Komunikaty PR

Rynek zoologiczny przenosi się do e-commerce

2022-04-01  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Arkadiusz Cegiełka
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl| |arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl
504 354 106
https://www.goodonepr.pl/

Stacjonarne sklepy zoologiczne wciąż przyciągają klientów, którzy chcą obejrzeć towar i zasięgnąć rady sprzedawcy. Jednak to w sieci rozgorzał bój o portfele właścicieli milionów psów i kotów w Polsce. Niższe ceny, szeroki asortyment, ale również zaangażowanie klienta poprzez edukację i programy lojalnościowe spowodowały, że to e-commerce jest uważany za przyszłość branży pets.

Światowy rynek produktów dla zwierząt domowych, zgodnie z analizą Global Market Insights, jest wart 232 miliardy dolarów, a do 2027 roku ma wzrosnąć do 350 mld dolarów[1]. Obserwowana od kilku lat stabilna tendencja wzrostowa w pandemii znacząco przyspieszyła, gdy pod wpływem samotności spowodowanej izolacją, coraz więcej osób zdecydowało się na zakup lub przygarnięcie nowego zwierzęcia[2]. W dwa lata liczba zwierząt domowych w Polsce wzrosła o 400 tys. do ponad 20,7 mln[3], co naturalnie pociągnęło za sobą wzrost sprzedaży w branży zoologicznej. Równocześnie przyspieszył proces tzw. humanizacji zwierząt. Właściciele, spędzając więcej czasu ze swoimi pupilami, poczuli potrzebę nagradzania ich zabawkami, gadżetami, lepszą karmą i smakołykami. Zmienił się model z „posiadania” psa czy kota na traktowanie zwierzęcia jako autentycznego członka rodziny, który zasługuje na najzdrowsze karmy, najlepsze suplementy diety, ekologiczne żwirki i najbardziej modne zabawki. Dziś psy mają wygodne posłania, maty chłodzące w gorące lato oraz wełniany sweter, gdy za oknem mróz. W końcu wprowadzone obostrzenia społeczne przyspieszyły trend informatyzacji i powszechnej transformacji usług oferowanych na rynku tradycyjnym w sprzedaż internetową, która w wymiarze online odnotowała wzrost we wszystkich branżach, także w kategorii artykułów dla zwierząt[4]. I to pomimo faktu, że produkty dla zwierząt nadal nabywaliśmy przede wszystkim w sklepach stacjonarnych, które jako placówki handlowe pierwszej potrzeby nie były zamykane.

– Pandemia, jak w każdej dziedzinie gospodarki, tak i w branży zoologicznej, jedynie przyspieszyła informatyzację sprzedaży. Wprawdzie wciąż nie stronimy od sklepów stacjonarnych, które pozwalają bliżej zapoznać się z produktem i zasięgnąć również rady sprzedawcy, to jednak sklep e-commerce oferuje nam z reguły niższą cenę i dostęp do większego asortymentu. Ponadto umożliwia nam szybkie porównanie cen, poznanie szczegółowych informacji o produkcie, zasięgnięcie opinii innych konsumentów, jak również zwrot w przypadku niezadowolenia z zakupu. Ze względu na wygodę, komfort i oszczędność pieniędzy zakupy w internecie z powodzeniem przyjęły się także w branży pets – mówi Marcin Maciąg, CEO Pets Diag, które wykonuje badanie EHAA z przesłanej sierści psa lub włosia konia. Otrzymany on-line wynik wskaże nam niedobory oraz niekorzystne dla organizmu proporcje pierwiastków, które w krótkim okresie doprowadziłyby do licznych dolegliwości i chorób. Za chwilę, dzięki trwającej kampanii crowdfundingowej, badania zostaną rozszerzone o koty.

Wśród artykułów zwierzęcych, przeniesienie sprzedaży do internetu w największym stopniu dotyczyło karm premium. Związane jest to ze znacznie korzystniejszą ceną za drogi produkt, nierzadko w formie multipaków i dużych opakowań. To efekt wspomnianej humanizacji zwierząt, gdzie wzorem nas samych zaczęliśmy wybierać lepsze jakościowo pożywienie dla swoich pupili. Istotnym kryterium stały się zawartość składników i wartości odżywczych, nawet kosztem wyższej ceny. Handel elektroniczny karmy dla zwierząt domowych wzrósł więc w czasie pandemii o 53 proc. rok do roku w porównaniu do wzrostu w handlu tradycyjnym o 0,7 proc.[5] Należy przewidywać, że trend zakupów w formule e-commerce w branży pets zostanie z nami na dłużej.

Na świecie najwięksi gracze, tacy jak PETCO czy PETSmart również informują, że handel online to już blisko połowa ich sprzedaży[6], a takie sieci jak Walmart czy Target oficjalnie przyznają się do inwestycji w ten kanał w obszarze pets. W Polsce, według statystyk platformy Shoper – wartość transakcji w sklepach z produktami dla zwierząt w pierwszym półroczu 2021 była dwukrotnie wyższa niż w całym 2019 roku[7].

