Gdańsk stolicą triathlonu po raz czwarty
All Hands Agency
brak
brak brak
franek|allhands.agency| |franek|allhands.agency
+48 795121427
https://allhands.agency/
Od 14 do 16 czerwca 2024 r. w Gdańsku odbędą się jedne z najatrakcyjniejszych zawodów triathlonowych w Europie – LOTTO Challenge Gdańsk powered by PGE. Zarówno zawodowe sportsmenki i sportowcy oraz zawodniczki i zawodnicy uprawiający triathlon amatorsko będą mieli do wyboru start na dystansie sprinterskim, olimpijskim oraz najbardziej prestiżowym, zaliczanym do cyklu Challenge Family, dystansie średnim. (1,9 km pływania/90 km jazdy rowerem /21 km biegu). W ramach wydarzenia odbędą się także zawody dla dzieci Trefl Aquathlon Gdańsk oraz charytatywny bieg rekreacyjny dla kobiet Challenge Women by Brooks.
– Zawodnicy i zawodniczki mogą rejestrować się na zawody do 9 czerwca. W tym roku po raz pierwszy w historii przekroczyliśmy próg tysiąca uczestników i uczestniczek. To najlepsze potwierdzenie, że dbałość o najwyższe standardy organizacji zawodów i zapewnienie przyjaznej, rodzinnej atmosfery podczas imprezy przynosi efekty – mówi dyrektor LOTTO Challenge Gdańsk powered by PGE, Adam Greczyło.
Triathlon staje się w Polsce coraz popularniejszy, choć jest to aktywność fizyczna wymagająca wszechstronności łączącej szybkie pływanie, jazdę na rowerze oraz bieg. Daje olbrzymią satysfakcję i jest dość prosty technicznie – każdy odpowiednio przygotowany pod względem wydolnościowym może rozpocząć w dowolnym momencie przygodę z tym sportem.
– Nasze zawody to jedno z najważniejszych wydarzeń w triathlonowym kalendarzu. Potwierdzeniem tego są liczne wyróżnienia, które dostajemy. W całym cyklu Challenge Family nasza impreza została w 2021 r. nagrodzona tytułem Race of The Year, a w 2022 za najlepszą uznano naszą strefę finiszera. W ubiegłym roku zostaliśmy za to nominowani do nagród Challenge Family Awards aż w 7 kategoriach – najlepsza trasa pływacka, najlepsza miejscówka, najlepsza strefa mety, najlepsza strefa finiszera, najbardziej ekologiczna impreza, impreza roku oraz najlepsi kibice – dodaje Greczyło.
Wskocz do morza i bądź pierwszy na molo
Zawody w Gdańsku od pierwszej edycji w 2021 r. są doskonale oceniane zarówno przez zawodników, jak i kibiców. Atutem imprezy jest niezwykle malownicza trasa – triathloniści i triathlonistki rozpoczną zmagania od wyścigu pływackiego w Bałtyku, wokół mola w Brzeźnie, a następnie będą ścigać się na niedostępnej na co dzień dla kolarzy i kolarek trasie w tunelu pod Martwą Wisłą oraz obok imponującego stadionu piłkarskiego Polsat Plus Arena Gdańsk. Ostatni etap biegowy prowadzi przez Park Reagana tuż obok plaży, z finiszem na gdańskim molo.
Między innymi dlatego w gdańskiej imprezie chętnie uczestniczą też aktorki i aktorzy, dziennikarki i dziennikarze, czy sportowcy kojarzeni z innymi dyscyplinami sportowymi. W tym roku na starcie zobaczymy m.in.: aktorkę Joannę Moro, prezenterkę pogody Karolinę Filipkowską, dziennikarkę Karolinę Berezę, a także byłych lekkoatletów – halowego mistrza świata w 7-boju Sebastiana Chmarę oraz Marka Plawgo, wciąż aktualnego rekordzistę Polski w biegu na 400 m przez płotki.
Każdy znajdzie coś dla siebie
LOTTO Challenge Gdańsk powered by PGE rozpocznie się już w piątek, 14 czerwca zawodami Trefl Aquathlon Gdańsk, w których dzieci i młodzież w wieku 7 - 17 lat rywalizować będą na dystansach pływackich i biegowych dostosowanych do swojego wieku.
W weekend od godziny 8.00 rano zaplanowano rywalizację na trzech dystansach. W sobotę, 16 czerwca zawodnicy i zawodniczki mogli wybierać pomiędzy sprintem (0,75 km pływania/20 km jazdy rowerem/5 km biegu), a dystansem olimpijskim (1,5 km/40 km/10 km). Z kolei w niedzielę odbędą się zawody na dystansie średnim, zwanym “połówką”, ponieważ rywalizacja odbywa się na połowie długości pełnego dystansu (3,8 km pływania, 180 km jazdy rowerem i bieg maratoński). Na obu dłuższych trasach rywalizować będą także trzyosobowe sztafety, w których każdy zawodnik i zawodniczka startować będą w jednej z triathlonowych dyscyplin.
Biegnące kobiety wesprą hospicjum
W tym roku po raz kolejny odbędzie się rekreacyjny, 5-kilometrowy bieg charytatywny Challenge Women by Brooks. Oprócz popularyzacji aktywnego spędzania wolnego czasu wśród kobiet ma on na celu także wsparcie Pomorskiego Hospicjum dla Dzieci w Gdańsku, któremu organizatorzy przekażą całość opłat startowych. Na pierwszych 100 zapisanych i opłaconych uczestniczek czekają pamiątkowe koszulki. Trzy pierwsze na mecie zawodniczki otrzymają vouchery na sprzęt sportowy od marki Brooks Running.
Ambasadorem i ambasadorką biegu są słynny trener i twórca sukcesów żeńskiej sztafety 4×400 metrów Aleksander Matusiński oraz jedna z jego najbardziej utytułowanych zawodniczek, mistrzyni olimpijska w sztafecie mieszanej 4×400 metrów oraz wicemistrzyni olimpijska i świata w sztafecie 4×400 metrów Małgorzata Hołub-Kowalik.
– Najlepszym potwierdzeniem jakości i uznania dla imprezy są jej partnerzy. Marka LOTTO jest z nami od pierwszej edycji. W tym roku dołączyły do nas tak uznane marki, jak PGE Polska Grupa Energetyczna, producent samochodów elektrycznych TESLA i biuro podróży ITAKA, które ufunduje bony dla zawodników i zawodniczek nagradzanych w kategoriach wiekowych – dodaje Greczyło.
Więcej informacji o wydarzeniu na stronie www.challenge-poland.com oraz na www.facebook.com/challengegdansk

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.