Komunikaty PR

Rośnie popyt na akcesoria samochodowe

2022-03-08  |  10:30
Biuro prasowe


Alu-frost, producent akcesoriów samochodowych z Podlasia około 70 proc. asortymentu sprzedaje za granicę. Odbiorcami są kraje europejskie, ale firma ma również swoich dystrybutorów za wschodnią granicą. Kupują głównie nakładki na zderzaki i progi. Rocznie firma sprzedaje ich ponad 25 tys. sztuk.


- Najwięcej kontrahentów mamy z Czech, Słowacji, Słowenii, Francji, Węgier, Holandii i Rumunii. Cieszymy się tam wyrobioną renomą. Wcześniej dużo bardziej aktywny był też kierunek wschodni – mówi Piotr Świrko, właściciel firmy. – W Polsce nasze akcesoria samochodowe sprzedawane są w różnych częściach kraju.


Odbiorcy i konkurencja

W kraju akcesoria samochodowe tego typu produkują trzy firmy. Alu-frost udało się jednak zyskać znaczącą pozycję, a także z sukcesem wejść na zagraniczne rynki. Największą konkurencją dla zakładu z podbiałostockich Sowaln są teraz producenci z Chin i Turcji.


Główni odbiorcy nakładek samochodowych to przedsiębiorcy prowadzący sklepy motoryzacyjne i sprzedaż na marketplace'ach. Podkreślają oni, że nawet w czasach niedoborów stali i rosnących kosztach surowców (stal podrożała o 200 proc.!) alu-frost było dobrze zaopatrzone, terminowe i – co najważniejsze - nie planuje podnieść cen swoich wyrobów.


Podwójna z zagięciem

Alu-frost specjalizuje się w produkcji nakładek na zderzaki i progi samochodowe, wytwarza też podstopnice. Służą one głównie tuningowi, czyli poprawieniu wyglądu auta. Firma wyrabia je ze stali szlachetnej, co daje im odporność na różne warunki atmosferyczne – wilgoć, mróz, a także sól i piach. Dostępne są w wersji błyszczącej (typu lustro), matowe lub w kolorze czarnym (pokryte folią karbonową).


- Nasz hit sprzedażowy to podwójne stalowe nakładki na zderzak z zagięciem. Mimo, że są nieco droższe od pozostałych, klienci wybierają je, bo są najmocniejsze. A funkcją nakładek, poza estetyką, jest też ochrona przed zadrapaniami, wgnieceniem itd. – wyjaśnia Piotr Świrko.


Nakładki do nowych serii

Alu-frost produkuje akcesoria do ponad 40 marek aut. Najlepiej się sprzedają nakładki do Nissana, Toyoty czy Mitsubishi. W czołówce jest też Suzuki, Honda i Volkswagen. Na bieżąco projektuje też elementy do nowych modeli, które niedawno pojawiły się na rynku. W ostatnim czasie wprowadziła do oferty akcesoria samochodowe do elektryków Volkswagena ID.3 i ID.4 oraz Mustanga Mach-e, najnowszej Skody Fabii, Mercedesa Citana II, czy Dacii Logan III.


Alu-frost zauważa też większe zainteresowanie swoimi produktami. Wynika to zapewne z kryzysu w branży motoryzacyjnej. Powoduje on, że kierowcy większą wagę przykładają do zabezpieczania swojego auta i utrzymania go w jak najlepszym stanie. Już w 2021 roku dało się zauważyć kilkuprocentowy wzrost.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.