Komunikaty PR

Rośnie popyt na akcesoria samochodowe

2022-03-08  |  10:30
Biuro prasowe


Alu-frost, producent akcesoriów samochodowych z Podlasia około 70 proc. asortymentu sprzedaje za granicę. Odbiorcami są kraje europejskie, ale firma ma również swoich dystrybutorów za wschodnią granicą. Kupują głównie nakładki na zderzaki i progi. Rocznie firma sprzedaje ich ponad 25 tys. sztuk.


- Najwięcej kontrahentów mamy z Czech, Słowacji, Słowenii, Francji, Węgier, Holandii i Rumunii. Cieszymy się tam wyrobioną renomą. Wcześniej dużo bardziej aktywny był też kierunek wschodni – mówi Piotr Świrko, właściciel firmy. – W Polsce nasze akcesoria samochodowe sprzedawane są w różnych częściach kraju.


Odbiorcy i konkurencja

W kraju akcesoria samochodowe tego typu produkują trzy firmy. Alu-frost udało się jednak zyskać znaczącą pozycję, a także z sukcesem wejść na zagraniczne rynki. Największą konkurencją dla zakładu z podbiałostockich Sowaln są teraz producenci z Chin i Turcji.


Główni odbiorcy nakładek samochodowych to przedsiębiorcy prowadzący sklepy motoryzacyjne i sprzedaż na marketplace'ach. Podkreślają oni, że nawet w czasach niedoborów stali i rosnących kosztach surowców (stal podrożała o 200 proc.!) alu-frost było dobrze zaopatrzone, terminowe i – co najważniejsze - nie planuje podnieść cen swoich wyrobów.


Podwójna z zagięciem

Alu-frost specjalizuje się w produkcji nakładek na zderzaki i progi samochodowe, wytwarza też podstopnice. Służą one głównie tuningowi, czyli poprawieniu wyglądu auta. Firma wyrabia je ze stali szlachetnej, co daje im odporność na różne warunki atmosferyczne – wilgoć, mróz, a także sól i piach. Dostępne są w wersji błyszczącej (typu lustro), matowe lub w kolorze czarnym (pokryte folią karbonową).


- Nasz hit sprzedażowy to podwójne stalowe nakładki na zderzak z zagięciem. Mimo, że są nieco droższe od pozostałych, klienci wybierają je, bo są najmocniejsze. A funkcją nakładek, poza estetyką, jest też ochrona przed zadrapaniami, wgnieceniem itd. – wyjaśnia Piotr Świrko.


Nakładki do nowych serii

Alu-frost produkuje akcesoria do ponad 40 marek aut. Najlepiej się sprzedają nakładki do Nissana, Toyoty czy Mitsubishi. W czołówce jest też Suzuki, Honda i Volkswagen. Na bieżąco projektuje też elementy do nowych modeli, które niedawno pojawiły się na rynku. W ostatnim czasie wprowadziła do oferty akcesoria samochodowe do elektryków Volkswagena ID.3 i ID.4 oraz Mustanga Mach-e, najnowszej Skody Fabii, Mercedesa Citana II, czy Dacii Logan III.


Alu-frost zauważa też większe zainteresowanie swoimi produktami. Wynika to zapewne z kryzysu w branży motoryzacyjnej. Powoduje on, że kierowcy większą wagę przykładają do zabezpieczania swojego auta i utrzymania go w jak najlepszym stanie. Już w 2021 roku dało się zauważyć kilkuprocentowy wzrost.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.