Goodyear ponownie zbada podejście flot transportowych do zrównoważonego rozwoju
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Ruszyła czwarta edycja badania Goodyear Sustainable Reality Survey, którego celem jest ocena działań europejskich flot na rzecz zrównoważonego transportu. Tegoroczna ankieta zawiera podobny zestaw pytań jak w poprzednich latach, co pozwala Goodyearowi monitorować zmiany w postawie branży na przestrzeni czasu. Badanie Sustainable Reality Survey będzie otwarte do 21 lipca – Goodyear jak co roku zaprasza floty do udziału w niej, a za każdy wypełnioną ankietę podziękuje sadząc drzewo we współpracy z organizacją non-profit TreeNation.
"Cieszymy się, że możemy po raz kolejny zaprosić floty z całej Europy do udziału w ankiecie Sustainable Reality Survey i za jej pośrednictwem zajrzeć głębiej do ich świata, zyskując unikalny wgląd w ich codzienne decyzje. Tegoroczna edycja może znów dostarczyć cennych danych na temat postępów, możliwości i wyzwań na drodze do bardziej zrównoważonej mobilności” - mówi Maciej Szymański, dyrektor marketingu Goodyear w segmencie opon użytkowych w Europie.
Ankieta weryfikuje podejście flot do zrównoważonego rozwoju w różnych kontekstach. Począwszy od zrozumienia najnowszych przepisów środowiskowych, poprzez sformalizowanie celów i miar zrównoważonego rozwoju, aż po zastosowanie nowych rozwiązań i technologii. Badanie pozwala również na identyfikację wyzwań związanych z wdrożeniem zrównoważonych środków oraz korzyści z podejmowanych działań. Tegoroczny kwestionariusz został dodatkowo rozbudowany o nowe pytanie weryfikujące, czy zrównoważony rozwój odbywa się kosztem wydajności flot oraz czy wymaga od nich kompromisów.
Badanie Sustainable Reality Survey 2024 zostanie zwieńczone kompleksowym raportem, zawierającym szczegółowe analizy trendów zrównoważonego rozwoju w branży. Może on stanowić punkt odniesienia dla operatorów flot, umożliwiając im porównanie własnych praktyk ze standardami branżowymi. Ponadto, raport ten pozwala na identyfikację najlepszych praktyk, zrozumienie pojawiających się wyzwań oraz odkrywanie innowacyjnych rozwiązań, które mogą zwiększyć zarówno skuteczność osiągania celów zrównoważonego rozwoju, jak i wydajność operacyjną flot.
Branża transportowa na fali zrównoważonego rozwoju
Ubiegłoroczne badanie wykazało, że europejskie floty przywiązują coraz większą uwagę do zrównoważonego rozwoju. Znacząca większość ankietowanych uznała zrównoważony rozwój za "ważny" lub "bardzo ważny", a jedna trzecia flot traktuje go jako podstawową wartość korporacyjną. Badanie pokazało również, że zrównoważone działania są coraz częściej postrzegane jako element strategii oszczędności, przy czym 39% flot potwierdziło redukcję kosztów operacyjnych dzięki zrównoważonym praktykom. Większe floty, zwłaszcza te liczące ponad 500 pojazdów, udowodniły swoją wiodącą rolę w definiowaniu i wdrażaniu celów zrównoważonego rozwoju, a 75% z nich podjęło już konkretne działania w tym zakresie. Paliwooszczędne opony są wskazywane jako najpopularniejsze narzędzie w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju, przy czym 56% flot stosuje je w celu zwiększenia wydajności i zmniejszenia wpływu na środowisko. Wyniki te potwierdzają rosnące zaangażowanie branży w integrację zrównoważonych praktyk przy jednoczesnym utrzymaniu wydajności operacyjnej.
Ankieta jest dostępna pod linkiem https://www.sustainablerealitysurvey.eu/. Podobnie jak w poprzednich latach, Goodyear nagrodzi każdy oddany głos w ankiecie sadząc drzewo. Od 2021 r. producent przyczynił się do posadzenia ponad 7000 drzew w ramach programów ponownego zalesiania prowadzonych przez organizację Tree-Nation.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.