DS Smith zastąpiło już 170 mln plastikowych opakowań
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
DS Smith, wiodący dostawca przyjaznych środowisku opakowań, zapowiedział właśnie intensywniejsze działania w zakresie zastępowania plastiku bardziej przyjaznymi środowisku rozwiązaniami. Firma informuje, że od czasu wprowadzenia w ubiegłym roku Strategii Zrównoważonego Rozwoju „Na Teraz. I na Przyszłość” zastąpiła 170 milionów sztuk problematycznych tworzyw sztucznych swoimi rozwiązaniami z tektury, przeznaczonymi dla supermarketów i sprzedawców internetowych na całym świecie.
Oznacza to średnio ponad 2 miliony sztuk plastiku jednorazowego użytku tygodniowo z opakowań i standów POS swoich klientów – czyli 12 000 sztuk na godzinę1 – zwiększając możliwości recyklingu opakowań swoich klientów i zmniejszając wpływ na środowisko.
– Współpracujemy z naszymi klientami, aby do 2025 roku zastąpić ponad miliard sztuk problematycznego plastiku opakowaniami z tektury falistej, w pełni nadającymi się do recyklingu. Konsumenci coraz częściej domagają się mniejszej ilości odpadów z ich produktów, a my przyjmujemy ten program zmian, aby chronić planetę i tworzyć lepszą przyszłość – mówi Marta Jędrzejczak, marketing manager w DS Smith Packaging Polska.
Polska ma za zadanie zaimplementować do swojego porządku prawnego nowe przepisy dotyczące Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP). Wynika to z dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2018/851 z 30 maja 2018 r., która zobowiązuje kraje Unii Europejskiej do osiągnięcia do 2035 roku 65 proc. poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych. Celem zaktualizowanych przepisów ma być zmniejszenie ilości wytwarzanych odpadów ogólnie i na mieszkańca, zapewnienie wysokiej jakości recyklingu oraz wykorzystanie poddanych recyklingowi odpadów jako ważnego źródła surowców.
Ustawa dotycząca ROP będzie miała realny wpływ na funkcjonowanie całego rynku gospodarowania odpadami w Polsce. Producenci, zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, wezmą odpowiedzialność za cały cykl życia opakowań. W praktyce producenci – w ramach ROP – będą ponosić specjalną opłatę opakowaniową, która ma trafiać do gmin i pokrywać zbieranie i przetwarzanie odpadów opakowaniowych.
Na tę chwilę, zdaniem polskich przedsiębiorców, Polska mało skutecznie radzi sobie ze zbiórką i recyklingiem odpadów. Zauważalny jest brak efektywnego systemu zbierania, segregacji i przetwarzania odpadów z tworzyw sztucznych.
Odpowiedzią na tę sytuację może być fakt, że DS Smith stworzył już ponad 1000 rozwiązań opakowaniowych opartych w całości na materiałach nadających się do recyklingu dla setek tysięcy produktów zarówno dla detalistów tradycyjnych, jak i handlu elektronicznego. Rozwiązania obejmują niemal wszystko, od skrzynek na wino i tacek na gotowe posiłki, po folię termokurczliwą i łubianki na świeże owoce.
Wykorzystując Wskaźniki Projektowania dla Obiegu Zamkniętego (Circular Design Metrics), DS Smith opracował szereg innowacyjnych projektów, aby wyeliminować nawet najmniejsze ilości opakowań plastikowych – zastępując plastikową taśmę uszczelniającą samozatrzaskującymi się klapkami z kartonu oraz zamieniając plastikowe etykiety na druk bezpośrednio na kartonie.
Prace DS Smith nad zastąpieniem tworzyw sztucznych są wspierane przez wart 100 milionów funtów program badawczo-rozwojowy Circular Economy, który ma na celu wsparcie zobowiązania firmy do zaoferowania wszystkim klientom opakowań w 100 proc. nadających się do recyklingu w ciągu najbliższych dwóch lat, a do 2030 roku – do ponownego wykorzystania lub recyklingu wszystkich opakowań.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.