DS Smith zastąpiło już 170 mln plastikowych opakowań
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
DS Smith, wiodący dostawca przyjaznych środowisku opakowań, zapowiedział właśnie intensywniejsze działania w zakresie zastępowania plastiku bardziej przyjaznymi środowisku rozwiązaniami. Firma informuje, że od czasu wprowadzenia w ubiegłym roku Strategii Zrównoważonego Rozwoju „Na Teraz. I na Przyszłość” zastąpiła 170 milionów sztuk problematycznych tworzyw sztucznych swoimi rozwiązaniami z tektury, przeznaczonymi dla supermarketów i sprzedawców internetowych na całym świecie.
Oznacza to średnio ponad 2 miliony sztuk plastiku jednorazowego użytku tygodniowo z opakowań i standów POS swoich klientów – czyli 12 000 sztuk na godzinę1 – zwiększając możliwości recyklingu opakowań swoich klientów i zmniejszając wpływ na środowisko.
– Współpracujemy z naszymi klientami, aby do 2025 roku zastąpić ponad miliard sztuk problematycznego plastiku opakowaniami z tektury falistej, w pełni nadającymi się do recyklingu. Konsumenci coraz częściej domagają się mniejszej ilości odpadów z ich produktów, a my przyjmujemy ten program zmian, aby chronić planetę i tworzyć lepszą przyszłość – mówi Marta Jędrzejczak, marketing manager w DS Smith Packaging Polska.
Polska ma za zadanie zaimplementować do swojego porządku prawnego nowe przepisy dotyczące Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP). Wynika to z dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2018/851 z 30 maja 2018 r., która zobowiązuje kraje Unii Europejskiej do osiągnięcia do 2035 roku 65 proc. poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych. Celem zaktualizowanych przepisów ma być zmniejszenie ilości wytwarzanych odpadów ogólnie i na mieszkańca, zapewnienie wysokiej jakości recyklingu oraz wykorzystanie poddanych recyklingowi odpadów jako ważnego źródła surowców.
Ustawa dotycząca ROP będzie miała realny wpływ na funkcjonowanie całego rynku gospodarowania odpadami w Polsce. Producenci, zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, wezmą odpowiedzialność za cały cykl życia opakowań. W praktyce producenci – w ramach ROP – będą ponosić specjalną opłatę opakowaniową, która ma trafiać do gmin i pokrywać zbieranie i przetwarzanie odpadów opakowaniowych.
Na tę chwilę, zdaniem polskich przedsiębiorców, Polska mało skutecznie radzi sobie ze zbiórką i recyklingiem odpadów. Zauważalny jest brak efektywnego systemu zbierania, segregacji i przetwarzania odpadów z tworzyw sztucznych.
Odpowiedzią na tę sytuację może być fakt, że DS Smith stworzył już ponad 1000 rozwiązań opakowaniowych opartych w całości na materiałach nadających się do recyklingu dla setek tysięcy produktów zarówno dla detalistów tradycyjnych, jak i handlu elektronicznego. Rozwiązania obejmują niemal wszystko, od skrzynek na wino i tacek na gotowe posiłki, po folię termokurczliwą i łubianki na świeże owoce.
Wykorzystując Wskaźniki Projektowania dla Obiegu Zamkniętego (Circular Design Metrics), DS Smith opracował szereg innowacyjnych projektów, aby wyeliminować nawet najmniejsze ilości opakowań plastikowych – zastępując plastikową taśmę uszczelniającą samozatrzaskującymi się klapkami z kartonu oraz zamieniając plastikowe etykiety na druk bezpośrednio na kartonie.
Prace DS Smith nad zastąpieniem tworzyw sztucznych są wspierane przez wart 100 milionów funtów program badawczo-rozwojowy Circular Economy, który ma na celu wsparcie zobowiązania firmy do zaoferowania wszystkim klientom opakowań w 100 proc. nadających się do recyklingu w ciągu najbliższych dwóch lat, a do 2030 roku – do ponownego wykorzystania lub recyklingu wszystkich opakowań.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.