Rośnie popyt na akcesoria samochodowe
Alu-frost, producent akcesoriów samochodowych z Podlasia około 70 proc. asortymentu sprzedaje za granicę. Odbiorcami są kraje europejskie, ale firma ma również swoich dystrybutorów za wschodnią granicą. Kupują głównie nakładki na zderzaki i progi. Rocznie firma sprzedaje ich ponad 25 tys. sztuk.
- Najwięcej kontrahentów mamy z Czech, Słowacji, Słowenii, Francji, Węgier, Holandii i Rumunii. Cieszymy się tam wyrobioną renomą. Wcześniej dużo bardziej aktywny był też kierunek wschodni – mówi Piotr Świrko, właściciel firmy. – W Polsce nasze akcesoria samochodowe sprzedawane są w różnych częściach kraju.
Odbiorcy i konkurencja
W kraju akcesoria samochodowe tego typu produkują trzy firmy. Alu-frost udało się jednak zyskać znaczącą pozycję, a także z sukcesem wejść na zagraniczne rynki. Największą konkurencją dla zakładu z podbiałostockich Sowaln są teraz producenci z Chin i Turcji.
Główni odbiorcy nakładek samochodowych to przedsiębiorcy prowadzący sklepy motoryzacyjne i sprzedaż na marketplace'ach. Podkreślają oni, że nawet w czasach niedoborów stali i rosnących kosztach surowców (stal podrożała o 200 proc.!) alu-frost było dobrze zaopatrzone, terminowe i – co najważniejsze - nie planuje podnieść cen swoich wyrobów.
Podwójna z zagięciem
Alu-frost specjalizuje się w produkcji nakładek na zderzaki i progi samochodowe, wytwarza też podstopnice. Służą one głównie tuningowi, czyli poprawieniu wyglądu auta. Firma wyrabia je ze stali szlachetnej, co daje im odporność na różne warunki atmosferyczne – wilgoć, mróz, a także sól i piach. Dostępne są w wersji błyszczącej (typu lustro), matowe lub w kolorze czarnym (pokryte folią karbonową).
- Nasz hit sprzedażowy to podwójne stalowe nakładki na zderzak z zagięciem. Mimo, że są nieco droższe od pozostałych, klienci wybierają je, bo są najmocniejsze. A funkcją nakładek, poza estetyką, jest też ochrona przed zadrapaniami, wgnieceniem itd. – wyjaśnia Piotr Świrko.
Nakładki do nowych serii
Alu-frost produkuje akcesoria do ponad 40 marek aut. Najlepiej się sprzedają nakładki do Nissana, Toyoty czy Mitsubishi. W czołówce jest też Suzuki, Honda i Volkswagen. Na bieżąco projektuje też elementy do nowych modeli, które niedawno pojawiły się na rynku. W ostatnim czasie wprowadziła do oferty akcesoria samochodowe do elektryków Volkswagena ID.3 i ID.4 oraz Mustanga Mach-e, najnowszej Skody Fabii, Mercedesa Citana II, czy Dacii Logan III.
Alu-frost zauważa też większe zainteresowanie swoimi produktami. Wynika to zapewne z kryzysu w branży motoryzacyjnej. Powoduje on, że kierowcy większą wagę przykładają do zabezpieczania swojego auta i utrzymania go w jak najlepszym stanie. Już w 2021 roku dało się zauważyć kilkuprocentowy wzrost.
![Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1821075663,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie
![Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1638682860,w_261,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
![Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_801770450,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.