Komunikaty PR

Innowacyjny miejski filtr oczyści powietrze ze smogu

2022-01-06  |  09:00
Biuro prasowe

Żabka w ramach partnerstwa ze startupami Oxygen City i Airly postawiła w centrum Poznania filtr, który oczyści ze smogu przeszło 9 000 000 m3 powietrza w ciągu miesiąca. Taka ilość powietrza pozwoliłaby wypełnić całą bryłę Stadionu Narodowego aż 9 razy. Żabka walczy ze smogiem i bilansuje zanieczyszczenia wprowadzane poprzez eksploatację własnej floty samochodowej na terenie stolicy Wielkopolski. Filtr antysmogowy został postawiony przy ul. Matyi 8 w Poznaniu, przy Centrali firmy Żabka. Jego uruchomienie nastąpi 12 stycznia br.

Sieć Żabka w swojej Strategii Odpowiedzialności określiła szereg założeń, mających na celu pozytywny wpływ na otoczenie.  Jednym z założeń jest budowanie partnerstw na rzecz pozytywnego wpływu na otoczenie. W tym celu Żabka Polska nawiązała współpracę ze startupami – Oxygen City i Airly, której efektem jest zlokalizowany w Poznaniu miejski filtr powietrza wyposażony w sensor mierzący aktualny poziom zanieczyszczenia.

Jako firma odpowiedzialna społecznie poszukujemy partnerstw, dzięki którym możliwe jest wypełnianie naszych zobowiązań dotyczących zrównoważonego rozwoju. Cieszymy się, że dzięki współpracy z Oxygen i Airly przyczynimy się do poprawy jakości powietrza w stolicy Wielkopolski, zwłaszcza, że filtr został postawiony blisko naszego biura w centrum miasta, obok dworca PKP, gdzie każdego dnia przechodzi kilkadziesiąt tysięcy ludzi  – mówi Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich Grupa Żabka.

Stworzyliśmy miejski filtr powietrza, ponieważ nie chcemy biernie patrzeć jak zatruwane są polskie miasta. Cieszymy się, że wspólnie z Żabką możemy realizować ten projekt w Poznaniu, po to aby ludziom żyło się lepiej – mówi Krzysztof Baranowski, prezes Oxygen City.

Jesteśmy partnerem projektu i odpowiadamy za urządzenia do pomiaru oraz prognozowania jakości powietrza w miastach. Będziemy w stanie dokładnie określić poziom zanieczyszczeń, co zapewni urządzeniu Oxygen optymalizację w oczyszczaniu. Dzięki naszym sensorom jakości powietrza oraz aplikacji mobilnej „inaczej widzisz powietrze, którym oddychasz” – mówi Marta Szemraj, Country Manager Airly.

Do 12 stycznia br. przy urządzeniu Oxygen zostanie zainstalowany sensor, który na bieżąco będzie wskazywał poziom zanieczyszczenia powietrza pyłami: PM2.5 oraz PM10. Tryb pracy urządzenia Oxygen zostanie zaprogramowany zależnie od stopnia zanieczyszczenia powietrza zbadanego przez czujnik Airly oraz zależnie od pory dnia po to, aby zoptymalizować działanie urządzenia, umożliwiając oczyszczanie powietrza w sposób najbardziej efektywny. Filtr służy do skutecznej walki ze smogiem, oczyszczając powietrze z zanieczyszczeń przedostających się do atmosfery. Likwiduje przeszło 80% pyłów zawieszonych PM2,5 i PM10, jak również kurz, pyłki, grzyby, roztocza, bakterie i wirusy. Urządzenie emituje dźwięk o natężeniu poniżej 65 dB, czyli na poziomie głośności ruchu ulicznego, porównywalny także z hałasem związanym z pracą w biurze czy dźwiękiem głośnej rozmowy.  Należy również podkreślić, że stacja filtrująca zasilana jest w całości energią z odnawialnych źródeł. Dodatkowo na filtrze zainstalowane zostaną panele fotowoltaiczne.

________________________

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7900 placówek prowadzonych przez ponad 6500 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/
____________________________

Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush! Biuro prasowe
2024-04-26 | 16:30

Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!

Na teraz czy na tydzień? Tylko dla siebie, a może dla całej rodziny? Niezależnie od tego, jakich zakupów potrzebujesz, zrobisz je w jednym miejscu. Wystarczy Ci do tego aplikacja Żabka
Handel Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
2024-04-26 | 11:50

Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów na produkty bogate w białko, marka Tarczyński wprowadza na rynek nowy produkt – Kabanosy Tarczyński Protein. To propozycja dla
Handel COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
2024-04-26 | 11:00

COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego

W Polsce systematycznie przybywa odpadów opakowaniowych. Aby ograniczyć ich ilość i pobudzić gospodarkę o obiegu zamkniętym, konieczne jest wprowadzenie systemu kaucyjnego. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.