Glovo z najszerszą ofertą restauracyjno-handlową w Polsce
W ciągu ostatniego roku Glovo odnotowało skokowy – 40% – wzrost liczby aktywnych partnerów z branży gastronomicznej i handlowej, stając się tym samym aplikacją z najszerszym wyborem sklepów i restauracji w Polsce. Już co czwarta restauracja w kraju jest dostępna w aplikacji Glovo.
W zeszłym roku postawiliśmy na intensywne wsparcie lokalnych przedsiębiorstw oraz dalszą ekspansję naszego zasięgu, co przełożyło się na dynamiczny wzrost naszego biznesu. Na ten moment mamy ponad 14 000 aktywnych partnerów, co oznacza, że jesteśmy w Polsce platformą z największym wyborem restauracji i sklepów. Szybko zwiększamy nasz udział rynkowy i jestem pewien, że już niedługo Glovo będzie numerem jeden także pod względem liczby realizowanych dostaw – mówi Carlos A. Silvan, General Manager Glovo Polska. – Dzisiaj w Polsce działa zarówno część biznesowa, jak i technologiczna Glovo, czyli drugi po Hiszpanii największy hub, gdzie rozwijamy i wdrażamy technologie dla wszystkich 25 krajów, w których działamy – dodaje.
Glovo podwoiło również dwa inne kluczowe parametry. Po pierwsze zasięg dotarcia – usługi dostępne są już w 200 miastach w całej Polsce, co oznacza dostęp do aplikacji dla 50% mieszkańców kraju i 80% populacji miejskiej. Po drugie, ofertę sklepów - zwiększając liczbę kategorii dostępnych w Glovo. Teraz, poprzez aplikację można zamawiać m.in. kwiaty, zakupy spożywcze, elementy wyposażenia wnętrz, lody, wyroby cukiernicze, artykuły biurowe czy nawet ubrania.
W 2023 kontynuujemy ekspansję na polskim rynku, kładąc silny nacisk na dalszy rozwój oferty w naszej aplikacji oraz – niezmiennie – podnoszenie poziomu usług zarówno dla użytkowników, partnerów, jak i kurierów. Cały czas pozyskujemy nowych partnerów - zarówno restauracje, jak i sklepy czy sieci handlowe z różnych kategorii, oferując im dodatkowy kanał sprzedaży i źródło przychodu – uzupełnia Carlos A. Silvan.

Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dalsze prace nad uproszczeniami we wspólnej polityce rolnej. Celem jest ich wejście w życie w styczniu 2026 roku
Przed przerwą wakacyjną w Parlamencie Europejskim rozpoczęły się prace nad ogłoszonym w maju kolejnym Omnibusem – pakietem uproszczeń istotnym z punktu widzenia rolników. Chodzi m.in. o uproszczenie pewnych obowiązków w sprawozdawczości, ułatwienia dla drobnych rolników czy ograniczenie kontroli. Zdaniem europosłanki PO propozycje KE to przykład wsłuchiwania się w postulaty rolników, co jest potrzebne także przy kształtowaniu wspólnej polityki rolnej.
Finanse
Zdecydowane odbicie w liczbie ofert pracy dla programistów. Wynagrodzenia rosną, ale nie wrócą na dotychczasowe poziomy

Po 2,5 roku perturbacji na rynek pracy w branży IT wracają wzrosty. Jak wynika z danych JustJoin.IT, w I połowie tego roku na tym portalu odnotowano blisko 70-proc. wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do sytuacji sprzed roku. W górę idą także płace, chociaż eksperci wskazują, że dynamika nie jest tak wysoka jak kilka lat temu. Wciąż trudności ze znalezieniem pracy mają pracownicy dopiero zaczynający karierę w branży.
Konsument
Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach

Ostatnie badania wskazują na pewną poprawę w świadomości ekonomicznej Polaków, zwłaszcza na temat konieczności oszczędzania. Jednak w zakresie inwestowania i dostępnych do tego narzędzi oraz systemu podatkowego wciąż są poważne deficyty w wiedzy. Polacy mają świadomość, że podnoszenie swoich kompetencji pozytywnie wpłynie na ich budżety domowe, ale mało się mówi o tym, że od tego zależy też przyszły dobrobyt kraju. Dlatego też edukacja finansowa i ekonomiczna powinna się wkrótce stać elementem nauczania na jak najwcześniejszym etapie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.