Komunikaty PR

Jak uczyć się o doświadczeniach konsumentów to tylko od najlepszych – wskazówki

2021-12-16  |  10:10
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Należy uczciwie przyznać, że Święty Mikołaj, zbudował jedną z najbardziej lojalnych baz klientów. Co roku Pan z brodą w czerwonym kostiumie spełnia najtrudniejsze SLA (Service Level Agreement), jakie można sobie wyobrazić. Dodatkowo jest powszechnie rozpoznawanym promotorem marki oraz zapewnia wszystkie krytyczne aspekty obsługi klienta. Zbiera informacje, uważnie wsłuchuje się w głos „klientów” i podejmuje decyzje na podstawie zgromadzonych danych. Jak to możliwe, że Mikołaj jest tak, dobry w tym, co robi? Opracowaliśmy kilka wskazówek, które mogą pomóc markom w budowaniu silnej pozycji na rynku bez czarów – przy pomocy dobrych praktyk z obszaru CX.

Czy święta bez technologii są jeszcze możliwe?

Od czasu filmu „Cud na 34 Ulicy” wiemy, że Święty Mikołaj ma pomocników w centrach handlowych na całym świecie. To właśnie oni dostarczali informacje zwrotne na temat życzeń i potrzeb. Jednak w dobie rosnącej popularności e-commerce konieczne jest pójście o krok dalej i skorzystanie z możliwości, które oferuje technologia. Możemy nawet pokusić się o stwierdzenie, że idealny warsztat Świętego Mikołaja działałby w modelu omnichannel. Pracownicy nie uciekaliby od pytań z SMS-ów, e-maili czy mediów społecznościowych. Jako lider w zarządzaniu doświadczeniami klientów, sprowadzałby cały proces do poziomu naukowego i słuchał wszystkich sygnałów. Gdyby korzystał z analizy tekstu Medallia, mógłby nawet skompilować wszystkie te dane, aby szybko odkryć trendy i kluczowe tematy, które są ważne dla klientów.

Jak zamienić Grincha w promotora marki?

Należy również pochwalić Mikołaja za jego strategię obsługi klienta – jednym z jego najbardziej niezwykłych wyczynów jest przekształcenie największego krytyka w promotora. Myślę, że wszyscy znamy historię Grincha, który otwarcie wyrażał swoją nienawiść do Świąt, publikując negatywne recenzje, a nawet posuwając się do próby odwołania Świąt Bożego Narodzenia. Jak więc Święty Mikołaj zmienił tego krytyka w promotora? Nie zrobił tego sam – to jego zaufani ambasadorzy w Whoville przekonali Grincha, że ​​Boże Narodzenie to wyjątkowe święto, w wyniku czego jego serce urosło o trzy rozmiary w ciągu jednego dnia. To lekcja dla każdego sprzedawcy czy producenta – budowanie pozytywnych relacji z klientami jest ogromną wartością marki, bo to właśnie ludzie są najlepszymi promotorami każdego brandu czy idei.

Szczęśliwe elfy wpływają na zawartość koszyka

Święty Mikołaj doskonale wie, że nie może wziąć na siebie wszystkich zadań związanych z doświadczeniami świątecznymi. Aby sprostać potrzebom swoich klientów na całym świecie i zachować ich lojalność oraz wiarę w swoją historię, potrzebuje pomocy każdego elfa i renifera. Doświadczenie pracownika to najwyższy priorytet i jeden z sekretów sukcesu Mikołaja. Wiemy o tym z historii Hermeya Elfa, niespełnionego wytwórcy zabawek, który zrezygnował z pracy przy produkcji prezentów, by zostać dentystą. Jak wiemy z filmu, Mikołaj zachęcił go do powrotu oraz założenia gabinetu dentystycznego w swoim warsztacie. W okresie świątecznym, gdy pracy jest znacznie więcej, szczególnie istotne staje się aktywne słuchanie oraz zbierani informacji zwrotnych, tak aby zatrudnieni czuli się wysłuchani. Usatysfakcjonowany pracownik to większe prawdopodobieństwo pozytywnych doświadczeń klientów.

Okres świąteczny wyróżnia się magiczną aurą i z wielu powodów jest postrzegany jako wyjątkowy – jednak istnieje jeszcze druga strona medalu, ponieważ ten czas jest obciążony wieloma wyzwaniami. Spełnienie zmieniających się potrzeb klientów jest dużym wyzwaniem szczególnie z perspektywy biznesu. Rosnące zapotrzebowanie na spersonalizowane interakcje, problemy logistyczne, znaczny wzrost pracy – lista wyzwań jest długa i wywołuje duże napięcie, warto więc korzystać z rozwiązań, które mogą wspierać sprzedawców w zapewnieniu pozytywnych doświadczeń zakupowych i wykorzystać ten czas jako moment umocnienia pozycji na rynku.

Marta Kin EMEA Marketing Director w firmie Medallia

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.