Jak Polski Ład wpłynął na rozwój płatności bezgotówkowych?
Jak Polski Ład wpłynął na rozwój płatności bezgotówkowych?
Rozwiązania płatnicze, które rozwinęły się w 2022 roku.
Nowelizacja ustawy o PIT i CIT, która weszła w życie 1 stycznia 2022 roku, nałożyła na podatników posiadających kasę fiskalną obowiązek przyjmowania płatności bezgotówkowych. Wprowadzone zmiany legislacyjne znacznie przyspieszyły proces cyfryzacji transakcji. Według danych PayTel, liczba terminali w pierwszym kwartale 2022 roku wzrosła o 113% r/r.
„Miniony rok z pewnością był rekordowy, jeśli chodzi o zainteresowanie mikroprzedsiębiorców terminalami płatniczymi. Wprowadzone zmiany legislacyjne zmotywowały ich do sfinalizowania umów na urządzenia fizyczne i aplikacje LightPOS” – mówi Bartosz Berestecki, Prezes Zarządu PayTel.
Według wymienianych trendów w płatnościach bezgotówkowych na 2023 rok, spodziewany jest rozwój rozwiązań zapewniających transakcje natychmiastowe i ograniczających do minimum ruch po stronie konsumenta. Przyspieszoną transformację na zmaksymalizowanie płatności bezgotówkowych miało wprowadzenie przez ustawodawcę Polskiego Ładu, który wymógł na przedsiębiorcach, korzystających z kas fiskalnych, obowiązku przyjmowania płatności bezgotówkowych.
Ubiegłoroczne zmiany legislacyjne to jednak dopiero początek - wkrótce przedsiębiorcy będą musieli zapewnić synchronizację terminali płatniczych z kasą fiskalną. Ma to nastąpić od 1 stycznia 2025 roku.
„Przedsiębiorcy mają jeszcze trochę czasu na wprowadzenie zmian, ale firmy już powinny się przygotowywać do tej integracji. Wszelkie opóźnienia czy zaniedbania wynikające z niepoprawnego stosowania przepisów, będą bowiem skutkowały dotkliwymi karami finansowymi dla przedsiębiorców” – dodaje Bartosz Berestecki.
LightPOS - terminal w telefonie
Z usługi terminala w telefonie, dostarczanej przez PayTel, można skorzystać po zainstalowaniu na urządzeniu mobilnym, posiadającym system operacyjny Android, dedykowanej aplikacji umożliwiającej przyjmowanie transakcji bezgotówkowo poprzez płatności bezstykowe, przy użyciu systemu NFC, kartami płatniczymi bądź zegarkiem.
Rozwiązanie terminala w telefonie polecane jest w szczególności w:
- branży usługowej,
- branży kurierskiej,
- małych punktach mobilnych,
- sektorze usług drobnych freelancerów.
Utrzymanie takiego terminala nie jest obciążone żadnymi ukrytymi kosztami. Uczestnicząc w Programie Polska Bezgotówkowa użytkownik, po spełnieniu określonych warunków, może korzystać z aplikacji całkowicie za darmo przez 12 miesięcy lub do osiągnięcia obrotu 100 tys. zł.
„Abonament za korzystanie z aplikacji jest stały, a wszelkie opłaty transparentne. To koszty niezbędne do zapewnienia należytego bezpieczeństwa dokonywanych transakcji i stałych prac administracyjnych nad aplikacją. W celu otrzymania pełnej oferty zapraszamy do kontaktu z nami. Nasi konsultanci odpowiedzą na wszelkie pytania” – tłumaczy Natalia Krajewska, Deputy Manager w PayTel.
Jak zamienić swój smartfon lub tablet w terminal?
Po dokonaniu krótkich formalności, polegających na wypełnieniu formularza online, umowa automatycznie zostaje podpisana. Po pozytywnej weryfikacji przez operatora płatności, należy pobrać aplikację, a następnie aktywować konto. Natychmiast można zacząć korzystać z wygodnych płatności elektronicznych, w każdym miejscu i o każdej porze.
Płatności przyjmowane za pomocą aplikacji zainstalowanej w telefonie działają analogicznie, jak przy użyciu tradycyjnego terminala. Należy uruchomić aplikację, wpisać kwotę sprzedaży, a następnie poprosić klienta o przyłożenie urządzenia płatniczego z wbudowaną anteną NFC (karty, zegarka, smartfonu) w celu dokonania płatności. Potwierdzeniem zrealizowanej transakcji jest elektroniczny rachunek, który można wysłać klientowi e-mailem lub smsem, a w niedługiej przyszłości aplikacja będzie mogła również wyświetlić QR kod. Po jego zeskanowaniu potwierdzenie płatności zostanie automatycznie wyświetlone na urządzeniu płatnika.
Dlaczego LightPOS?
Korzystanie z terminala w telefonie może przynieść przedsiębiorcom wiele korzyści. Przede wszystkim zastępuje on tradycyjny terminal, więc nie trzeba posiadać dodatkowego urządzenia w firmie lub inwestować w zakup kolejnych w przypadku rozwijania punktów sprzedaży. Ponadto terminal w telefonie pozwala przyjmować płatności o każdej porze i w każdym miejscu, również poza siedzibą firmy. Można zatem zabrać go ze sobą - wszędzie tam, gdzie akurat prowadzona jest działalność - jak np. eventy czy festiwale. Urządzenie sprawdza się szczególnie w branżach, które wymagają dojazdu do klienta, nie mają stałego biura lub dostarczają towar.
LightPOS posiada najwyższe standardy zabezpieczeń aplikacji oraz certyfikaty Organizacji Płatniczych VISA i Mastercard, które potwierdzą dojrzałość PayTel w obszarze Cybersecurity, kompetencje oraz wysoki poziom bezpieczeństwa w obszarze danych kartowych. Rozwiązanie to jest zgodne z Visa Sensory Branding i Mastercard Sonic, co daje kupującym, jak i przedsiębiorcom, poczucie pewności i bezpieczeństwa podczas dokonywania płatności zbliżeniowych.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.