Komunikaty PR

Nowy rok - nowe możliwości w Grupie Muszkieterów

2021-12-30  |  09:15
Biuro prasowe
Kontakt
Angelika Szpręgiel
Havas PR Warsaw

ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl

Wykonane na zlecenie Grupy Muszkieterów badanie „Przedsiębiorczość po polsku. Jak zmienia się nasze podejście do pracy na własny rachunek?” pokazuje, że ponad połowa badanych Polaków w grupie wiekowej 25-50 lat mogłaby prowadzić własną działalność gospodarczą, a co piąty z nich chciałby działać na zasadach franczyzy. Na te wyniki odpowiada Grupa Muszkieterów, prezentując statystyki popularności oferowanych modeli współpracy oraz zachęcając do dołączenia do grona Muszkieterów w 2022 roku.

Know-how Grupy Muszkieterów

Grupę Muszkieterów w Polsce tworzy przeszło 480 lokalnych, niezależnych polskich przedsiębiorców. Każdy z nich prowadząc swój biznes pod szyldem marki, samodzielnie decyduje o zarządzaniu swoją placówką. Uwzględniając rodzinny i społeczny charakter przedsiębiorstwa oraz dając członkom możliwość samorealizacji na polu zawodowym i osobistym, model realizowany przez Muszkieterów jest jedynym tego typu funkcjonującym w Polsce. Przez blisko 25 lat działalności na polskim rynku, Grupa wypracowała unikalne know-how skutecznego zarządzania sklepem oraz zrzeszyła w swoich strukturach 480 przedsiębiorców. Ideą oraz główną zasadą stojącą za jej działalnością jest „niezależność we współzależności”, co oznacza, że przedsiębiorcy są nie tylko właścicielami swoich sklepów, w których podejmują wszystkie decyzje, ale współtworzą również całą organizację, m.in. przeznaczając dwa dni na rzecz centrali. Dzięki temu mogą nie tylko wpływać na kierunek rozwoju Grupy, lecz także wymieniać się wiedzą i doświadczeniami.

Dlaczego oferta franczyzowa jest atrakcyjna?

Badanie pokazało, że do franczyzy najbardziej przekonują Polaków objętych badaniem kolejno: potencjalne zyski z inwestycji (39,5 proc.), atrakcyjna oferta finansowa ze strony franczyzodawcy (36,7 proc.) oraz zapewniana przez franczyzodawcę pomoc (33,9 proc.). Wszystkie te elementy można znaleźć w ofercie Grupy Muszkieterów, a do tego o wiele więcej. Muszkieterowie zapewniają swoim przedsiębiorcom swobodę podejmowania decyzji biznesowych dotyczących sklepu, dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej, zaplecza logistycznego i informatycznego oraz wsparcie w zakresie marketingu i PR. Dzięki temu dołączenie do grona Muszkieterów to dobry pomysł dla wszystkich, którzy chcieliby w nowym roku założyć własną działalność handlową, ale obawiają się o brak doświadczenia lub odpowiedniego zaplecza.

Wieloletnia obecność na polskim rynku pozwoliła nam na wypracowanie konkretnych zasad i wytycznych skutecznego prowadzenia działalności, którymi dzielimy się z przedsiębiorcami zrzeszonymi w naszej organizacji. Przeprowadzone badanie potwierdziło nasze obserwacje i zmysł przedsiębiorczości Polaków, którzy są chętni podejmować współpracę franczyzową i korzystać z gotowych wzorów na sukcesmówi Bartłomiej Tarłowski, Kierownik ds. Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów oraz dodaje – Zapraszamy do kontaktu wszystkich tych, którzy chcieliby w 2022 roku zmienić coś w swoim życiu, rozpocząć pracę na własny rachunek i poznać dopasowaną do nich ofertę. Już teraz możemy zapewnić ich o wsparciu, które otrzymają od nas na każdym etapie działalności.

Statystyki rekrutacji w 2021 roku

W 2021 roku do grona przedsiębiorców zrzeszonych w Grupie dołączyło 16 osób, które z wynikiem pozytywnym zakończyły proces rekrutacji. 4 z nich to przyszli właściciele sklepów Intermarché, a 12 to przyszli właściciele sklepów Bricomarché. 25 proc. osób wśród grupy przystępujących stanowią pary, małżeństwa lub związki partnerskie, a 75 proc. to z kolei single. Najwięcej kandydatów, bo ponad 30 proc., pochodzi z województwa wielkopolskiego. Drugie z kolei jest województwo warmińsko-mazurskie, z którego wywodzi się niespełna 19 proc. zrekrutowanych do Grupy Muszkieterów. W 5 przedsiębiorstwach kierowanie sklepem przeszło z rodzica na jego potomka, co potwierdza rodzinny charakter działalności Muszkieterów. Najkrótszy proces rekrutacyjny zajął zaledwie 2 miesiące, a kandydaci chętni na podjęcie współpracy pochodzili w 50 proc. z wewnątrz struktur Grupy, a w 50 proc. z zewnątrz. Liczby te pokazują, że Grupa Muszkieterów wzbudza zaufanie zarówno wśród osób bardzo dobrze znających zasady jej funkcjonowania, jak i tych, którzy takiej wiedzy na samym początku relacji jeszcze nie posiadają.

– W minionym roku wprowadziliśmy wiele zmian w procesie rekrutacji franczyzobiorców. Jego przebieg został skrócony, a zasady dostosowane w taki sposób, aby poprawić doświadczenie kandydatów. Od 2021 roku zainteresowani naszymi systemami nie muszą udawać się do Francji na ostateczne zatwierdzenie swojej kandydatury. Cały cykl realizowany jest w Polsce w modelu hybrydowymdodaje Bartłomiej Tarłowski.

Jak zostać Muszkieterem?

W zależności od potrzeb przedsiębiorcy, Grupa Muszkieterów ma w swojej ofercie różnorodne i elastyczne formy współpracy, które zapewniają właścicielom sklepów zachowanie niezależności biznesowej oraz dostosowany indywidualnie pakiet wsparcia. Aby dołączyć do Grupy nie trzeba posiadać wcześniejszego doświadczenia handlowego, ponieważ organizacja stawia w pierwszej kolejności na kompetencje ogólnobiznesowe, a dopiero później na umiejętności, które można nabyć w trakcie szkolenia. Na stronie internetowej Grupy można znaleźć opis procesu rekrutacji, który rozpoczyna się od aplikacji kandydata, a kończy na przyjęciu do grona Muszkieterów poprzez przyznanie zezwolenia na prowadzenie sklepu pod szyldem Intermarché lub Bricomarché.

 

Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem 480 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 2000 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (56. pozycja w 2021 r.), w rankingu „Top 500 CEE” przygotowywanym przez „Rzeczpospolitą” we współpracy z firmą Coface (98. miejsce w 2021 r.), w rankingu „1000 największych firm w Polsce” „Gazety Finansowej” (47. miejsce w 2020 r.), w zestawieniu Najwięksi money.pl (48. pozycja w 2021 r.) czy w rankingu „30 najpopularniejszych franczyz” magazynu „Franczyza & Biznes” (16. miejsce w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Havas PR Warsaw
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.