Fundusz Vinci Da Gama inwestuje 40 mln PLN w grupę Kodano.
Będąca jednym z liderów sprzedaży produktów optycznych w naszym kraju Grupa Kodano, pozyskała 40 milionów złotych od funduszu Vinci Da Gama, zarządzanego przez Vinci S.A. Polski producent i dystrybutor soczewek oraz oprawek okularowych posiada sieć sprzedaży detalicznej liczącą ponad 100 salonów optycznych własnych i franczyzowych, a od kilku lat mocno stawia na rozwój modelu e-commerce w regionie CEE. Pozyskany kapitał, zostanie wykorzystany na intensyfikację ekspansji na rynkach europejskich oraz rozwój laboratorium, w którym produkowane są soczewki okularowe.
Nie ulega wątpliwości, że problemy ze wzrokiem stają się coraz bardziej powszechne. Jak wskazuje WHO, ponad 2 miliardy osób na świecie zmaga się z zaburzeniami widzenia, a eksperci szacują, że liczba ta może wzrosnąć dwukrotnie w ciągu najbliższych 30 lat.
W konsekwencji zapotrzebowanie na produkty optyczne nieustannie rośnie, a jednym z liderów tego rynku w naszym kraju jest polska firma Kodano. Posiada ona sieć ponad stu salonów optycznych, którą nieustannie rozwija, także w modelu franczyzowym. Obchodząca w tym roku swoje 20-lecie spółka stawia na nowoczesne podejście i strategię omnichannel, która obejmuje największy sklep internetowy z soczewkami kontaktowymi i okularami w Polsce oraz sieć 100 rozmieszczonych w całym kraju soczewkomatów - maszyn vendingowych, zaopatrujących klientów w soczewki kontaktowe. Kodano prowadzące już sprzedaż internetową w Rumunii, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Litwie, planuje zintensyfikować swoje działania związane z ekspansją na europejskie rynki. Na realizację tego celu grupa pozyskała 40 milionów złotych od zarządzanego przez Vinci S.A. funduszu Vinci Da Gama.
"Pozyskane środki planujemy przeznaczyć na rozwój sieci salonów stacjonarnych na wybranych rynkach w regionie CEE, a także na rozszerzenie sprzedaży produktów w modelu e-commerce w krajach europejskich. Intensywnie pracujemy m.in. nad rozwojem laboratorium w którym produkujemy soczewki okularowe, co pozwoli nam poszerzyć ofertę grupy Kodano i zwiększyć marżowość.” – komentuje Mateusz Matula, CEO grupy Kodano. “Dodatkowo nieustannie rozbudowujemy naszą sieć franczyzobiorców, a także chcemy rozwijać nasze automatyczne punkty sprzedaży soczewek - soczewkomaty, które w połączeniu z aplikacją mobilną oferują klientom niemal natychmiastowy i wygodny dostęp do wybranych produktów.” - dodaje Mateusz Matula
Rynek okularów i soczewek jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów gospodarki, którego wartość w 2023 roku oszacowano na ponad 180 miliardów dolarów, a skumulowany roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 8,3% do 2030 roku. Dzięki pozyskanemu kapitałowi na ekspansję Kodano ma szansę stać się jednym z liderów tego rynku w Europie. Inwestycja opiewająca na kwotę 40 milionów złotych została zrealizowana przez fundusz powołany przez BGK i zarządzany przez Vinci S.A. - Vinci Da Gama, inwestujący kwoty w przedziale 10 - 90 mln złotych w przedsiębiorstwa w fazie ekspansji oraz dojrzałości, których plany rozwojowe związane są z ekspansją zagraniczną. “Inwestycja w grupę Kodano jest kontynuacją misji naszego funduszu wspierania krajowych przedsiębiorstw z międzynarodowymi ambicjami. Wierzymy, że doświadczenie jej zespołu i obrana strategia rozwoju marki, wraz z obserwowaną dynamiką rynkową, pozwolą Kodano w ciągu kilku lat stać się znaczącym graczem na europejskim rynku okularów i soczewek.” - komentuje Marcin Adamczyk, wiceprezes Vinci S.A.
Vinci S.A. zarządza także dwoma innymi funduszami - HiTech skupiającym się na wspieraniu innowacyjnych firm z sektora zaawansowanych technologii, a także IQ koncentrującym się na innowacyjnych projektach naukowo-badawczych.

Raport Bitget Wallet ujawnia, że gry i podróże to główne obszary w których płacimy kryptowalutami

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.