Komunikaty PR

Raport PMR: Rynek artykułów sportowych powróci na ścieżkę wzrostu

2021-12-15  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Pandemia koronawirusa, a zwłaszcza wprowadzony w odpowiedzi na nią lockdown i inne restrykcje sprawiły, że w 2020 r. dynamika handlu detalicznego artykułami sportowymi była ujemna. W 2021 r. rynek czeka odbicie, a dynamika będzie rekordowa na przestrzeni ostatnich lat i wyniesie blisko 10%, wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR.

 

Spadek wartości sprzedaży artykułów sportowych w 2020 r. był stosunkowo niski w porównaniu do innych segmentów handlu detalicznego analizowanych przez PMR. Wynikało to m.in. z popularyzacji amatorskiego uprawiania sportu w okresie lockdownu i zamknięcia obiektów sportowych, odformalizowania mody (dresy, sneakery), a także wzrostu popularności wyjazdów na łono natury i turystyki kempingowej jako formy spędzania wolnego czasu.

 

Internet największym kanałem

Pandemia koronawirusa spowodowała rekordowe wzrosty w sprzedaży internetowej i nie inaczej było w przypadku rynku artykułów sportowych. Sprzedaż internetowa w analizowanym segmencie wzrosła o blisko 50%. W efekcie, internet (sprzedaż poprzez e-sklepy i platformy handlowe) stał się największym kanałem na rynku produktów sportowych, z udziałem w rynku na poziomie blisko 36% w 2020 r.

W 2021 r. dynamika kanału e-commerce, z powodu wysokiej bazy, wyhamuje. Według prognoz PMR kanał internetowy zanotuje jednak ponownie najwyższą dynamikę ze wszystkich kanałów na rynku artykułów sportowych. Dynamicznie rosnąć będzie zarówno sprzedaż w sklepach internetowych (w związku z rozwojem oferty przez największych graczy), jak i na platformach (rozwój oferty przez Allegro i Amazon, ale także Empik Marketplace, Decathlon i Intersport).

 

Moda na dress i sneakery

Obserwowane od lat trendy rozluźniania dress code’u, motywujące detalistów do poszerzania ofert odzieży codziennej, a w przypadku obuwia codziennego lub sportowego (sneakeryzacja) uległy w 2020 r. przyspieszeniu.

Praca zdalna oraz szeroko pojęty domocetryzm diametralnie zmieniły nasze zwyczaje konsumenckie, nie tylko w zakresie wyboru kanału, w którym tych zakupów dokonywali, ale także oferty produktowej, którą wybierali. Konsumenci częściej sięgali po odzież wygodną, w tym dresy, oraz większą uwagę przykładali do wyboru stroju „po domu”.

Ponad (52%) połowa respondentów badania PMR z sierpnia 2021 r., tj. kupujących odzież lub obuwie, twierdzi, że w większym stopniu niż przed pandemią zwraca uwagę na wygodę kupowanych produktów. Twierdzą tak częściej kobiety (56% wobec 46% wśród mężczyzn) oraz mieszkańcy największych miast (61%).

 


 

PMR Market Experts dostarcza swoim partnerom najwyższej jakości analizy rynkowe, badania oraz usługi doradcze przygotowane przez doświadczone zespoły branżowych ekspertów. Od ponad 20 lat ekspertyzy i rekomendacje PMR wspierają firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Wspólnoty Niepodległych Państw i Europy Południowo-Wschodniej, umożliwiając im realizację strategicznych celów. To firma którą tworzą ludzie, umiejętnie korzystający z osiągnięć technologii, by sprostać zmieniającym się wymaganiom partnerów biznesowych.

 

Więcej autorskich treści tworzonych w oparciu o prowadzone badania można znaleźć na naszej stronie https://www.pmrmarketexperts.com/press-room.

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel BRAK ZDJĘCIA
2024-07-25 | 10:30

Marki własne marketów - co zrobić, aby na tym wzroście nie st

Marki własne mają się w Polsce świetnie, a perspektywy dla ich rozwoju są bardzo optymistyczne. Obecnie udział takich produktów w skali całego rynku spożywczego sięga ponad 22%[1], co przekłada się na 48 mld
Handel in-Store Media Polska dla Flamin Hot i Pepsi w Auchan
2024-07-24 | 20:00

in-Store Media Polska dla Flamin'Hot i Pepsi w Auchan

Firma in-Store Media Polska zrealizowała w czerwcu dwie równoległe kampanie shopper marketingowe FritoLay Flamin’ Hot oraz Pepsi w 70 hipermarketach sieci Auchan. W obu kampaniach
Handel BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 15:47

Niby cała Polska żyje footballem, a jednak Polacy w czasie meczów reprezentacji

Mieszkańcy kraju nad Wisłą nadal są nieodzownymi fanami piłki nożnej. Obrazują to wyniki badania Mastercard[1], w którym aż 61% respondentów wskazało, że są najszczęśliwsi wtedy, gdy mogą oglądać swoją drużynę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój

Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.

Firma

Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność

Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.