DS Smith zastąpiło już 170 mln plastikowych opakowań
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
DS Smith, wiodący dostawca przyjaznych środowisku opakowań, zapowiedział właśnie intensywniejsze działania w zakresie zastępowania plastiku bardziej przyjaznymi środowisku rozwiązaniami. Firma informuje, że od czasu wprowadzenia w ubiegłym roku Strategii Zrównoważonego Rozwoju „Na Teraz. I na Przyszłość” zastąpiła 170 milionów sztuk problematycznych tworzyw sztucznych swoimi rozwiązaniami z tektury, przeznaczonymi dla supermarketów i sprzedawców internetowych na całym świecie.
Oznacza to średnio ponad 2 miliony sztuk plastiku jednorazowego użytku tygodniowo z opakowań i standów POS swoich klientów – czyli 12 000 sztuk na godzinę1 – zwiększając możliwości recyklingu opakowań swoich klientów i zmniejszając wpływ na środowisko.
– Współpracujemy z naszymi klientami, aby do 2025 roku zastąpić ponad miliard sztuk problematycznego plastiku opakowaniami z tektury falistej, w pełni nadającymi się do recyklingu. Konsumenci coraz częściej domagają się mniejszej ilości odpadów z ich produktów, a my przyjmujemy ten program zmian, aby chronić planetę i tworzyć lepszą przyszłość – mówi Marta Jędrzejczak, marketing manager w DS Smith Packaging Polska.
Polska ma za zadanie zaimplementować do swojego porządku prawnego nowe przepisy dotyczące Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP). Wynika to z dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2018/851 z 30 maja 2018 r., która zobowiązuje kraje Unii Europejskiej do osiągnięcia do 2035 roku 65 proc. poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych. Celem zaktualizowanych przepisów ma być zmniejszenie ilości wytwarzanych odpadów ogólnie i na mieszkańca, zapewnienie wysokiej jakości recyklingu oraz wykorzystanie poddanych recyklingowi odpadów jako ważnego źródła surowców.
Ustawa dotycząca ROP będzie miała realny wpływ na funkcjonowanie całego rynku gospodarowania odpadami w Polsce. Producenci, zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, wezmą odpowiedzialność za cały cykl życia opakowań. W praktyce producenci – w ramach ROP – będą ponosić specjalną opłatę opakowaniową, która ma trafiać do gmin i pokrywać zbieranie i przetwarzanie odpadów opakowaniowych.
Na tę chwilę, zdaniem polskich przedsiębiorców, Polska mało skutecznie radzi sobie ze zbiórką i recyklingiem odpadów. Zauważalny jest brak efektywnego systemu zbierania, segregacji i przetwarzania odpadów z tworzyw sztucznych.
Odpowiedzią na tę sytuację może być fakt, że DS Smith stworzył już ponad 1000 rozwiązań opakowaniowych opartych w całości na materiałach nadających się do recyklingu dla setek tysięcy produktów zarówno dla detalistów tradycyjnych, jak i handlu elektronicznego. Rozwiązania obejmują niemal wszystko, od skrzynek na wino i tacek na gotowe posiłki, po folię termokurczliwą i łubianki na świeże owoce.
Wykorzystując Wskaźniki Projektowania dla Obiegu Zamkniętego (Circular Design Metrics), DS Smith opracował szereg innowacyjnych projektów, aby wyeliminować nawet najmniejsze ilości opakowań plastikowych – zastępując plastikową taśmę uszczelniającą samozatrzaskującymi się klapkami z kartonu oraz zamieniając plastikowe etykiety na druk bezpośrednio na kartonie.
Prace DS Smith nad zastąpieniem tworzyw sztucznych są wspierane przez wart 100 milionów funtów program badawczo-rozwojowy Circular Economy, który ma na celu wsparcie zobowiązania firmy do zaoferowania wszystkim klientom opakowań w 100 proc. nadających się do recyklingu w ciągu najbliższych dwóch lat, a do 2030 roku – do ponownego wykorzystania lub recyklingu wszystkich opakowań.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.