E-commerce to nie tylko sklep

Właściciele sklepów internetowych stosują szereg działań prosprzedażowych, które zachęcają klienta do zakupów oraz przekonują, by z czasem ponownie odwiedził ich witrynę. Standardem staje się, że e-sklep posiada rozbudowaną formułę poradnikową, gdzie uzyskamy cenne rady na wszelkie możliwe kwestie z dziedziny wychowania i karmienia zwierząt. Od wskazówek na dolegliwości zdrowotne, po najlepsze akcesoria dla niesfornego pupila, którego chcemy oduczyć niszczenia mebli. Na popularności zyskują webinary, gdzie w formie prezentacji i sesji pytań Q&A z ekspertem spytamy o najbardziej nurtujące nas kwestie. W tym zakresie sklep stacjonarny z pewnością znajduje się na straconej pozycji.

Innymi najczęściej spotykanymi i bardzo skutecznymi rozwiązaniami, zachęcającymi klienta do ponownego zakupu są różnego rodzaju programy lojalnościowe powiązane z rabatami, które otrzymujemy w formie newsletterów. To m.in. dostęp do limitowanych ofert, prawo do darmowej wysyłki lub zwrotu czy bezpłatnego dostępu do wartościowej wiedzy. Coraz częściej, wejściem do sklepu on-line nie jest witryna internetowa, a aplikacja na smartfon ze wszystkimi jej zaletami, jak automatyczne powiadomienia, kontrola ilości zakupionej kramy, czy 24-godziny dostęp, również w autobusie czy tramwaju.

Co więcej, poza fizycznym produktem coraz częściej przedmiotem transakcji staje się usługa, niedostępna w galerii handlowej. W ostatnich miesiącach światło dzienne ujrzało kilka serwisów, które poza asortymentem dla zwierząt zaczęły oferować umówienie wizyty do weterynarza, czy konsultację online. Powszechna informatyzacja sprawiła, że e-commerce zaczął zataczać coraz szersze kręgi wokół całej branży zoologicznej. – Poza zakupami online, także kwestii porad zdrowotnych dla swoich pupili zaczęliśmy szukać w sieci. Wobec wprowadzonych obostrzeń stało się to bezpieczne, niezwykle wygodne, ale i w pełni wystarczające. W wielu przypadkach opinia weterynarza czy dietetyka lub wprost zalecenie wykonania badań umożliwiało udzielenie pomocy naszemu pupilowi – mówi Marcin Maciąg, CEO Pets Diag.

Ostatnia kwestia to atrakcyjna, zastrzeżona prawnie, formuła sprzedaży uwzględniająca gwarancję zadowolenia z zakupu. W Internecie, odwrotnie niż w przypadku sklepu stacjonarnego, konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży do 14 dni od zakupy. Bez względu na to, czy jest to karma, czy klatka dla ptaków. Nie trzeba nawet podawać powodu naszego niezadowolenia.

 


[1] https://commonthreadco.com/blogs/coachs-corner/pet-industry-trends-growth-ecommerce-marketing

[2] 7 nieoczywistych efektów epidemii, https://heritagere.pl/7-nieoczywistych-efektow-epidemii/

[3] https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/dwukrotnie-wzrosla-wartosc-transakcji-w-zoologicznych-e-sklepach,101339.html

[4] https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/internetowa-sprzedaz-artykulow-dla-zwierzat-rosnie-o-kilkadziesiat-proc-rocznie,101010.html

[5] https://www.affde.com/pl/pet-food-industry-trends.html

[6] https://commonthreadco.com/blogs/coachs-corner/pet-industry-trends-growth-ecommerce-marketing

[7] https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/dwukrotnie-wzrosla-wartosc-transakcji-w-zoologicznych-e-sklepach,101339.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Multirabaty dostępne na stronie amica.pl Biuro prasowe
2024-05-10 | 12:00

Multirabaty dostępne na stronie amica.pl

Promocji jest wiele, ale wśród nich bywają i takie z których nie sposób nie skorzystać. Jedną z nich jest ta, którą teraz jest dostępna w sklepie Amica na stronie
Handel Salesforce Shopping Index Q1 2024 - konsumenci oszczędzają i odkładają wydatki
2024-05-09 | 10:06

Salesforce Shopping Index Q1 2024 - konsumenci oszczędzają i odkładają wydatki

W pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja jest bardziej
Handel Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI
2024-05-08 | 11:00

Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI

Konsumenci w Polsce wybierając formę dostawy zakupów online najczęściej decydują się na automaty paczkowe, z czego aż 93% korzysta z urządzeń Paczkomat® InPost. Co więcej - ta

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.