Komunikaty PR

Nowy rok - nowe możliwości w Grupie Muszkieterów

2021-12-30  |  09:15
Biuro prasowe
Kontakt
Angelika Szpręgiel
Havas PR Warsaw

ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl

Wykonane na zlecenie Grupy Muszkieterów badanie „Przedsiębiorczość po polsku. Jak zmienia się nasze podejście do pracy na własny rachunek?” pokazuje, że ponad połowa badanych Polaków w grupie wiekowej 25-50 lat mogłaby prowadzić własną działalność gospodarczą, a co piąty z nich chciałby działać na zasadach franczyzy. Na te wyniki odpowiada Grupa Muszkieterów, prezentując statystyki popularności oferowanych modeli współpracy oraz zachęcając do dołączenia do grona Muszkieterów w 2022 roku.

Know-how Grupy Muszkieterów

Grupę Muszkieterów w Polsce tworzy przeszło 480 lokalnych, niezależnych polskich przedsiębiorców. Każdy z nich prowadząc swój biznes pod szyldem marki, samodzielnie decyduje o zarządzaniu swoją placówką. Uwzględniając rodzinny i społeczny charakter przedsiębiorstwa oraz dając członkom możliwość samorealizacji na polu zawodowym i osobistym, model realizowany przez Muszkieterów jest jedynym tego typu funkcjonującym w Polsce. Przez blisko 25 lat działalności na polskim rynku, Grupa wypracowała unikalne know-how skutecznego zarządzania sklepem oraz zrzeszyła w swoich strukturach 480 przedsiębiorców. Ideą oraz główną zasadą stojącą za jej działalnością jest „niezależność we współzależności”, co oznacza, że przedsiębiorcy są nie tylko właścicielami swoich sklepów, w których podejmują wszystkie decyzje, ale współtworzą również całą organizację, m.in. przeznaczając dwa dni na rzecz centrali. Dzięki temu mogą nie tylko wpływać na kierunek rozwoju Grupy, lecz także wymieniać się wiedzą i doświadczeniami.

Dlaczego oferta franczyzowa jest atrakcyjna?

Badanie pokazało, że do franczyzy najbardziej przekonują Polaków objętych badaniem kolejno: potencjalne zyski z inwestycji (39,5 proc.), atrakcyjna oferta finansowa ze strony franczyzodawcy (36,7 proc.) oraz zapewniana przez franczyzodawcę pomoc (33,9 proc.). Wszystkie te elementy można znaleźć w ofercie Grupy Muszkieterów, a do tego o wiele więcej. Muszkieterowie zapewniają swoim przedsiębiorcom swobodę podejmowania decyzji biznesowych dotyczących sklepu, dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej, zaplecza logistycznego i informatycznego oraz wsparcie w zakresie marketingu i PR. Dzięki temu dołączenie do grona Muszkieterów to dobry pomysł dla wszystkich, którzy chcieliby w nowym roku założyć własną działalność handlową, ale obawiają się o brak doświadczenia lub odpowiedniego zaplecza.

Wieloletnia obecność na polskim rynku pozwoliła nam na wypracowanie konkretnych zasad i wytycznych skutecznego prowadzenia działalności, którymi dzielimy się z przedsiębiorcami zrzeszonymi w naszej organizacji. Przeprowadzone badanie potwierdziło nasze obserwacje i zmysł przedsiębiorczości Polaków, którzy są chętni podejmować współpracę franczyzową i korzystać z gotowych wzorów na sukcesmówi Bartłomiej Tarłowski, Kierownik ds. Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów oraz dodaje – Zapraszamy do kontaktu wszystkich tych, którzy chcieliby w 2022 roku zmienić coś w swoim życiu, rozpocząć pracę na własny rachunek i poznać dopasowaną do nich ofertę. Już teraz możemy zapewnić ich o wsparciu, które otrzymają od nas na każdym etapie działalności.

Statystyki rekrutacji w 2021 roku

W 2021 roku do grona przedsiębiorców zrzeszonych w Grupie dołączyło 16 osób, które z wynikiem pozytywnym zakończyły proces rekrutacji. 4 z nich to przyszli właściciele sklepów Intermarché, a 12 to przyszli właściciele sklepów Bricomarché. 25 proc. osób wśród grupy przystępujących stanowią pary, małżeństwa lub związki partnerskie, a 75 proc. to z kolei single. Najwięcej kandydatów, bo ponad 30 proc., pochodzi z województwa wielkopolskiego. Drugie z kolei jest województwo warmińsko-mazurskie, z którego wywodzi się niespełna 19 proc. zrekrutowanych do Grupy Muszkieterów. W 5 przedsiębiorstwach kierowanie sklepem przeszło z rodzica na jego potomka, co potwierdza rodzinny charakter działalności Muszkieterów. Najkrótszy proces rekrutacyjny zajął zaledwie 2 miesiące, a kandydaci chętni na podjęcie współpracy pochodzili w 50 proc. z wewnątrz struktur Grupy, a w 50 proc. z zewnątrz. Liczby te pokazują, że Grupa Muszkieterów wzbudza zaufanie zarówno wśród osób bardzo dobrze znających zasady jej funkcjonowania, jak i tych, którzy takiej wiedzy na samym początku relacji jeszcze nie posiadają.

– W minionym roku wprowadziliśmy wiele zmian w procesie rekrutacji franczyzobiorców. Jego przebieg został skrócony, a zasady dostosowane w taki sposób, aby poprawić doświadczenie kandydatów. Od 2021 roku zainteresowani naszymi systemami nie muszą udawać się do Francji na ostateczne zatwierdzenie swojej kandydatury. Cały cykl realizowany jest w Polsce w modelu hybrydowymdodaje Bartłomiej Tarłowski.

Jak zostać Muszkieterem?

W zależności od potrzeb przedsiębiorcy, Grupa Muszkieterów ma w swojej ofercie różnorodne i elastyczne formy współpracy, które zapewniają właścicielom sklepów zachowanie niezależności biznesowej oraz dostosowany indywidualnie pakiet wsparcia. Aby dołączyć do Grupy nie trzeba posiadać wcześniejszego doświadczenia handlowego, ponieważ organizacja stawia w pierwszej kolejności na kompetencje ogólnobiznesowe, a dopiero później na umiejętności, które można nabyć w trakcie szkolenia. Na stronie internetowej Grupy można znaleźć opis procesu rekrutacji, który rozpoczyna się od aplikacji kandydata, a kończy na przyjęciu do grona Muszkieterów poprzez przyznanie zezwolenia na prowadzenie sklepu pod szyldem Intermarché lub Bricomarché.

 

Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem 480 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 2000 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (56. pozycja w 2021 r.), w rankingu „Top 500 CEE” przygotowywanym przez „Rzeczpospolitą” we współpracy z firmą Coface (98. miejsce w 2021 r.), w rankingu „1000 największych firm w Polsce” „Gazety Finansowej” (47. miejsce w 2020 r.), w zestawieniu Najwięksi money.pl (48. pozycja w 2021 r.) czy w rankingu „30 najpopularniejszych franczyz” magazynu „Franczyza & Biznes” (16. miejsce w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Havas PR Warsaw
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.