InPost ma w Polsce 20 000 urządzeń Paczkomat®
InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, zrealizował kolejny kamień milowy w rozwoju sieci w Polsce. Już teraz przez 20 000 urządzeń Paczkomat®, które mają ponad 3 miliony skrytek, zapewnia polskim klientom szybką, wygodną, atrakcyjną cenowo i ekologiczną dostawę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Polska sieć maszyn Paczkomat® to największa tego typu infrastruktura w Europie.
– Polska sieć naszych urządzeń liczy już 20 000! Przeszliśmy bardzo długą drogę od urządzenia numer 1 do numer 20 000. W tym czasie zrewolucjonizowaliśmy polski rynek usług kurierskich, wprowadzając całkowicie nową jakość w Polsce, która jest teraz implementowana w europejskim e-commerce. Obecnie koncentrujemy się na ekspansji na rynkach europejskich, gdzie trafia najwięcej naszych nowych urządzeń, ale nie zapominamy o rynku polskim. Zdecydowanie nie powiedzieliśmy ostatniego słowa, jeżeli chodzi o liczbę urządzeń Paczkomat®. Nadal będziemy rozwijać tę sieć, także w Polsce, bo nasi klienci wciąż dopominają się o nowe lokalizacje, chociaż polska sieć urządzeń Paczkomat® to największa tego typu infrastruktura w Europie – podkreśla Rafał Brzoska, prezes i założyciel InPost.
Automatów Paczkomat® jest już w Polsce 20 000, czyli niemal tyle samo, ile wszystkich bankomatów w naszym kraju1 i 4-krotnie więcej niż wszystkich stacji benzynowych2. Dzięki tej liczbie maszyn InPost, aż 59% Polaków znajdzie Paczkomat® w odległości, którą można pokonać w mniej niż 7 minut spacerem. Na obszarach miejskich taki lub krótszy dystans do urządzenia Paczkomat® ma aż 85% z nich. Istotnym atutem InPost jest również szybkość dostawy – aż 98% przesyłek trafia do odbiorców już następnego dnia. Tylko w 2022 roku Grupa InPost w ramach usług kurierskich i w automatach Paczkomat® obsłużyła 744,9 milionów przesyłek.
Rafał Brzoska dodaje, że nie przez przypadek urządzenie nr 20 000 zostało uruchomione w Dzień Ziemi – Paczkomat® InPost to najbardziej ekologiczna forma dostawy e-commerce, redukująca emisję CO2 i ograniczająca ruch samochodów w polskich miastach. Rozwój naszej sieci to także ukłon w stronę coraz bardziej świadomego ekologicznych wyzwań polskiego konsumenta, który domaga się ograniczenia negatywnego wpływy biznesowej aktywności na stan naszej planety, a jest to możliwe właśnie dzięki szerokiej sieci urządzeń InPostu – zaznacza Brzoska.
Ekologiczny lovebrand
Dostawa do automatów Paczkomat® generuje średnio aż o 97% mniej emisji CO2 w porównaniu do naszej dostawy do domu3. InPost może też pochwalić się największą flotą aut elektrycznych wśród firm kurierskich w Polsce. Na koniec 2022 roku były to 463 pojazdy. Pokonały one prawie 8 mln kilometrów, przewożąc aż 30 milionów przesyłek.
Maszyna numer 20 000 stanęła w Olsztynie przy ulicy Kołobrzeskiej 6. Teren wokół maszyny został obsadzony roślinnością w ramach Programu InPost Green City, którego celem jest zazielenianie polskich miast we współpracy z samorządami. Na dachu automatu posadzone zostały innowacyjne, ekstensywne rozchodniki, dzięki którym Paczkomat® mniej się nagrzewa. Rozchodnik jest powierzchnią czynną biologicznie i ma właściwości odprowadzające wody opadowe oraz daje schronienie miejskim owadom. Klienci, którzy w Dzień Ziemi skorzystali z nowego automatu Paczkomat®, mieli szansę otrzymać od InPost prezent niespodziankę – wyjątkowy, ekologiczny plecak z nasionami ziół.
Ekspansja międzynarodowa
Usługi Grupy InPost są dziś dostępne także dla klientów w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Portugalii, krajach Beneluxu i we Włoszech. Na koniec 2022 roku InPost miał 8 633 urządzenia na rynkach międzynarodowych, co stanowi wzrost o 120% rok do roku. W marcu br. uruchomiony został 5-tysięczny Paczkomat® w Wielkiej Brytanii, a w kwietniu 3-tysięczny we Francji.
Od samego początku ambicją Rafała Brzoski było wyjście poza granice kraju i stworzenie najbardziej rozpoznawalnego sukcesu biznesowego Polski na arenie międzynarodowej. Dziś InPost jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek w Europie, a sieć urządzeń Paczkomat® InPost jest największą i najwygodniejszą automatyczną siecią̨ odbioru i nadawania przesyłek w Europie – to łącznie blisko 29 000 nowoczesnych urządzeń.

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.