Komunikaty PR

Jak przygotować e-sklep na szczyt sezonu sprzedażowego?

2021-12-16  |  10:43
Biuro prasowe
Kontakt

Tegoroczny Black Friday kolejny rok z rzędu wiązał się z potężnym skokiem sprzedażowym. Widać to dzisiaj już na przykładzie sklepów korzystających z oprogramowania Shoper, które odnotowały zamówienia o wartości ponad 50 milionów złotych. To o 55 proc. więcej w porównaniu z ubiegłoroczną edycją święta zakupowego. O połowę wzrosła również liczba zamówień[1]. To jednak nie koniec, a dopiero początek całego sezonu atrakcyjnych ofert. W ubiegłym roku tylko 16 proc. świątecznego budżetu było przeznaczane na zakupy podczas Black Friday – ponad połowę zakupów robiliśmy między 1 grudnia a… 31 stycznia[2]. Z tego względu Booste wydało darmowy e-book dla e-sklepów, który podpowiada, jak można zmaksymalizować zyski tuż przed Świętami – a nawet po nich.

Wielkie e-sklepy na sezon świąteczny przygotowują się już na kilka miesięcy przed, zarówno marketingowo, jak i pod kątem zatowarowania. Tymczasem mniejsi przedsiębiorcy, bywają stale zajęci wieloma różnymi sprawami jednocześnie: od technikaliów, przez finanse, a na zarządzaniu sklepem kończąc. I nagle odkrywają, że sezon jest tuż-tuż, a oni jeszcze nie do końca są przygotowani finansowo – zauważa Jakub Pietraszek, CEO Booste.

Booste, firma będąca liderem na rynku pożyczek dla przedsiębiorstw e-commerce’owych w modelu rat pobieranych od miesięcznego procentu obrotów, wraz z Partnerami przygotowała obszerny poradnik dla e-sklepów, który pokazuje, jak  przyciągnąć uwagę klientów w ostatnim kwartale roku. Darmowy ebook wykorzystuje wiedzę ekspertów z różnych firm działających w obszarach związanych z e-commerce. Zawarte w nim informacje obejmują m.in.:

 

Wykorzystanie last-minute wskazówek SEO

– SEO (pozycjonowanie) jednoznacznie kojarzy się usługą o charakterze długofalowym i słusznie, natomiast możemy wyróżnić też działania z gatunku "real time SEO", czyli podejmowane tu i teraz, mające na celu wykorzystanie nadarzającej się okazji. Taką okazją mogą być święta – mnóstwo osób szuka w tym czasie inspiracji i pomysłów na prezent dla swoich bliskich, a tym prezentem mogą być produkty, które mamy w sprzedaży. Odpowiednio przygotowany artykuł blogowy, tymczasowa zmiana opisów META i inne zabiegi nastawione na frazy związane ze świętami mogą uratować sprzedaż w tym okresie – podkreśla Paweł Borowik, Prezes Zarządu Grupa iCEA S.A., agencji SEO.

Co robić, jeśli jednak zabrakło czasu? Przedsiębiorcy przygotowujący się w trybie last minute, mogą wykorzystać narzędzia takie jak Google Search Console czy Google Analytics, aby przeanalizować popularność poszczególnych adresów URL i powiązanych z nimi frazami. W ten sposób można znaleźć podstrony produktów, które cieszyły się w ubiegłym roku szczególnym zainteresowaniem osób odwiedzających sklep. To dobry punkt wyjścia do dalszych działań, czyli np. dodatkowej promocji najpopularniejszego produktu z ubiegłego roku czy szczególnego wybicia go na stronie głównej.

 

Postawienie na moc notyfikacji i wiadomości

Nikt z nas nie lubi sytuacji, gdy w jednej sekundzie dostajemy powiadomienie o promocji w danym sklepie na maila, SMSem i jeszcze do tego pushem z aplikacji mobilnej. Automatyzacja komunikacji marketingowej to ważny element zwiększania konwersji w okresie świątecznym, dlatego musi być robiona „z głową” – wskazuje Anna Małecka, Business Development Director w SAREsystem, produkcie Digitree Group, który umożliwia prowadzenie precyzyjnie targetowanej komunikacji w kanałach e-mail i mobile.

E-maile, SMS-y, powiadomienia w social mediach czy przez aplikacje – każdy z tych kanałów ma nieco inną grupę odbiorców. Zanim zaczniemy formułować komunikaty do każdej z nich, warto je najpierw zbadać, aby mieć świadomość, czy przez fanów sklepu częściej czytane są maile, czy może to SMS-y będą skuteczniejszą metodą dotarcia do nich. W newsletterze możemy dołączyć dynamiczny licznik odmierzający czas do zakończenia promocji, w SMS skrócony link pomoże mierzyć wskaźnik CTR, a notyfikacje typu web push powinny zawierać informacje o promocjach wyłącznie dla posiadaczy aplikacji mobilnej. Warto również różnicować godziny wysyłania, aby klient korzystający ze wszystkich kanałów nie dostawał tych wiadomości naraz.

 

Myślenie o personalizacji w długofalowej perspektywie

Nie musisz do każdego klienta pisać indywidualnie, aby za pomocą właściwie dobranych dla niego argumentów przekonać go do swojego produktu czy usługi. W personalizowaniu komunikacji do klientów pomaga m.in. wykorzystanie Big Data i automatyzacji, dzięki czemu można analizować zachowania konsumentów, aby ich posegmentować i do każdej grupy odpowiednio dopasować komunikację. Krócej ujmując: im więcej wiesz o swoim kliencie, tym łatwiej stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię sprzedażową odpowiadającą na problemy każdego klienta – komentuje Mikołaj Miszczak z SAMITO, firmy oferującej usługi automatyzacji marketingowej z wykorzystaniem Big Data.

Planując działania przedświąteczne i optymalizując lejek sprzedażowy, warto pamiętać, że niezależnie od tego, jakie decyzje podejmujemy, powinniśmy robić to w perspektywie długoterminowej. Święta miną, a po świętach klienci się nie zmienią – ich potrzeby wciąż pozostaną takie same. Z tego względu dobór narzędzi do personalizacji komunikacji kierowanej do klienta nie powinien być kwestią tylko okresu świątecznego, a jednym z priorytetów w całorocznej strategii firmy.

Więcej wskazówek  oraz podpowiedzi, które pomagają w optymalizacji konwersji last-minute, można znaleźć w niemal 40-stronicowym, darmowym e-booku przygotowanym przez Booste i Partnerów, dostępnym na stronie internetowej firmy. Z treścią ebooka „Jak przygotować sklep internetowy na największy sezon sprzedażowy w roku” zapoznało się już ponad tysiąc właścicieli e-commerce.

 


[1] https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/shoper-o-black-friday-sprzedano-towary-za-ponad-50-mln-zl,103733.html

[2] https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/consumer-business/articles/zakupy-swiateczne-2020.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.