Goodyear zamierza rozwijać krajowe źródła kauczuku naturalnego
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear współpracuje z Departamentem Obrony, Laboratorium Badawczym Sił Powietrznych, BioMADE i Farmed Materials, aby przyspieszyć komercjalizację kauczuku naturalnego pozyskiwanego z mniszka lekarskiego.
Akron, Ohio, 12 kwietnia 2022 r. – Firmy Goodyear Tire & Rubber Company i Farmed Materials z Ohio będą współdziałały nad stworzeniem krajowego źródła kauczuku naturalnego z określonego gatunku mniszka lekarskiego. Prace będą prowadzone w ramach wieloletniego, wielomilionowego programu, wspieranego przez Departament Obrony USA (DoD), Laboratorium Badawcze Sił Powietrznych (AFRL) oraz BioMADE.
Kauczuk naturalny został sklasyfikowany jako surowiec strategiczny, który stanowi kluczowy składnik opon wojskowych, lotniczych i ciężarowych. Obecnie ponad 90% światowego kauczuku naturalnego wytwarza się z lateksu pochodzącego z drzew kauczukowych, a jego głównym źródłem są tropikalne obszary poza USA.
Program będzie bazował na badaniach, w ramach których przeanalizowano już ponad 2500 gatunków roślin, ale znaleziono tylko kilka o właściwościach nadających się do zastosowania w oponach. Mniszek kok-sagiz (Taraxacum kok-saghyz), znany pod nazwą TK, okazał się cenną alternatywą dla kauczukowca naturalnego.
W programach pilotażowych Farmed Materials dotyczących TK materiały hodowlane przyniosły pierwsze pozytywne rezultaty, dając duże zbiory, które wymagają dodatkowych nasadzeń i finansowania.
„Światowy popyt na kauczuk naturalny stale rośnie i pozostaje on kluczowym surowcem dla przemysłu oponiarskiego” - wyjaśnił Chris Helsel, wiceprezes Goodyear ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii. „To bardzo ważny moment na rozwinięcie krajowego źródła kauczuku naturalnego, co może pomóc złagodzić przyszłe wyzwania związane z łańcuchem dostaw”.
„To partnerstwo świadczy o zdolności BioMADE do łączenia firm różnej wielkości w celu rozwiązywania najważniejszych problemów” powiedziała Melanie Tomczak, Dyrektor ds. Technologii w BioMADE. „Jesteśmy podekscytowani projektem, który daje duże nadzieje na rozwój krajowej produkcji kauczuku i pokazuje, jak produkcja bioprzemysłowa może pomóc w zabezpieczeniu krajowego łańcucha dostaw”.
Podczas gdy drzewa kauczukowe potrzebują zazwyczaj siedmiu lat, aby wytworzyć lateks niezbędny do produkcji kauczuku, mniszek lekarski można zbierać co sześć miesięcy. Mniszek TK jest także odporniejszy i może rosnąć w bardziej umiarkowanym klimacie, np. w Ohio.
Wspierana przez Departament Obrony Narodowej współpraca firm Goodyear, BioMADE i Farmed Materials przyspieszy komercjalizację TK, która rozpocznie się wiosną 2022 r. od zasadzenia i zebrania nasion TK w stanie Ohio. Wyprodukowany kauczuk naturalny zostanie użyty do produkcji opon do samolotów wojskowych, które Goodyear zbuduje i przetestuje w rygorystycznych warunkach we współpracy z AFRL w bazie sił powietrznych Wright-Patterson w Dayton w stanie Ohio.
Jeśli dodatkowe testy przyniosą obiecujące wyniki, Goodyear widzi potencjał do zastosowania gumy pochodzącej z mniszka TK we wszystkich rodzajach opon.
Goodyear
Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Zatrudnia około 72 000 osób i wytwarza swoje produkty w 57 zakładach w 23 krajach świata. Jej dwa ośrodki innowacyjności w Akron w stanie Ohio i w Colmar-Berg w Luksemburgu dążą do opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług, które wyznaczają standardy technologiczne i eksploatacyjne dla całej branży. Więcej informacji o firmie Goodyear i jej produktach można znaleźć na stronie.
BioMADE
BioMADE jest jednym z dziewięciu Instytutów Innowacji Produkcyjnych sponsorowanych przez Departament Obrony, które przewidują i wypełniają luki w możliwościach produkcyjnych w celu realizacji niedrogich, terminowych i mało ryzykownych systemów obronnych. Poprzez finansowanie, działania i zaangażowanie, BioMADE wspiera rozwój technologii bioprzemysłowych, aby wzmocnić amerykańską konkurencyjność, stworzyć bardziej wytrzymały, odporny i oparty na biologii łańcuch dostaw oraz pomóc USA stać się krajem w znacznym stopniu samowystarczalnym. Poprzez współpracę ze szkołami K-12, publicznymi szkołami pomaturalnymi, uniwersytetami i organizacjami rozwoju zawodowego, BioMADE buduje również zróżnicowaną i konkurencyjną na świecie kadrę STEM, aby przygotować pracowników do wejścia na rynek pracy. Więcej informacji na stronie www.biomade.org.
Farmed Materials
Farmed Materials opracowuje i komercjalizuje polimery pochodzenia rolniczego o wysokiej wydajności i zrównoważonym charakterze. Firma Farmed Materials, założona w 2016 roku w Cincinnati w stanie Ohio, łączy sprawdzonych liderów w dziedzinie rolnictwa, polimerów i badań. Wspiera tworzenie, komercjalizację, wzrost i skalowanie nagradzanych firm zajmujących się zaawansowanymi materiałami. Zespół z powodzeniem realizuje wszystkie etapy produkcji rolniczej, od wytworzenia nasion po ekstrakcję kauczuku i jego testowanie, z największego areału TK uprawianego od czasów II wojny światowej. Skontaktuj się z Farmed Materials pod adresem: info@farmedmaterials.com.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.