Komunikaty PR

Jak dobrze producenci materiałów budowlanych znają swoich klientów?

2024-06-26  |  10:31
Do pobrania 06 ( 0.02 MB )

Trzy dekady na polskim rynku przekładają się na dobrą znajomość klientów, tak można podsumować wyniki badania satysfakcji przeprowadzonego wśród partnerów biznesowych Knauf Polska. Wskaźnik NPS dla dystrybutorów, współpracujących z firmą, wynosi 56, a wskaźnik dla wykonawców 46. Co ciekawe, w badaniu i odpowiedziach respondentów została poruszona kwestia zrównoważonego rozwoju w budownictwie.

Knauf Polska, obecny w naszym kraju już od 30 lat, zajmuje się produkcją materiałów budowlanych, w tym płyt gipsowo-kartonowych, tynków wewnętrznych i zewnętrznych, mas szpachlowych, zapraw, gruntów oraz klejów. Badanie satysfakcji klientów Knauf w Polsce zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 487 klientów: dystrybutorów (sklepy budowlane, hurtownie) oraz wykonawców (jedno-, kilkuosobowe firmy oraz większe przedsiębiorstwa). Większość z nich ma wpływ na decyzje zakupowe w swojej firmie. Grupa wykonawców obejmuje tynkarzy, monterów suchej zabudowy, specjalistów od prac wykończeniowych, glazurników oraz wykonawców systemów ociepleń.

Dystrybutorzy najwyżej ocenili ogólną satysfakcję z produktów oferowanych przez firmę: aż 86% respondentów wyraziło wysokie zadowolenie. Wyróżnili jakość obsługi klienta (88%), różnorodność oferty produktowej oraz innowacyjność.

Wśród wykonawców, produkty były oceniane przez reprezentantów zarówno małych, jak i dużych firm. Knauf osiągnął również wysokie wyniki CSAT (80%) w obszarze kontaktów z pracownikami firmy, w tym z działem handlowym, wsparcia technicznego oraz obsługi klienta. Ogólna satysfakcja z produktów wyniosła 82% wśród tych respondentów, a łatwość instalacji/aplikacji została pozytywnie oceniona aż przez 85% badanych. Cieszymy się z tego, że nasza oferta jest atrakcyjna zarówno dla mniejszych firm, które pracują przede wszystkim na zlecenie klientów indywidualnych, jak i dla wykonawców budownictwa obiektowego. – komentuje Jarosław Milewski, prezes firmy Knauf.  Również jednym z ważniejszych dla nas rezultatów jest ten, że aż 40% wykonawców ocenia produkty Knauf jako lepsze od produktów konkurentów. Jest to dowód na to, że Knauf nie tylko potrafi zrozumieć potrzeby klientów, ale również skutecznie na nie reaguje, dostarczając produkty najwyższej jakości. Są one doceniane na rynku zarówno przez dystrybutorów, którzy później je sprzedają, jak i przez samych wykonawców.

Ważnym trendem, widocznym również w badaniach, jest wzrost świadomości ekologicznej wśród polskich odbiorców. Jednym z naszych globalnych - jako całej grupy Knauf - celów dot. zrównoważonego rozwoju jest ograniczenie emisji CO2 o 50% do 2032 r. oraz osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej do 2045 r. Z odpowiedzi naszych klientów wynika, że mają co do firm budowlanych coraz większe oczekiwania. Polski odbiorca poszukuje produktów, które są tworzone w sposób zrównoważony, z minimalnym wpływem na środowisko, a także mogą być poddane recyklingowi lub są biodegradowalne, tak więc obszar zarządzania odpadami – co do którego również w naszej grupie zostały wyznaczone strategiczne cele – jest bardzo ważny zarówno dla dystrybutorów, jak i wykonawców – podkreśla Ewelina Mróz, kierowniczka ds. ochrony środowiska oraz zrównoważonego rozwoju w firmie Knauf.  Produkty Knauf posiadają certyfikat Emicode EC1 Plus, który jest przeznaczony do produktów używanych wewnątrz budynków oraz EPD (Environmental Product Declaration, Środowiskowa Deklaracja Produktu).

Wykonawcy suchej zabudowy zwracają również uwagę na łatwość prowadzenia biznesu: w takich aspektach jak m.in. uzyskiwanie informacji o produkcie (88% zadowolonych respondentów). Każdy produkt z oferty Knauf jest szczegółowo opisany, a wszystkie dodatkowe informacje o rozwiązaniach można znaleźć w materiałach, które Knauf udostępnia w formie drukowanej, na szkoleniach dla wykonawców oraz online. W tym ostatnim obszarze – oferty online udostępnianej przez Knauf wskaźnik CSAT wyniósł 75% np. wśród wykonawców tynków wewnętrznych.

Badanie Net Promoter Score (NPS) z definicji jest określane jako narzędzie do oceny lojalności klientów. Najlepsze przedsiębiorstwa opierają swój sukces właśnie na lojalności konsumentów. Jedno krótkie pytanie „Jak prawdopodobne jest, że polecisz naszą firmę swoim znajomym lub partnerom biznesowym?” pozwala wytypować promotorów marki. Przyjmuje się NPS na poziomie 30 i więcej to wynik dobry, na poziomie 50 i więcej bardzo dobry, a powyżej 65-100 – doskonały. Najczęściej mierząc poziom lojalności, bada się również satysfakcję klienta z produktów i usług, za pomocą wskaźnika Customer SATisfaction (CSAT). W tym przypadku, czym wyższy wynik, tym wyższy poziom zadowolenia konsumentów.

Badanie zostało zrealizowane przy użyciu metody CAWI (ankieta online) oraz metodą telefoniczną CATI na wybranej reprezentatywnej grupie respondentów w 2023 r.

Już wkrótce – na przełomie czerwca i lipca bieżącego roku, będzie realizowana kolejna edycja badania. Firma dostrzega dużą wartość feedbacku z rynku i planuje regularnie przeprowadzać badanie oraz dążyć do poprawy satysfakcji swoich klientów.

O Knauf Polska:

Zaliczający się do czołówki producentów materiałów budowlanych, Knauf, łączy siłę globalnego biznesu z elastycznością rodzinnej firmy. Działa w ponad 90 krajach na całym świecie, zatrudniając 41 500 pracowników globalnie, a blisko 800 w samej Polsce. Produkty Knauf są wytwarzane w naszym kraju w 5 fabrykach, a na całym świecie produkcja odbywa się w ponad 300 zakładach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają

– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.

Regionalne –

Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych

Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.

Nauka

Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr

Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.