaży produktów w modelu e-commerce w krajach europejskich. Intensywnie pracujemy m.in. nad rozwojem laboratorium w którym produkujemy soczewki okularowe, co pozwoli nam poszerzyć ofertę grupy Kodano i zwiększyć marżowość.” – komentuje Mateusz Matula, CEO grupy Kodano. “Dodatkowo nieustannie rozbudowujemy naszą sieć franczyzobiorców, a także chcemy rozwijać nasze automatyczne punkty sprzedaży soczewek - soczewkomaty, które w połączeniu z aplikacją mobilną oferują klientom niemal natychmiastowy i wygodny dostęp do wybranych produktów.” - dodaje Mateusz Matula
Rynek okularów i soczewek jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów gospodarki, którego wartość w 2023 roku oszacowano na ponad 180 miliardów dolarów, a skumulowany roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 8,3% do 2030 roku. Dzięki pozyskanemu kapitałowi na ekspansję Kodano ma szansę stać się jednym z liderów tego rynku w Europie. Inwestycja opiewająca na kwotę 40 milionów złotych została zrealizowana przez fundusz powołany przez BGK i zarządzany przez Vinci S.A. - Vinci Da Gama, inwestujący kwoty w przedziale 10 - 90 mln złotych w przedsiębiorstwa w fazie ekspansji oraz dojrzałości, których plany rozwojowe związane są z ekspansją zagraniczną. “Inwestycja w grupę Kodano jest kontynuacją misji naszego funduszu wspierania krajowych przedsiębiorstw z międzynarodowymi ambicjami. Wierzymy, że doświadczenie jej zespołu i obrana strategia rozwoju marki, wraz z obserwowaną dynamiką rynkową, pozwolą Kodano w ciągu kilku lat stać się znaczącym graczem na europejskim rynku okularów i soczewek.” - komentuje Marcin Adamczyk, wiceprezes Vinci S.A.
Vinci S.A. zarządza także dwoma innymi funduszami - HiTech skupiającym się na wspieraniu innowacyjnych firm z sektora zaawansowanych technologii, a także IQ koncentrującym się na innowacyjnych projektach naukowo-badawczych.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.