Komunikaty PR

Raport PMR: Rynek artykułów sportowych powróci na ścieżkę wzrostu

2021-12-15  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Pandemia koronawirusa, a zwłaszcza wprowadzony w odpowiedzi na nią lockdown i inne restrykcje sprawiły, że w 2020 r. dynamika handlu detalicznego artykułami sportowymi była ujemna. W 2021 r. rynek czeka odbicie, a dynamika będzie rekordowa na przestrzeni ostatnich lat i wyniesie blisko 10%, wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR.

 

Spadek wartości sprzedaży artykułów sportowych w 2020 r. był stosunkowo niski w porównaniu do innych segmentów handlu detalicznego analizowanych przez PMR. Wynikało to m.in. z popularyzacji amatorskiego uprawiania sportu w okresie lockdownu i zamknięcia obiektów sportowych, odformalizowania mody (dresy, sneakery), a także wzrostu popularności wyjazdów na łono natury i turystyki kempingowej jako formy spędzania wolnego czasu.

 

Internet największym kanałem

Pandemia koronawirusa spowodowała rekordowe wzrosty w sprzedaży internetowej i nie inaczej było w przypadku rynku artykułów sportowych. Sprzedaż internetowa w analizowanym segmencie wzrosła o blisko 50%. W efekcie, internet (sprzedaż poprzez e-sklepy i platformy handlowe) stał się największym kanałem na rynku produktów sportowych, z udziałem w rynku na poziomie blisko 36% w 2020 r.

W 2021 r. dynamika kanału e-commerce, z powodu wysokiej bazy, wyhamuje. Według prognoz PMR kanał internetowy zanotuje jednak ponownie najwyższą dynamikę ze wszystkich kanałów na rynku artykułów sportowych. Dynamicznie rosnąć będzie zarówno sprzedaż w sklepach internetowych (w związku z rozwojem oferty przez największych graczy), jak i na platformach (rozwój oferty przez Allegro i Amazon, ale także Empik Marketplace, Decathlon i Intersport).

 

Moda na dress i sneakery

Obserwowane od lat trendy rozluźniania dress code’u, motywujące detalistów do poszerzania ofert odzieży codziennej, a w przypadku obuwia codziennego lub sportowego (sneakeryzacja) uległy w 2020 r. przyspieszeniu.

Praca zdalna oraz szeroko pojęty domocetryzm diametralnie zmieniły nasze zwyczaje konsumenckie, nie tylko w zakresie wyboru kanału, w którym tych zakupów dokonywali, ale także oferty produktowej, którą wybierali. Konsumenci częściej sięgali po odzież wygodną, w tym dresy, oraz większą uwagę przykładali do wyboru stroju „po domu”.

Ponad (52%) połowa respondentów badania PMR z sierpnia 2021 r., tj. kupujących odzież lub obuwie, twierdzi, że w większym stopniu niż przed pandemią zwraca uwagę na wygodę kupowanych produktów. Twierdzą tak częściej kobiety (56% wobec 46% wśród mężczyzn) oraz mieszkańcy największych miast (61%).

 


 

PMR Market Experts dostarcza swoim partnerom najwyższej jakości analizy rynkowe, badania oraz usługi doradcze przygotowane przez doświadczone zespoły branżowych ekspertów. Od ponad 20 lat ekspertyzy i rekomendacje PMR wspierają firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Wspólnoty Niepodległych Państw i Europy Południowo-Wschodniej, umożliwiając im realizację strategicznych celów. To firma którą tworzą ludzie, umiejętnie korzystający z osiągnięć technologii, by sprostać zmieniającym się wymaganiom partnerów biznesowych.

 

Więcej autorskich treści tworzonych w oparciu o prowadzone badania można znaleźć na naszej stronie https://www.pmrmarketexperts.com/press-room.

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok Biuro prasowe
2024-05-17 | 10:25

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok

Działania Grupy Żabka mają istotny wpływ na rozwój polskiej gospodarki. Z opublikowanego Raportu Odpowiedzialności „Wygodnie i odpowiedzialnie” wynika, że całkowita kwota
Handel Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.
2024-05-17 | 01:00

Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.

Notowana na Głównym Rynku GPW firma kosmetyczna Miraculum podsumowuje wyniki po I kwartale 2024 r. Po raz pierwszy od wielu lat kwartalny wskaźnik EBITDA przekroczył 1 mln zł –
Handel Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki
2024-05-15 | 08:49

Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki

Gdzie handel opłaca się najbardziej? Wszędzie tam, gdzie są klienci! Niby to znana od lat prawda, jednak tam, gdzie potencjalnych klientów jest najwięcej, najczęściej stawki za

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.