IdoSell i Adyen łączą siły w obszarze płatności
IdoSell – lider rynku e-commerce w Polsce – nawiązał strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. Od teraz Adyen będzie dostarczać zaawansowane rozwiązania płatnicze dla sklepów internetowych korzystających z usługi IdoPay. Celem współpracy jest wspieranie tysięcy przedsiębiorstw w ekspansji na nowe rynki oraz optymalizacji procesów płatniczych.
Partnerstwo z Adyen umożliwi IdoSell dalszą ekspansję i zwiększenie konkurencyjności sklepów korzystających z rozwiązań IdoPay. Pierwszym krokiem w ramach współpracy było procesowanie płatności kartowych na wielu europejskich rynkach oraz wdrożenie autorskiego systemu 3DS, zapewniającego najwyższe poziomy autoryzacji i wygodny przebieg płatności. Jako kolejny etap dodano portfele cyfrowe (ApplePay i GooglePay). W kolejnych fazach planowane jest wdrożenie lokalnych metod płatności popularnych na europejskich rynkach.
Zakres współpracy obejmuje obsługę ponad 15 walut w całej Europie, co ułatwi szybkie wejście na nowe rynki dla sklepów działających na platformie IdoSell. Dzięki temu sklepy mogą optymalizować wydajność operacyjną i finansową poprzez łatwiejsze i bardziej niezawodne przetwarzanie lokalnych metod płatności w lokalnych walutach.
– Strategiczna współpraca z Adyen to bardzo ważny krok w rozwoju platformy i umocnieniu pozycji IdoSell jako lidera rynku e-commerce w Polsce i Europie. Naszym priorytetem jest zapewnienie najwyższego standardu usługi klientom oraz zagwarantowanie bezpiecznych i sprawdzonych rozwiązań technologicznych. Zależy nam, aby merchanci IdoSell mieli dostęp do najlepszych na rynku narzędzi, które pozwolą im rozszerzyć dotychczasowe działania biznesowe o e-handel zagraniczny – komentuje Michał Paschalis-Jakubowicz, CEO IAI Group, właściciel platformy IdoSell.
– Dzięki integracji IdoSell z platformą Adyen sklepy internetowe będą mogły z łatwością obsługiwać różne waluty i metody płatności, korzystając z tej samej technologii finansowej co Booking.com, eBay czy LinkedIn. Tym samym klienci sklepów będą mogli płacić dokładnie tak, jak chcą, przy zapewnieniu najwyższych standardów bezpieczeństwa i autoryzacji - to z kolei oznacza większą pewność, że transakcje zostaną zatwierdzone – dodaje Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.
IdoSell jest wiodącą w Polsce platformą oferującą kompleksowe wsparcie dla sklepów internetowych. Umożliwia tworzenie sklepów online, obsługuje strony internetowe klientów, a oprócz tego wspomaga zaawansowane procesy biznesowe – od generowania ruchu, obsługi płatności, wysyłek i zwrotów, analizy big data, raportowania, integracji z systemami ERP, aż po wszystkie inne elementy niezbędne do prowadzenia biznesu online. Sklepy internetowe oparte na platformie IdoSell generują GMV na poziomie 16 mld PLN rocznie.

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.