Komunikaty PR

Polacy są za obostrzeniami – sklepy mogą je wprowadzić w przyjazny dla klientów

2021-12-21  |  11:12
Biuro prasowe

Jak pokazują najnowsze sondaże, coraz większa liczba Polaków jest za wprowadzeniem ograniczeń w dostępie do niektórych miejsc jak np. sklepy czy restauracje. Czwarta fala pandemii wciąż nie ustępuje, a potwierdzona już w Polsce obecność wariantu Omikron i nadejście piątej fali może tylko nasilić takie oczekiwania społeczne. Zarówno z badań IBRIS[1] , jak i z badań Kantar[2] , przeprowadzonych w listopadzie 2021 roku wynika, że od 54% do 55% Polaków opowiada się za ograniczeniami dostępu w różnej formie.

Powodów, dla których placówki handlowe rozluźniły kontrolę liczby kupujących jest przynajmniej kilka. Z jednej strony wzmożony okres zakupów przed świętami sprawia, że znacznie trudniej jest oddelegować pracownika (lub pracowników, jeśli sklep ma kilka wejść) do jednego zadania, jakim jest zliczanie konsumentów. Często podnoszony jest także argument, że placówki mają ogromną powierzchnię i nawet w okresie świątecznym spełniają wytyczne zawarte w rozporządzeniach. Należy tu jednak wyraźnie podkreślić, że klienci mają tendencję do kumulowania się w niektórych działach sklepu. Wyraźnie widać, że w ostatnich tygodniach znacznie większy ruch panuje w działach z ozdobami świątecznymi, kosmetykami czy produktami spożywczymi, a działy remontowe czy rowerowe świecą pustkami.

- Każdy konsument ma prawo oczekiwać, że placówka handlowa zapewni mu bezpieczeństwo robienia zakupów. Klienci rozumieją zasadność limitów i widać to doskonale w najmniejszych osiedlowych sklepach. Nikogo nie dziwi fakt, że przed małymi sklepami ustawiają się kolejki, a do środka może wejść tyle osób, ile przewiduje limit. Niestety wiele placówek handlowych tylko informuje kupujących o dozwolonej liczbie jednocześnie przebywających w obiekcie osób na kartce na drzwiach wejściowych, przerzucając odpowiedzialność na swoich klientów. Zamiast tego sprzedawcy detaliczni powinni dać jasny sygnał – pilnujemy limitów i u nas zrobisz zakupy bezpiecznie – komentuje Ewa Pytkowska, szefowa polskiego oddziału Checkpoint Systems Polska.

Wszędzie tam, gdzie konieczne jest zachowanie dystansu społecznego albo koordynacja natężenia ruchu w sklepach (np. rozładowywanie zatorów na linii kas) z pomocą przychodzą nowoczesne rozwiązania typu Smart Occupancy. Automatyzują one cały proces i jednocześnie wysyłają proste i czytelne komunikaty do klientów. Na podstawie obrazu z kamer zlicza on liczbę osób wewnątrz i w przypadku przekroczenia limitu wyświetla na ekranie umieszczonym przed wejściem stosowną informację zakazującą wstępu. Jest on szczególnie przydatny w placówkach posiadających kilka wejść i wyjść. Elektroniczne oko kamery umieszcza się przy każdym z nich, a system automatycznie agreguje dane ze wszystkich źródeł. Duże ekrany wyświetlają czytelne komunikaty tekstowe i wizualne np. w formie sygnalizacji świetlnej , dzięki czemu klienci wiedzą, czy mogą bezpiecznie wejść na teren sklepu. Tego tupu system można w prosty sposób połączyć z drzwiami lub bramkami, które nie otworzą się i nie wpuszczą klienta do środka, jeśli limit zostanie przekroczony. Co ciekawe Smart Occupancy zapewnia nie tylko bezpieczeństwo klientów i pracowników, ale daję dostęp do wielu przydatnych danych.

Analityka bazująca na kamerach 3D zbiera bardziej dokładne i precyzyjne dane, niż wciąż stosowane przestarzałe systemy bazujące na podczerwieni. Wiedza o natężeniu ruchu w sklepach pozwala dokładnie planować liczbę personelu, obsady kasowej czy planować dostawy. System umożliwia także wydzielanie stref na terenie placówki handlowej, do których automatycznie reguluje dostęp konsumentów. Mogą to być właśnie strefy świąteczne czy promocyjne.

- Pomimo zmęczenia pandemią, jakie odczuwamy wszyscy, akceptacja dla niektórych ograniczeń wcale się nie zmniejsza. Konsumenci chcą się czuć bezpieczni i zaopiekowani przez sklep. Systemy Smart Occupancy nie tylko w zautomatyzowany sposób kontrolują liczbę osób w danej placówce, ale też stanowią bardzo jasny i czytelny komunikat dla konsumenta – u nas dbamy o twoje zdrowie i dajemy ci komfort robienia zakupów – dodaje Ewa Pytkowska.

Prostota instalacji i obsługi Smart Occupancy sprawia, że można go w prosty sposób zainstalować zarówno w największych, jak i w małych placówkach handlowych.  Dowolność w konfiguracji sprawia, że znajdzie on zastosowanie także w punktach usługowych, dworcach, muzeach, szatniach a nawet w obiektach sakralnych.

 


[1] https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-11-19/obowiazkowe-szczepienia-i-obostrzenia-wobec-niezaszczepionych-nowy-sondaz-dla-wydarzen-polsatu/

[2] https://wyborcza.pl/7,75398,27829243,sondaz-wyborczej-wieksz0osc-polakow-za-obostrzeniami-dla-niezaszczepionych.html

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok Biuro prasowe
2024-05-17 | 10:25

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok

Działania Grupy Żabka mają istotny wpływ na rozwój polskiej gospodarki. Z opublikowanego Raportu Odpowiedzialności „Wygodnie i odpowiedzialnie” wynika, że całkowita kwota
Handel Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki
2024-05-15 | 08:49

Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki

Gdzie handel opłaca się najbardziej? Wszędzie tam, gdzie są klienci! Niby to znana od lat prawda, jednak tam, gdzie potencjalnych klientów jest najwięcej, najczęściej stawki za
Handel Żabka Jush zaskakuje największą kampanią w swojej historii
2024-05-14 | 14:50

Żabka Jush zaskakuje największą kampanią w swojej historii

Na początku maja ruszyła wielokanałowa kampania „Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush”. Promuje ona uruchomioną 22 kwietnia platformę, w ramach której klienci

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.