Komunikaty PR

Innowacyjny miejski filtr oczyści powietrze ze smogu

2022-01-06  |  09:00
Biuro prasowe

Żabka w ramach partnerstwa ze startupami Oxygen City i Airly postawiła w centrum Poznania filtr, który oczyści ze smogu przeszło 9 000 000 m3 powietrza w ciągu miesiąca. Taka ilość powietrza pozwoliłaby wypełnić całą bryłę Stadionu Narodowego aż 9 razy. Żabka walczy ze smogiem i bilansuje zanieczyszczenia wprowadzane poprzez eksploatację własnej floty samochodowej na terenie stolicy Wielkopolski. Filtr antysmogowy został postawiony przy ul. Matyi 8 w Poznaniu, przy Centrali firmy Żabka. Jego uruchomienie nastąpi 12 stycznia br.

Sieć Żabka w swojej Strategii Odpowiedzialności określiła szereg założeń, mających na celu pozytywny wpływ na otoczenie.  Jednym z założeń jest budowanie partnerstw na rzecz pozytywnego wpływu na otoczenie. W tym celu Żabka Polska nawiązała współpracę ze startupami – Oxygen City i Airly, której efektem jest zlokalizowany w Poznaniu miejski filtr powietrza wyposażony w sensor mierzący aktualny poziom zanieczyszczenia.

Jako firma odpowiedzialna społecznie poszukujemy partnerstw, dzięki którym możliwe jest wypełnianie naszych zobowiązań dotyczących zrównoważonego rozwoju. Cieszymy się, że dzięki współpracy z Oxygen i Airly przyczynimy się do poprawy jakości powietrza w stolicy Wielkopolski, zwłaszcza, że filtr został postawiony blisko naszego biura w centrum miasta, obok dworca PKP, gdzie każdego dnia przechodzi kilkadziesiąt tysięcy ludzi  – mówi Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich Grupa Żabka.

Stworzyliśmy miejski filtr powietrza, ponieważ nie chcemy biernie patrzeć jak zatruwane są polskie miasta. Cieszymy się, że wspólnie z Żabką możemy realizować ten projekt w Poznaniu, po to aby ludziom żyło się lepiej – mówi Krzysztof Baranowski, prezes Oxygen City.

Jesteśmy partnerem projektu i odpowiadamy za urządzenia do pomiaru oraz prognozowania jakości powietrza w miastach. Będziemy w stanie dokładnie określić poziom zanieczyszczeń, co zapewni urządzeniu Oxygen optymalizację w oczyszczaniu. Dzięki naszym sensorom jakości powietrza oraz aplikacji mobilnej „inaczej widzisz powietrze, którym oddychasz” – mówi Marta Szemraj, Country Manager Airly.

Do 12 stycznia br. przy urządzeniu Oxygen zostanie zainstalowany sensor, który na bieżąco będzie wskazywał poziom zanieczyszczenia powietrza pyłami: PM2.5 oraz PM10. Tryb pracy urządzenia Oxygen zostanie zaprogramowany zależnie od stopnia zanieczyszczenia powietrza zbadanego przez czujnik Airly oraz zależnie od pory dnia po to, aby zoptymalizować działanie urządzenia, umożliwiając oczyszczanie powietrza w sposób najbardziej efektywny. Filtr służy do skutecznej walki ze smogiem, oczyszczając powietrze z zanieczyszczeń przedostających się do atmosfery. Likwiduje przeszło 80% pyłów zawieszonych PM2,5 i PM10, jak również kurz, pyłki, grzyby, roztocza, bakterie i wirusy. Urządzenie emituje dźwięk o natężeniu poniżej 65 dB, czyli na poziomie głośności ruchu ulicznego, porównywalny także z hałasem związanym z pracą w biurze czy dźwiękiem głośnej rozmowy.  Należy również podkreślić, że stacja filtrująca zasilana jest w całości energią z odnawialnych źródeł. Dodatkowo na filtrze zainstalowane zostaną panele fotowoltaiczne.

________________________

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7900 placówek prowadzonych przez ponad 6500 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/
____________________________

Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.