GoldenPeaks Capital i Reckitt podpisały 10-letnią umowę dostawy energii w Polsce
GoldenPeaks Capital i Reckitt podpisały 10-letnią umowę dostawy energii w Polsce, promując dalszą dekarbonizację krajowej sieci energetycznej i pomagając Reckitt w osiąganiu jej zielonych celów.
GoldenPeaks Capital, jeden z najszybciej rozwijających się niezależnych producentów energii w Europie Wschodniej, kontynuuje swoją misję wspierania korporacji w ich działaniach na rzecz redukcji emisji dwutlenku węgla. Umowa dostawy energii stanowi kolejne długoterminowe partnerstwo ogłoszone przez GoldenPeaks Capital od początku 2024 roku.
GoldenPeaks Capital dostarczy firmie Reckitt 20 gigawatogodzin bezemisyjnej energii elektrycznej rocznie, przyczyniając się do realizacji celu firmy, jakim jest zasilanie jej działalności w 100% energią odnawialną do 2030 roku. Roczna ilość zielonej energii wprowadzonej w wyniku PPA odpowiada zasileniu elektrycznego pojazdu ruszającego w podróż dookoła równika ponad 2 700 razy, a oszczędność emisji dwutlenku węgla równa się rocznej absorpcji CO2 przez około 700 000 dojrzałych drzew.
Adriano Agosti, założyciel i prezes GoldenPeaks Capital, mówi: „Jesteśmy dumni ze współpracy z Reckitt, liderem w dziedzinie zdrowia, higieny i żywienia konsumentów, mającym ponad 200-letnią historię, i przyczynienia się do jego długoterminowego celu osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych”.

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.