Komunikaty PR

Ekologia w branży Fashion? Tego coraz częściej oczekują klienci

2022-02-02  |  10:41
Biuro prasowe

W ciągu kilku ostatnich lat stało się bardziej oczywiste, że branża mody musi sprawić, aby ekologiczne operacje stały się nową normą, jeśli chce zabezpieczyć swoją przyszłość. Ekorozwój to już coś więcej niż tylko modne słowo. Powoli staje się integralną częścią branży. Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na ekologiczne rozwiązania, partnerzy tacy jak Checkpoint Systems chcą wspierać klientów w trakcie dążenia do bardziej ekologicznej przyszłości.

 

Ekorozwój to coś więcej niż trend. To konieczność, która zdominowała plany branży mody i priorytety konsumentów. Dziś coraz więcej klientów pyta, skąd pochodzą materiały używane do wytwarzania produktów, jak wygląda proces produkcji i warunki, a także o to, jak traktowani są pracownicy. Jednocześnie marki modowe i sprzedawcy detaliczni są świadomi swojej roli związanej z ochroną środowiska. Biorąc pod uwagę dowody na wpływ branży na klimat, wszyscy na nowo skupiają się na dekarbonizacji, odwracaniu zmian w środowisku naturalnym i ograniczeniu zużycia zasobów naturalnych, ponieważ efekty zmian klimatu stają się coraz bardziej oczywiste. Mimo rosnącej presji branża mody pozostaje jednym z najmniej ekologicznych sektorów na świecie, odpowiadając za emisję około 2,1 miliarda ton CO2 rocznie, co stanowi równowartość 4% emisji globalnej, jak wskazuje McKinsey[1]. Ponad 70% tych emisji pochodzi z procesów produkcyjnych i łańcucha dostaw, podczas gdy reszta wynika handlu detalicznego, logistyki i eksploatacji produktów[2]. Branża w ogromnym stopniu polega na zasobach, wykorzystując duże ilości gruntów, drewna i środków chemicznych, jak również surowców rolniczych takich jak bawełna i wełna. Jasne jest, że każdy sektor i obszar branży musi skupić się na przełomowych działaniach, aby w znaczący i porównywalny sposób przyczynić się do zmniejszania wpływu zmian klimatycznych. Niektórzy kluczowi gracze przecierają szlak na drodze do zmian.

 

Około 125 wiodących firm, w tym Kering, PVH i Nike, zobowiązało się, aby branża osiągnęła zerową emisję do 2050 r., podążając za wytycznymi UN Fashion Industry Charter for Climate Action z 2018 r.[3] Inne firmy, takie jak H&M, chcą stać się „pozytywne dla klimatu”[4] i doprowadzić do tego, aby do 2040 r. łańcuch dostaw redukował większe ilości gazów cieplarnianych niż produkuje, stosując przy tym innowacyjne modele, np. model produkcji o obiegu zamkniętym. Jednakże, mimo tych zobowiązań na rzecz zmniejszenia emisji i użycia lepszych materiałów, firmy modowe muszą wziąć pod uwagę ekorozwój na wszystkich poziomach łańcucha dostaw, jednocześnie usprawniając procesy przemysłowe, logistyczne i detaliczne. Aby pomóc klientom w osiągnięciu celów ekorozwojowych, wiodący dostawca inteligentnych rozwiązań detalicznych, Checkpoint Systems, nieustannie inwestuje w innowacje, ustanawiając przy tym własne ambitne cele na rzecz ochrony środowiska.

 − Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju to konieczność i cel, według którego nieustannie działamy, opracowując nowe rozwiązania i produkty, które są lepsze dla środowiska − mówi Mariano Tudela, VP Sales & Customer Operations MAS Europe w firmie Checkpoint Systems.

