Komunikaty PR

Raport PMR: Rynek artykułów sportowych powróci na ścieżkę wzrostu

2021-12-15  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Pandemia koronawirusa, a zwłaszcza wprowadzony w odpowiedzi na nią lockdown i inne restrykcje sprawiły, że w 2020 r. dynamika handlu detalicznego artykułami sportowymi była ujemna. W 2021 r. rynek czeka odbicie, a dynamika będzie rekordowa na przestrzeni ostatnich lat i wyniesie blisko 10%, wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR.

 

Spadek wartości sprzedaży artykułów sportowych w 2020 r. był stosunkowo niski w porównaniu do innych segmentów handlu detalicznego analizowanych przez PMR. Wynikało to m.in. z popularyzacji amatorskiego uprawiania sportu w okresie lockdownu i zamknięcia obiektów sportowych, odformalizowania mody (dresy, sneakery), a także wzrostu popularności wyjazdów na łono natury i turystyki kempingowej jako formy spędzania wolnego czasu.

 

Internet największym kanałem

Pandemia koronawirusa spowodowała rekordowe wzrosty w sprzedaży internetowej i nie inaczej było w przypadku rynku artykułów sportowych. Sprzedaż internetowa w analizowanym segmencie wzrosła o blisko 50%. W efekcie, internet (sprzedaż poprzez e-sklepy i platformy handlowe) stał się największym kanałem na rynku produktów sportowych, z udziałem w rynku na poziomie blisko 36% w 2020 r.

W 2021 r. dynamika kanału e-commerce, z powodu wysokiej bazy, wyhamuje. Według prognoz PMR kanał internetowy zanotuje jednak ponownie najwyższą dynamikę ze wszystkich kanałów na rynku artykułów sportowych. Dynamicznie rosnąć będzie zarówno sprzedaż w sklepach internetowych (w związku z rozwojem oferty przez największych graczy), jak i na platformach (rozwój oferty przez Allegro i Amazon, ale także Empik Marketplace, Decathlon i Intersport).

 

Moda na dress i sneakery

Obserwowane od lat trendy rozluźniania dress code’u, motywujące detalistów do poszerzania ofert odzieży codziennej, a w przypadku obuwia codziennego lub sportowego (sneakeryzacja) uległy w 2020 r. przyspieszeniu.

Praca zdalna oraz szeroko pojęty domocetryzm diametralnie zmieniły nasze zwyczaje konsumenckie, nie tylko w zakresie wyboru kanału, w którym tych zakupów dokonywali, ale także oferty produktowej, którą wybierali. Konsumenci częściej sięgali po odzież wygodną, w tym dresy, oraz większą uwagę przykładali do wyboru stroju „po domu”.

Ponad (52%) połowa respondentów badania PMR z sierpnia 2021 r., tj. kupujących odzież lub obuwie, twierdzi, że w większym stopniu niż przed pandemią zwraca uwagę na wygodę kupowanych produktów. Twierdzą tak częściej kobiety (56% wobec 46% wśród mężczyzn) oraz mieszkańcy największych miast (61%).

 


 

PMR Market Experts dostarcza swoim partnerom najwyższej jakości analizy rynkowe, badania oraz usługi doradcze przygotowane przez doświadczone zespoły branżowych ekspertów. Od ponad 20 lat ekspertyzy i rekomendacje PMR wspierają firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Wspólnoty Niepodległych Państw i Europy Południowo-Wschodniej, umożliwiając im realizację strategicznych celów. To firma którą tworzą ludzie, umiejętnie korzystający z osiągnięć technologii, by sprostać zmieniającym się wymaganiom partnerów biznesowych.

 

Więcej autorskich treści tworzonych w oparciu o prowadzone badania można znaleźć na naszej stronie https://www.pmrmarketexperts.com/press-room.

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.