Komunikaty PR

Ekologia w branży Fashion? Tego coraz częściej oczekują klienci

2022-02-02  |  10:41
Biuro prasowe

W ciągu kilku ostatnich lat stało się bardziej oczywiste, że branża mody musi sprawić, aby ekologiczne operacje stały się nową normą, jeśli chce zabezpieczyć swoją przyszłość. Ekorozwój to już coś więcej niż tylko modne słowo. Powoli staje się integralną częścią branży. Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na ekologiczne rozwiązania, partnerzy tacy jak Checkpoint Systems chcą wspierać klientów w trakcie dążenia do bardziej ekologicznej przyszłości.

 

Ekorozwój to coś więcej niż trend. To konieczność, która zdominowała plany branży mody i priorytety konsumentów. Dziś coraz więcej klientów pyta, skąd pochodzą materiały używane do wytwarzania produktów, jak wygląda proces produkcji i warunki, a także o to, jak traktowani są pracownicy. Jednocześnie marki modowe i sprzedawcy detaliczni są świadomi swojej roli związanej z ochroną środowiska. Biorąc pod uwagę dowody na wpływ branży na klimat, wszyscy na nowo skupiają się na dekarbonizacji, odwracaniu zmian w środowisku naturalnym i ograniczeniu zużycia zasobów naturalnych, ponieważ efekty zmian klimatu stają się coraz bardziej oczywiste. Mimo rosnącej presji branża mody pozostaje jednym z najmniej ekologicznych sektorów na świecie, odpowiadając za emisję około 2,1 miliarda ton CO2 rocznie, co stanowi równowartość 4% emisji globalnej, jak wskazuje McKinsey[1]. Ponad 70% tych emisji pochodzi z procesów produkcyjnych i łańcucha dostaw, podczas gdy reszta wynika handlu detalicznego, logistyki i eksploatacji produktów[2]. Branża w ogromnym stopniu polega na zasobach, wykorzystując duże ilości gruntów, drewna i środków chemicznych, jak również surowców rolniczych takich jak bawełna i wełna. Jasne jest, że każdy sektor i obszar branży musi skupić się na przełomowych działaniach, aby w znaczący i porównywalny sposób przyczynić się do zmniejszania wpływu zmian klimatycznych. Niektórzy kluczowi gracze przecierają szlak na drodze do zmian.

 

Około 125 wiodących firm, w tym Kering, PVH i Nike, zobowiązało się, aby branża osiągnęła zerową emisję do 2050 r., podążając za wytycznymi UN Fashion Industry Charter for Climate Action z 2018 r.[3] Inne firmy, takie jak H&M, chcą stać się „pozytywne dla klimatu”[4] i doprowadzić do tego, aby do 2040 r. łańcuch dostaw redukował większe ilości gazów cieplarnianych niż produkuje, stosując przy tym innowacyjne modele, np. model produkcji o obiegu zamkniętym. Jednakże, mimo tych zobowiązań na rzecz zmniejszenia emisji i użycia lepszych materiałów, firmy modowe muszą wziąć pod uwagę ekorozwój na wszystkich poziomach łańcucha dostaw, jednocześnie usprawniając procesy przemysłowe, logistyczne i detaliczne. Aby pomóc klientom w osiągnięciu celów ekorozwojowych, wiodący dostawca inteligentnych rozwiązań detalicznych, Checkpoint Systems, nieustannie inwestuje w innowacje, ustanawiając przy tym własne ambitne cele na rzecz ochrony środowiska.

 − Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju to konieczność i cel, według którego nieustannie działamy, opracowując nowe rozwiązania i produkty, które są lepsze dla środowiska − mówi Mariano Tudela, VP Sales & Customer Operations MAS Europe w firmie Checkpoint Systems.

