Komunikaty PR

Polacy są za obostrzeniami – sklepy mogą je wprowadzić w przyjazny dla klientów

2021-12-21  |  11:12
Biuro prasowe

Jak pokazują najnowsze sondaże, coraz większa liczba Polaków jest za wprowadzeniem ograniczeń w dostępie do niektórych miejsc jak np. sklepy czy restauracje. Czwarta fala pandemii wciąż nie ustępuje, a potwierdzona już w Polsce obecność wariantu Omikron i nadejście piątej fali może tylko nasilić takie oczekiwania społeczne. Zarówno z badań IBRIS[1] , jak i z badań Kantar[2] , przeprowadzonych w listopadzie 2021 roku wynika, że od 54% do 55% Polaków opowiada się za ograniczeniami dostępu w różnej formie.

Powodów, dla których placówki handlowe rozluźniły kontrolę liczby kupujących jest przynajmniej kilka. Z jednej strony wzmożony okres zakupów przed świętami sprawia, że znacznie trudniej jest oddelegować pracownika (lub pracowników, jeśli sklep ma kilka wejść) do jednego zadania, jakim jest zliczanie konsumentów. Często podnoszony jest także argument, że placówki mają ogromną powierzchnię i nawet w okresie świątecznym spełniają wytyczne zawarte w rozporządzeniach. Należy tu jednak wyraźnie podkreślić, że klienci mają tendencję do kumulowania się w niektórych działach sklepu. Wyraźnie widać, że w ostatnich tygodniach znacznie większy ruch panuje w działach z ozdobami świątecznymi, kosmetykami czy produktami spożywczymi, a działy remontowe czy rowerowe świecą pustkami.

- Każdy konsument ma prawo oczekiwać, że placówka handlowa zapewni mu bezpieczeństwo robienia zakupów. Klienci rozumieją zasadność limitów i widać to doskonale w najmniejszych osiedlowych sklepach. Nikogo nie dziwi fakt, że przed małymi sklepami ustawiają się kolejki, a do środka może wejść tyle osób, ile przewiduje limit. Niestety wiele placówek handlowych tylko informuje kupujących o dozwolonej liczbie jednocześnie przebywających w obiekcie osób na kartce na drzwiach wejściowych, przerzucając odpowiedzialność na swoich klientów. Zamiast tego sprzedawcy detaliczni powinni dać jasny sygnał – pilnujemy limitów i u nas zrobisz zakupy bezpiecznie – komentuje Ewa Pytkowska, szefowa polskiego oddziału Checkpoint Systems Polska.

Wszędzie tam, gdzie konieczne jest zachowanie dystansu społecznego albo koordynacja natężenia ruchu w sklepach (np. rozładowywanie zatorów na linii kas) z pomocą przychodzą nowoczesne rozwiązania typu Smart Occupancy. Automatyzują one cały proces i jednocześnie wysyłają proste i czytelne komunikaty do klientów. Na podstawie obrazu z kamer zlicza on liczbę osób wewnątrz i w przypadku przekroczenia limitu wyświetla na ekranie umieszczonym przed wejściem stosowną informację zakazującą wstępu. Jest on szczególnie przydatny w placówkach posiadających kilka wejść i wyjść. Elektroniczne oko kamery umieszcza się przy każdym z nich, a system automatycznie agreguje dane ze wszystkich źródeł. Duże ekrany wyświetlają czytelne komunikaty tekstowe i wizualne np. w formie sygnalizacji świetlnej , dzięki czemu klienci wiedzą, czy mogą bezpiecznie wejść na teren sklepu. Tego tupu system można w prosty sposób połączyć z drzwiami lub bramkami, które nie otworzą się i nie wpuszczą klienta do środka, jeśli limit zostanie przekroczony. Co ciekawe Smart Occupancy zapewnia nie tylko bezpieczeństwo klientów i pracowników, ale daję dostęp do wielu przydatnych danych.

Analityka bazująca na kamerach 3D zbiera bardziej dokładne i precyzyjne dane, niż wciąż stosowane przestarzałe systemy bazujące na podczerwieni. Wiedza o natężeniu ruchu w sklepach pozwala dokładnie planować liczbę personelu, obsady kasowej czy planować dostawy. System umożliwia także wydzielanie stref na terenie placówki handlowej, do których automatycznie reguluje dostęp konsumentów. Mogą to być właśnie strefy świąteczne czy promocyjne.

- Pomimo zmęczenia pandemią, jakie odczuwamy wszyscy, akceptacja dla niektórych ograniczeń wcale się nie zmniejsza. Konsumenci chcą się czuć bezpieczni i zaopiekowani przez sklep. Systemy Smart Occupancy nie tylko w zautomatyzowany sposób kontrolują liczbę osób w danej placówce, ale też stanowią bardzo jasny i czytelny komunikat dla konsumenta – u nas dbamy o twoje zdrowie i dajemy ci komfort robienia zakupów – dodaje Ewa Pytkowska.

Prostota instalacji i obsługi Smart Occupancy sprawia, że można go w prosty sposób zainstalować zarówno w największych, jak i w małych placówkach handlowych.  Dowolność w konfiguracji sprawia, że znajdzie on zastosowanie także w punktach usługowych, dworcach, muzeach, szatniach a nawet w obiektach sakralnych.

 


[1] https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-11-19/obowiazkowe-szczepienia-i-obostrzenia-wobec-niezaszczepionych-nowy-sondaz-dla-wydarzen-polsatu/

[2] https://wyborcza.pl/7,75398,27829243,sondaz-wyborczej-wieksz0osc-polakow-za-obostrzeniami-dla-niezaszczepionych.html

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.