Mazurska Manufaktura S.A.: Browar Profesja czekają ambitne projekty
Good One PR
Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl| |arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl
504 354 106
https://www.goodonepr.pl/
Mazurska Manufaktura S.A., producent rzemieślniczych alkoholi mocnych oraz piwa regionalnego, stawia śmiałe cele względem przejętego Browaru Profesja. Wrocławski zakład wskrzesi historyczną markę Odra, jak również skumuluje produkcję wszystkich marek bezalkoholowych całej spółki. To pierwsze decyzje po ogłoszonej w listopadzie br. informacji o objęciu przez spółkę ze Szczytna 100 proc. udziałów wrocławskiego, rzemieślniczego Browaru Profesja.
Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju, Browar Profesja, poza rozwojem segmentu własnych piw kraftowych, będzie budował silną pozycję producenta piw na rynku lokalnym poprzez reaktywację znanych, regionalnych brandów. W tym celu, Mazurska Manufaktura odzyskała prawa do historycznego piwa Odra, którego ponowne warzenie będzie się odbywać we wrocławskich zakładach. W tym momencie, piwowarzy wrocławscy pracują nad odtworzeniem historycznej receptury, która posłuży do produkcji trzech gatunków piwa.
Browar Odra był niegdyś warzony w Browarach Mieszczańskich, które po ponad 100-letniej historii zakończyły działalność w 1996 roku. Obecnie, w byłych zakładach browaru zaadaptowanych na Centrum Kulturalne organizowane są wystawy oraz imprezy kulturalno-rozrywkowe.
- Angażując się w Browar Profesja wiedziałem, że rewitalizacja lokalnego browaru Odra, który z prawdziwym sentymentem wspomina starsza społeczność wrocławian, będzie jedną z pierwszych decyzji. Reaktywacja lokalnych, często upadłych marek piw to główna idea, która przyświeca nam przy pozyskiwaniu praw do regionalnych produktów browarniczych. Bez zbędnej zwłoki odtwarzamy historyczną recepturę, przygotowujemy aparaturę, by zgodnie z planem ruszyć z dystrybucją już w I kwartale 2022 r. - mówi Jakub Gromek, prezes Mazurskiej Manufaktury S.A.
Specjalizacją wrocławskiego zakładu stanie się również produkcja piw bezalkoholowych lokalnych browarów, należących do spółki Mazurska Manufaktura SA, w tym m.in.: Jurand, Krak oraz Bractwo. Browar Profesja posiada dopracowany w tym zakresie proces produkcyjny jak również bogate zaplecze techniczne pozwalające na zwiększenie mocy produkcyjnych bez dodatkowych kosztów inwestycyjnych.
– Rynek piw bezalkoholowych to stale rosnący segment całego rynku, który według danych przekroczył wartość 1 mld zł w 2020 roku. Nie ukrywam, że my również planujemy coraz większą eksplorację tej gałęzi, a Browar Profesja wydaje się idealnym miejscem by skupić produkcję wszystkich naszych marek bezalkoholowych. Posiada niezbędną aparaturę do produkcji, jak również kompetentny i doświadczony zespół piwowarów - dodaje Jakub Gromek.
Wrocławski browar Profesja został założony w 2012 roku przez miłośników piwa i doświadczonych piwowarów domowych. W listopadzie 2021 roku, 100 proc. udziałów spółki objęła Mazurska Manufaktura S.A. W zamian obecni właściciele obejmą pakiet nowej emisji akcji spółki ze Szczytna stanowiących 5,15% akcjonariatu. Przedstawiciele Mazurskiej Manufaktury podkreślają, że przejęcie Browaru Profesja to dla Spółki przede wszystkim okazja do rozwoju atrakcyjnego i różnorodnego portfolio, w którym jak dotąd brakowało piw kraftowych. To również szansa na zwiększenie zasięgu dystrybucji i łatwiejsze wejście z ofertą do sieci handlowych.
Konsolidacja lokalnych marek piwa
Mazurska Manufaktura S.A. to rodzinna spółka działająca w zabytkowym, ponad 100-letnim Browarze w Szczytnie, specjalizująca się w produkcji mocnych alkoholi kraftowych oraz piwa.
W zgodzie z trwającą od 10 lat rewolucją piwną zwracającą wzrok konsumentów w kierunku produkcji rzemieślniczej, opartej również na lokalnym patriotyzmie, spółka reaktywuje znane, regionalne marki piwa. W 2021 roku Spółka przejęła prawa do 11 historycznych marek piwa, z różnych regionów Polski. Pierwszym, wskrzeszonym piwem, wprowadzonym na rynek w lutym br., jest Jurand – kultowa marka produkowana przez Browary Warmińsko-Mazurskie. Wiosną br. Spółka przywróciła na rynek Kujaw również markę Bractwo, a także reaktywuje Browary Bydgoskie, które były historycznym właścicielem tego piwa. W październiku br. poinformowała o przejęciu kolejnej historycznej marki piwa z Małopolski – Krak, a w listopadzie Browaru Profesja.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.