 

Oferując klientom szeroką gamę materiałów i wiedzę techniczną, firma wykorzystuje globalną sieć zakładów, aby upewnić się, że produkcja systemów RFID, EAS i etykiet do ubrań jest zarówno wydajna, jak i ekologiczna. Zakłady firmy zostały zbudowane według najnowszych standardów, posiadają liczne akredytacje etyczne i środowiskowe i zapewniają zgodność z normami, w tym SEDEX, Reach, OEKO-TEX, GRS i ISO 14001. Wykorzystując kreatywne zespoły, firma Checkpoint pracuje nad przekształceniem swoich opakowań w oparciu o potrzeby klientów i innowacje ekologiczne. Firma bada możliwość wykorzystania alternatywnych materiałów, nadruków i wykończeń, a R-Turn Tag oferowany przez Checkpoint Systems to kluczowy przykład ostatnich innowacji.

 

Znacznik R-Turn Tag jest bardzo łatwy we wprowadzeniu na rynek, ponieważ jego produkcja jest niedroga, nie wymaga dużych inwestycji, ale pomaga sprzedawcom zmniejszyć liczbę wysyłek związanych z nieuczciwymi zakupami (wardrobing)[5], co w rezultacie jest dobre dla środowiska – mówi Mariano Tudela.

 

Firma posiada także wiele ekologicznych opcji etykietowania, w tym z przetworzonego papieru, przetworzonego sznurka itp. Klienci mogą podzielić się dokładnymi wymaganiami w zakresie etykietowania, a Checkpoint Systems spełni ich potrzeby.

 

Dodatkowo, będąc w pełni zintegrowanym dostawcą rozwiązań RFID, firma Checkpoint Systems oferuje sprzedawcom detalicznym ekologiczne korzyści związane z wdrożeniem technologii RFID. Firma sama projektuje i wytwarza swoje produkty do znakowania, które są przekształcane w klipsy i etykiety drukowane i kodowane w globalnych zakładach produkcyjnych strategicznie zlokalizowanych w bliskiej odległości od sprzedawców detalicznych. Prowadzi to nie tylko do zmniejszenia emisji − wdrożenie rozwiązań RFID ma kluczowe znaczenie w zwiększaniu przejrzystości w zakresie produkcji i usprawnianiu rozwiązań wielokanałowych.

 

Nasze rozwiązania RFID prowadzą do większej otwartości i przejrzystości dla klienta końcowego, sprzedawcy detalicznego i zainteresowanych podmiotów, ponieważ wszystkie dane dotyczące produktu można z łatwością zgromadzić i udostępnić, oszczędzając czas, pieniądze i zasoby – dodaje Mariano Tudela.

 

Im więcej danych na temat produkcji i łańcuchów dostaw, tym większy wgląd mają firmy modowe i konsumenci na wpływ produktów na środowisko i potencjalne rozwiązania alternatywne.

 

Firmy z branży mody mogą także korzystać z rozwiązań RFID, aby uskutecznić swoją pracę dzięki lepszemu przewidywaniu przyszłego zapotrzebowania i sprzedaży detalicznej.

 

Zamiast zamawiać tworzyć zapasy, które mogą nie osiągnąć zakładanej sprzedaży, generując odpady, sprzedawcy mogą skorzystać z RFID, aby uskutecznić swoją pracę, zoptymalizować procesy produkcyjne i wytwarzać mniejszą ilość odpadów – wyjaśnia Mariano Tudela.

 

Zapotrzebowanie na ekologiczne rozwiązania technologiczne z zakresu sprzedaży detalicznej idą w parze z szerzej zakrojonym celem branży, zmniejszeniem wpływu na planetę i walką ze zmianą klimatu. Cel ten wspiera także firma Checkpoint Systems, która co roku ocenia i sprawdza wpływ na środowisko oraz nieustannie usprawnia operacje, aby zmniejszyć wpływ na środowisko i spełnić ekologiczne potrzeby klientów[6].

 


[1] https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/fashion-on-climate

[2] fashion-on-climate-full-report.pdf (mckinsey.com)

[3] Participants in the Fashion Industry Charter for Climate Action | UNFCCC

[4] Climate - H&M Group (hmgroup.com)

[5] Wardrobing to coraz częstsze zjawisko polegające na tym, że klienci kupują odzież, obuwie i inne produkty z zamiarem ich użycia i oddania do sklepu, uzyskując pełny zwrot kosztów.

[6] Our Holistic Plan | Sustainable Label Innovations | CCL Industries (ccllabel.com)

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.