Goodyear ponownie zbada podejście flot transportowych do zrównoważonego rozwoju
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Ruszyła czwarta edycja badania Goodyear Sustainable Reality Survey, którego celem jest ocena działań europejskich flot na rzecz zrównoważonego transportu. Tegoroczna ankieta zawiera podobny zestaw pytań jak w poprzednich latach, co pozwala Goodyearowi monitorować zmiany w postawie branży na przestrzeni czasu. Badanie Sustainable Reality Survey będzie otwarte do 21 lipca – Goodyear jak co roku zaprasza floty do udziału w niej, a za każdy wypełnioną ankietę podziękuje sadząc drzewo we współpracy z organizacją non-profit TreeNation.
"Cieszymy się, że możemy po raz kolejny zaprosić floty z całej Europy do udziału w ankiecie Sustainable Reality Survey i za jej pośrednictwem zajrzeć głębiej do ich świata, zyskując unikalny wgląd w ich codzienne decyzje. Tegoroczna edycja może znów dostarczyć cennych danych na temat postępów, możliwości i wyzwań na drodze do bardziej zrównoważonej mobilności” - mówi Maciej Szymański, dyrektor marketingu Goodyear w segmencie opon użytkowych w Europie.
Ankieta weryfikuje podejście flot do zrównoważonego rozwoju w różnych kontekstach. Począwszy od zrozumienia najnowszych przepisów środowiskowych, poprzez sformalizowanie celów i miar zrównoważonego rozwoju, aż po zastosowanie nowych rozwiązań i technologii. Badanie pozwala również na identyfikację wyzwań związanych z wdrożeniem zrównoważonych środków oraz korzyści z podejmowanych działań. Tegoroczny kwestionariusz został dodatkowo rozbudowany o nowe pytanie weryfikujące, czy zrównoważony rozwój odbywa się kosztem wydajności flot oraz czy wymaga od nich kompromisów.
Badanie Sustainable Reality Survey 2024 zostanie zwieńczone kompleksowym raportem, zawierającym szczegółowe analizy trendów zrównoważonego rozwoju w branży. Może on stanowić punkt odniesienia dla operatorów flot, umożliwiając im porównanie własnych praktyk ze standardami branżowymi. Ponadto, raport ten pozwala na identyfikację najlepszych praktyk, zrozumienie pojawiających się wyzwań oraz odkrywanie innowacyjnych rozwiązań, które mogą zwiększyć zarówno skuteczność osiągania celów zrównoważonego rozwoju, jak i wydajność operacyjną flot.
Branża transportowa na fali zrównoważonego rozwoju
Ubiegłoroczne badanie wykazało, że europejskie floty przywiązują coraz większą uwagę do zrównoważonego rozwoju. Znacząca większość ankietowanych uznała zrównoważony rozwój za "ważny" lub "bardzo ważny", a jedna trzecia flot traktuje go jako podstawową wartość korporacyjną. Badanie pokazało również, że zrównoważone działania są coraz częściej postrzegane jako element strategii oszczędności, przy czym 39% flot potwierdziło redukcję kosztów operacyjnych dzięki zrównoważonym praktykom. Większe floty, zwłaszcza te liczące ponad 500 pojazdów, udowodniły swoją wiodącą rolę w definiowaniu i wdrażaniu celów zrównoważonego rozwoju, a 75% z nich podjęło już konkretne działania w tym zakresie. Paliwooszczędne opony są wskazywane jako najpopularniejsze narzędzie w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju, przy czym 56% flot stosuje je w celu zwiększenia wydajności i zmniejszenia wpływu na środowisko. Wyniki te potwierdzają rosnące zaangażowanie branży w integrację zrównoważonych praktyk przy jednoczesnym utrzymaniu wydajności operacyjnej.
Ankieta jest dostępna pod linkiem https://www.sustainablerealitysurvey.eu/. Podobnie jak w poprzednich latach, Goodyear nagrodzi każdy oddany głos w ankiecie sadząc drzewo. Od 2021 r. producent przyczynił się do posadzenia ponad 7000 drzew w ramach programów ponownego zalesiania prowadzonych przez organizację Tree-Nation.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.