 

Oferując klientom szeroką gamę materiałów i wiedzę techniczną, firma wykorzystuje globalną sieć zakładów, aby upewnić się, że produkcja systemów RFID, EAS i etykiet do ubrań jest zarówno wydajna, jak i ekologiczna. Zakłady firmy zostały zbudowane według najnowszych standardów, posiadają liczne akredytacje etyczne i środowiskowe i zapewniają zgodność z normami, w tym SEDEX, Reach, OEKO-TEX, GRS i ISO 14001. Wykorzystując kreatywne zespoły, firma Checkpoint pracuje nad przekształceniem swoich opakowań w oparciu o potrzeby klientów i innowacje ekologiczne. Firma bada możliwość wykorzystania alternatywnych materiałów, nadruków i wykończeń, a R-Turn Tag oferowany przez Checkpoint Systems to kluczowy przykład ostatnich innowacji.

 

Znacznik R-Turn Tag jest bardzo łatwy we wprowadzeniu na rynek, ponieważ jego produkcja jest niedroga, nie wymaga dużych inwestycji, ale pomaga sprzedawcom zmniejszyć liczbę wysyłek związanych z nieuczciwymi zakupami (wardrobing)[5], co w rezultacie jest dobre dla środowiska – mówi Mariano Tudela.

 

Firma posiada także wiele ekologicznych opcji etykietowania, w tym z przetworzonego papieru, przetworzonego sznurka itp. Klienci mogą podzielić się dokładnymi wymaganiami w zakresie etykietowania, a Checkpoint Systems spełni ich potrzeby.

 

Dodatkowo, będąc w pełni zintegrowanym dostawcą rozwiązań RFID, firma Checkpoint Systems oferuje sprzedawcom detalicznym ekologiczne korzyści związane z wdrożeniem technologii RFID. Firma sama projektuje i wytwarza swoje produkty do znakowania, które są przekształcane w klipsy i etykiety drukowane i kodowane w globalnych zakładach produkcyjnych strategicznie zlokalizowanych w bliskiej odległości od sprzedawców detalicznych. Prowadzi to nie tylko do zmniejszenia emisji − wdrożenie rozwiązań RFID ma kluczowe znaczenie w zwiększaniu przejrzystości w zakresie produkcji i usprawnianiu rozwiązań wielokanałowych.

 

Nasze rozwiązania RFID prowadzą do większej otwartości i przejrzystości dla klienta końcowego, sprzedawcy detalicznego i zainteresowanych podmiotów, ponieważ wszystkie dane dotyczące produktu można z łatwością zgromadzić i udostępnić, oszczędzając czas, pieniądze i zasoby – dodaje Mariano Tudela.

 

Im więcej danych na temat produkcji i łańcuchów dostaw, tym większy wgląd mają firmy modowe i konsumenci na wpływ produktów na środowisko i potencjalne rozwiązania alternatywne.

 

Firmy z branży mody mogą także korzystać z rozwiązań RFID, aby uskutecznić swoją pracę dzięki lepszemu przewidywaniu przyszłego zapotrzebowania i sprzedaży detalicznej.

 

Zamiast zamawiać tworzyć zapasy, które mogą nie osiągnąć zakładanej sprzedaży, generując odpady, sprzedawcy mogą skorzystać z RFID, aby uskutecznić swoją pracę, zoptymalizować procesy produkcyjne i wytwarzać mniejszą ilość odpadów – wyjaśnia Mariano Tudela.

 

Zapotrzebowanie na ekologiczne rozwiązania technologiczne z zakresu sprzedaży detalicznej idą w parze z szerzej zakrojonym celem branży, zmniejszeniem wpływu na planetę i walką ze zmianą klimatu. Cel ten wspiera także firma Checkpoint Systems, która co roku ocenia i sprawdza wpływ na środowisko oraz nieustannie usprawnia operacje, aby zmniejszyć wpływ na środowisko i spełnić ekologiczne potrzeby klientów[6].

 


[1] https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/fashion-on-climate

[2] fashion-on-climate-full-report.pdf (mckinsey.com)

[3] Participants in the Fashion Industry Charter for Climate Action | UNFCCC

[4] Climate - H&M Group (hmgroup.com)

[5] Wardrobing to coraz częstsze zjawisko polegające na tym, że klienci kupują odzież, obuwie i inne produkty z zamiarem ich użycia i oddania do sklepu, uzyskując pełny zwrot kosztów.

[6] Our Holistic Plan | Sustainable Label Innovations | CCL Industries (ccllabel.com)

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.